2015-05-24, 11:42
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Var lite otydligt. Syftade förstås på crafting och allt de där. Hänger inte craft och salvage ihop? Alltså, att man bryter ner items för att blacksmith ska kunna tillverka bättre vapen?
Man kan ju träna han med. Hur påverkar det?

En annan fråga; Finns de en karaktär som rakt av är bäst, eller hänger allt på personlig smak? Jag lirar monk.

Ja, man använder salvage för att crafta, men man kan oxå använda dom för att enchanta (rerolla 1 stat på ett item), det är det jag använder det till. Levlar du upp din BS (blacksmith) så kan du crafta bättre grejer, så det är rekommenderat att man gör det tidigt, så är det gjort.

Allt hänger på personlig smak. Jag kör själv monk denna säsongen och jag älskar't!
Citera
2015-05-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
En annan fråga; Finns de en karaktär som rakt av är bäst, eller hänger allt på personlig smak? Jag lirar monk.

Ett litet gästbesök , då jag har en uppfattning om detta.

Beror på vad du söker.
Ja rent allmänt så finns det en karaktär som leder leaderboard i G-rifter.

För endel är det personlig smak, för andra som vill ligga högt i leaderboard är det en annan.

Vill du vara snabb så har jag sett Wizards och Monkar som är ofantligt snabbare (min egen munk tex) än Barbarian.

Vill du rent allmänt ge stryk i vanliga rifter så är det bara en personlig smakfråga då de flesta klasserna kan göra slarvsylta av det mesta ensamma i 4manna party.

Vill du göra bountys, så är det med en smakfråga.
Som sagt jag har sett Wizards och Monks som är på nästa karta när Barbaren och Demon huntern är halvvägs. Då snackar vi snabba Barbarer och Demon hunters , snabba som fan.

Sedan har vi mig som uppskattar det mesta. Ibland kör jag solo med vilken karaktär som helst. Ibland i 4manna party. Ibland spelar jag speed-runs , ibland G-rift så högt som möjligt.
Jag älskar variation och numera så gör istortsett alla Karaktärer någon nytta både solo och i 4-manna.

Men dom som enbart grindar G-rift så är det nog en enda char som dominerar.
Men jag avskyr grinding så mina preferenser är inte samma som många i denna trådens.
Ligger förövrigt själv högt i interna G-rift ligan med 4 av alla karaktärer.
I grupp så är jag alltid bra, ALLTID. Då lagspel är min grej. Enda gången jag inte presterar är när min grupp i G-rifter inte gör det.

Så där har du min åsikt, sedan kommer andra ha en annan. Beror på lite vad du själv vill med ditt spelande. Vill du vara bäst i världen, eller vill du bara slappna av efter jobbet/skolan eller chilla på helgen med spelpolarna och en bärs, och njuta av spelet.

EDIT: En sak till jag glömde säga är att jag inte grindar G-rifter med andras builds , jag hittar mina egna.
Enda gången jag använder andras builds (om dom är bättre än mina) är när jag spelar i grupp.
Jag har hittat effektiva builds som är mina egna och ingen annans , det har jag gjort sedan Reaper of Soul släpptes.
Minns en gång att jag fick hela flashback tråden på mig som tyckte jag var korkad, någon månad efter blev min egna build den mest effektiva builden på den tiden. Enda skillnaden är att jag inte är varesig känd eller streamare, så då var min build skräp enligt dom. Visade sig senare att det då blev den bästa builden på den tiden.
Så det är hur jag spelar spelet, jag grindar inte 10-20 timmar om dagen i G-rift 55. Jag letar egna builds också.
Senast redigerad av 1988 2015-05-24 kl. 20:47.
Citera
2015-05-24, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Minns en gång att jag fick hela flashback tråden på mig som tyckte jag var korkad, någon månad efter blev min egna build den mest effektiva builden på den tiden. Enda skillnaden är att jag inte är varesig känd eller streamare, så då var min build skräp enligt dom. Visade sig senare att det då blev den bästa builden på den tiden.

Det var med sentries och pets va? Du körde väl den innan marauder-settet kom ut? Det är liksom det settet som gjorde speccen bra...

Vilken grift har du klarat då? För att se om du är så bra som du säger...
Citera
2015-05-25, 04:24
Medlem
qrounxqrounxs avatar
jaha. han är tillbaka som inte använder sig av engelska slang så man fattar ingenting när man läser :/
Citera
2015-05-25, 08:22
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Det var med sentries och pets va? Du körde väl den innan marauder-settet kom ut? Det är liksom det settet som gjorde speccen bra...

Vilken grift har du klarat då? För att se om du är så bra som du säger...

Visst var det så.

