Citat:
Ursprungligen postat av
Soxi
En annan fråga; Finns de en karaktär som rakt av är bäst, eller hänger allt på personlig smak? Jag lirar monk.
Ett litet gästbesök , då jag har en uppfattning om detta.
Beror på vad du söker.
Ja rent allmänt så finns det en karaktär som leder leaderboard i G-rifter.
För endel är det personlig smak, för andra som vill ligga högt i leaderboard är det en annan.
Vill du vara snabb så har jag sett Wizards och Monkar som är ofantligt snabbare (min egen munk tex) än Barbarian.
Vill du rent allmänt ge stryk i vanliga rifter så är det bara en personlig smakfråga då de flesta klasserna kan göra slarvsylta av det mesta ensamma i 4manna party.
Vill du göra bountys, så är det med en smakfråga.
Som sagt jag har sett Wizards och Monks som är på nästa karta när Barbaren och Demon huntern är halvvägs. Då snackar vi snabba Barbarer och Demon hunters , snabba som fan.
Sedan har vi mig som uppskattar det mesta. Ibland kör jag solo med vilken karaktär som helst. Ibland i 4manna party. Ibland spelar jag speed-runs , ibland G-rift så högt som möjligt.
Jag älskar variation och numera så gör istortsett alla Karaktärer någon nytta både solo och i 4-manna.
Men dom som enbart grindar G-rift så är det nog en enda char som dominerar.
Men jag avskyr grinding så mina preferenser är inte samma som många i denna trådens.
Ligger förövrigt själv högt i interna G-rift ligan med 4 av alla karaktärer.
I grupp så är jag alltid bra, ALLTID. Då lagspel är min grej. Enda gången jag inte presterar är när min grupp i G-rifter inte gör det.
Så där har du min åsikt, sedan kommer andra ha en annan. Beror på lite vad du själv vill med ditt spelande. Vill du vara bäst i världen, eller vill du bara slappna av efter jobbet/skolan eller chilla på helgen med spelpolarna och en bärs, och njuta av spelet.
EDIT: En sak till jag glömde säga är att jag inte grindar G-rifter med andras builds , jag hittar mina egna.
Enda gången jag använder andras builds (om dom är bättre än mina) är när jag spelar i grupp.
Jag har hittat effektiva builds som är mina egna och ingen annans , det har jag gjort sedan Reaper of Soul släpptes.
Minns en gång att jag fick hela flashback tråden på mig som tyckte jag var korkad, någon månad efter blev min egna build den mest effektiva builden på den tiden. Enda skillnaden är att jag inte är varesig känd eller streamare, så då var min build skräp enligt dom. Visade sig senare att det då blev den bästa builden på den tiden.
Så det är hur jag spelar spelet, jag grindar inte 10-20 timmar om dagen i G-rift 55. Jag letar egna builds också.