2015-09-23, 22:39
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Vad kör folk för WW-builds? Har testat de högst rankade på diablofans med fullt ancient men fixar inte över 55 Gör helt enkelt för jävla dålig dmg. Ca 7 min på rift-guardian @55...

Leaderbords tycker jag de flesta kör hota-builden? Kör dock inte season denna gången..
Du måste snapshotta Stricken. https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3k30ej/an_indepth_guide_to_bane_of_the_stricken/
Citera
2015-09-24, 08:19
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vilka gems använder du? 7 min på 55 låter väldigt långt om du använder Stricken. Kolla hero details på leaderboardsen istället för exakta builds. Hota ligger ganska långt ner på solo boardsen, rend och ww är bättre där.

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Du måste snapshotta Stricken. https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3k30ej/an_indepth_guide_to_bane_of_the_stricken/

Han spelar ju inte season.
Citera
2015-09-24, 10:28
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
15-20% Elemental Buff som finns
Men är ju svårt att få en bra med AS, CC hög Elemental samt Diciplin.
Sen bara rolla i 300 år tills man får 15% MS

Testade Natalya-builden idag för första gången någonsin.
En annan är ju på tok för gammal för den builden, vilket jädra hamrande på knappar hela tiden för att få det att funka
Multitasking är totalt utebliven för en annan.:P

Kör med numlock så är det inte så jävligt faktiskt.
Även om jag personligen inte gillar spelstilen, så tycker jag att den är rätt enkel att spela. Kasta RoV och dunka iväg ett par Evasive Fire då och då för att hålla F+R buffen uppe samt inte gå tom på hatred.
Vilken testade du? Fire eller Lightning?
Gillar personligen Fire mer då det är lättare att procca Cull the weak och Trapped. Plus att man då kan köra med Strongarms för ytterligare DPS
Citera
2015-09-24, 16:22
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
15-20% Elemental Buff som finns
Men är ju svårt att få en bra med AS, CC hög Elemental samt Diciplin.
Sen bara rolla i 300 år tills man får 15% MS

Testade Natalya-builden idag för första gången någonsin.
En annan är ju på tok för gammal för den builden, vilket jädra hamrande på knappar hela tiden för att få det att funka
Multitasking är totalt utebliven för en annan.:P

Men då är den addativ med skilldamage? Ligger skilldamage och firedamage på samma som vargen och marked for death?

Förstår inte varför fireskadan skulle vara bättre än calamity, eller är det just om man har en dålig DML man kör detta?
Citera
2015-09-24, 18:49
Medlem
Loxuss avatar
Hur mycket fire damage är det värt att ha som fire wiz? Vid vilken nivå är det inte värt att lägga på mer sådan?
Citera
2015-09-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vilka gems använder du? 7 min på 55 låter väldigt långt om du använder Stricken. Kolla hero details på leaderboardsen istället för exakta builds. Hota ligger ganska långt ner på solo boardsen, rend och ww är bättre där.

Sorry, haft fullt upp hela dagen (och har fortfarande) men jag kör

Pain enchancer
Taeguk
Bane of the Trapped

Såg nu att alla på season kör någon typ av ww-build medans alla top 100 (1000?) på non-season kör hota.
Kan Stricken göra sååå jävla mycket? :/
Citera
2015-09-24, 20:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Kör med numlock så är det inte så jävligt faktiskt.
Även om jag personligen inte gillar spelstilen, så tycker jag att den är rätt enkel att spela. Kasta RoV och dunka iväg ett par Evasive Fire då och då för att hålla F+R buffen uppe samt inte gå tom på hatred.
Vilken testade du? Fire eller Lightning?
Gillar personligen Fire mer då det är lättare att procca Cull the weak och Trapped. Plus att man då kan köra med Strongarms för ytterligare DPS

Testade på både Fire och Lightning.
Fire gillade jag på det sättet att jag körde Cindercoat i cuben och således lättare att hålla Hatred.
Lightningen gillar jag mer överlag dock så är Hatred ap-svår att hålla uppe i jämnförelse med Fire.

