Men alltså jag måste bara fråga, ni som tycker att de höjt droprates för mycket hur jävla mycket spelar ni egentligen? Eftersom ni tydligen har så ruskigt bra items? Spelar ni på season? Om ni inte gör det är ju det ett tips.
Jag är mellan paragon 450-500 eller nåt sånt på season, minns inte exakt. Jag har inte hittat nåt speciellt bra item än. Vissa okej saker men nästan inga bra ancients. Saknar fortfarande en ancient DoD på min WD och nån SMK har jag aldrig sett (någon säsong eller innan).
Angående guld så visst det känns ganska irrelevant. Jag hittade inte vault förrän ganska sent den här säsongen och har aldrig använt gemmen, sitter väl på kanske 600 mil eller nåt nu. Gems behöver jag inte levla nu och vad det gäller rerolla items så är ju matsen helt klart en större gate än vad guldet är.
Samtidigt har jag varit fattig många gånger i D3 med, och det suger verkligen att inte kunna uppgradera gems, inte kunna rerolla stats osv. Visst det är tråkigt att guld är irrelevant (var det iofs i D2 med) men jag tycker ändå det är det bättre alternativet. Det är redan så mycket RNG och farming osv runt allt annat i spelet jag vill inte behöva sätta av tid för att samla pengar också.
Om ni verkligen sitter på bästa gearen redan till alla era karaktärer och kanske redan har alla klasser eller inte inte vill spela alla eller nåt så kanske ni borde spela något annat ett litet tag? Och det säger jag inte för att vara dryg typ "stick då om det inte duger" utan för att Diablo iaf för mig och många jag känner är lite av ett periodspel. Om ni nöter järnet i hundratals timmar så är det klart att ni kommer känna er färdiga efter ett tag, så ta en paus och kom tillbaka med nya tag till nästa säsong? Då är allt nytt och spännande igen.
Dagen då drops, eller spelet i allmänhet (som är baserat kring RNG) börjar balanseras för de som spelar ~10 timmar om dagen är dagen då det dör för alla oss som spelar några timmar i veckan.