Men iomed att jag kört MS-builden nu på PTR och här i S4 så kände jag mest kul att testa iaf, men gillar absolut inte Natalyas spelstil alls, glasscannon och svår att hålla Hatred tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Men då är den addativ med skilldamage? Ligger skilldamage och firedamage på samma som vargen och marked for death?

Förstår inte varför fireskadan skulle vara bättre än calamity, eller är det just om man har en dålig DML man kör detta?

Som jag skrev, jag testar mig fram litegranna bara för att se alternativ.
Folk kör ju i regel TF i cuben som solo för att procca Bane of Trapped.

Min DML är rätt okej, 740dex, 705 vit, 18AS 10 CC 15MS 12diciplin & 56% Hp grej.

Men det är ju klart att Fire-buffen blir addativ på övrig Fireelement-buff.
Senast redigerad av ImWorthless 2015-09-24 kl. 20:25.
Citera
2015-09-24, 20:44
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Kan Stricken göra sååå jävla mycket? :/

Ja, särskilt om man snapshottar, då tar det inte mycket mer än 20 sekunder att få dubbel skada, och ytterligare 20 sekunder för att få trippel skada osv.
Citera
2015-09-25, 08:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Community Buff nu, ger dubbla cahces på bounty.
Så är man ute efter materials för cuben eller crafting så now is the time!
4 caches per bounty om man gör dom i rätt ordning!
Citera
2015-09-25, 09:09
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Community Buff nu, ger dubbla cahces på bounty.
Så är man ute efter materials för cuben eller crafting så now is the time!
4 caches per bounty om man gör dom i rätt ordning!

Jaha, då vet man vad man ska göra ikväll då... Tack för info!
Då äntligen kanske man kan orka dra ihop nog med mats för att rolla om en Yang's båge till ancient... uppe på 48st and counting *suck*
Citera
2015-09-25, 12:43
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Testade på både Fire och Lightning.
Fire gillade jag på det sättet att jag körde Cindercoat i cuben och således lättare att hålla Hatred.
Lightningen gillar jag mer överlag dock så är Hatred ap-svår att hålla uppe i jämnförelse med Fire.

Men iomed att jag kört MS-builden nu på PTR och här i S4 så kände jag mest kul att testa iaf, men gillar absolut inte Natalyas spelstil alls, glasscannon och svår att hålla Hatred tycker jag.

Som jag skrev, jag testar mig fram litegranna bara för att se alternativ.
Folk kör ju i regel TF i cuben som solo för att procca Bane of Trapped.

Min DML är rätt okej, 740dex, 705 vit, 18AS 10 CC 15MS 12diciplin & 56% Hp grej.

Men det är ju klart att Fire-buffen blir addativ på övrig Fireelement-buff.

Gällande det fetade så gäller det bara Nat's TF kan inte procca på distans och då motverkar du din templar.

Så de flesta nöjer sig med en templar med AS caltrops och zei's procc för att se till att Bane of the Trapped fungerar.

Annars hade TF varit viable, det köper jag helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jaha, då vet man vad man ska göra ikväll då... Tack för info!
Då äntligen kanske man kan orka dra ihop nog med mats för att rolla om en Yang's båge till ancient... uppe på 48st and counting *suck*

Jag ligger på något liknande, vilket är helt galet. Jag har varit igenom 23 vanliga yang's och rollar hur mycket som helst annars.
Citera
2015-09-25, 12:55
Medlem
Fûrims avatar
Vad ni har haft otur med era bågar, fast jag hade enorm bonnatur det är lite så jag skäms när jag berättar/skryter om det!

Första gula bågen jag fick för mig att uppa i kuben resulterade i den här puddingen:
http://i.imgur.com/abuSINS.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in