Det fanns liksom ingen vits att spela på det sättet innan M6, men det är förstås inte relevant
Citera
2015-05-25, 09:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Bara jag som saknar hur Diablo 3 va förr i tiden, alltså första året? När man faktiskt behövde samarbeta för att ta ner elites effektivt. Jag kommer ihåg när man körde torment I och II, när något hittade ett pack nästan föredrog att vänta på sitt party innan fighten togs an. Vissa wizards körde man "CC-spec" där de bara skulle cc'a med mindre dmg. Ibland hade man "tanks" som fick stå i dörröppningar och ta stryk.

I dagens D3 dödar man elites på 1-3 sekunder, man delar upp sig och man kör på torment VI (såklart). Om man bortser från greater rifts då, men jag tycker personligen inte GR är så kul av någon anledning.

Nya items och hur mycket 'bättre' karaktären blir...
Har du en uppsättning av items så kanske du gör X dmg. Får du ett nytt item gör du X*10 dmg. Ett till bra item så gör du X*100 dmg. I nästan alla lägen gör man försumbart med skada mot sitt party eller så "out-dpsar" man dem å det grövsta. Varför scalar dmg/def exponentiellt? Detta känns helt värdelöst.
Citera
2015-05-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Bara jag som saknar hur Diablo 3 va förr i tiden, alltså första året? När man faktiskt behövde samarbeta för att ta ner elites effektivt. Jag kommer ihåg när man körde torment I och II, när något hittade ett pack nästan föredrog att vänta på sitt party innan fighten togs an. Vissa wizards körde man "CC-spec" där de bara skulle cc'a med mindre dmg. Ibland hade man "tanks" som fick stå i dörröppningar och ta stryk.

I dagens D3 dödar man elites på 1-3 sekunder, man delar upp sig och man kör på torment VI (såklart). Om man bortser från greater rifts då, men jag tycker personligen inte GR är så kul av någon anledning.

Nya items och hur mycket 'bättre' karaktären blir...
Har du en uppsättning av items så kanske du gör X dmg. Får du ett nytt item gör du X*10 dmg. Ett till bra item så gör du X*100 dmg. I nästan alla lägen gör man försumbart med skada mot sitt party eller så "out-dpsar" man dem å det grövsta. Varför scalar dmg/def exponentiellt? Detta känns helt värdelöst.

Spelat känns ju mycket bättre nu när det faktiskt finns endgame där man kan tävla. Vad är det som gör att du inte känner samma sak i grifts som du gjorde förr i torment? Det är ju egentligen exakt samma sak...? Dessutom så är season 3 det bästa på länge i och med att nästan alla klasser har flera speccs och varianter som tävlar i toppen. Tal'rasha-settet är t.ex. något av det mest intressanta, i och med att du inte är bunden till att spamma en enda skill - du tvingas faktiskt att använda flera olika element, jättebra ju.

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Visst var det så.

Det fanns liksom ingen vits att spela på det sättet innan M6, men det är förstås inte relevant

Skulle inte förvåna mig om att hans "alltid bra i grupp" och "högt i den interna rankingen" handlar om grift 45 solo och 55 i grupp...
Citera
2015-05-25, 14:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Spelat känns ju mycket bättre nu när det faktiskt finns endgame där man kan tävla. Vad är det som gör att du inte känner samma sak i grifts som du gjorde förr i torment? Det är ju egentligen exakt samma sak...? Dessutom så är season 3 det bästa på länge i och med att nästan alla klasser har flera speccs och varianter som tävlar i toppen. Tal'rasha-settet är t.ex. något av det mest intressanta, i och med att du inte är bunden till att spamma en enda skill - du tvingas faktiskt att använda flera olika element, jättebra ju.

Jepp, season 3 är riktigt bra. Körde själv wiz med Tal'rasha. GR tycker jag är tråkigt för antingen så flyter det på okej, eller så dör du. Dör du, så är det kört. Det finns inget samarbete mellan klasserad. Barbar: Rusa fram, snurra runt, pang pang. Wiz: Pang pang metero. Alltså ... det är bara dps och lite individuella stuns som gäller. I diablo 2 till exempel hade man necromancers som agerade köttvägg och cursade. Hade man inte med sig en necro med amplify damage blev allting väldigt jobbigt. I diablo 3 kan du köra 4 barbarer, inga problem.

Jag levlade upp min wiz, fixade tal'rasha. Den är spelet skittrist. Antingen är team-mates helt värdelösa eller få lirar de på extremt mycket högre nivå. Att skada/def scalar exponentiellt är helt idiotiskt.

Antingen är det svinigt hög HP på mobs med one-shot på dig. Eller så är det tvärtom, one-shot på mobs som gör näst intill 0 skada. Team-play existerar inte. Och GR handlar bara om tid och späder bara på att vilja lira solo eller väldigt slutna grupper. Blizzard har tidigare agerat aktivt till att uppmuntra team-play.
Citera
2015-05-25, 14:36
Medlem
Hej! jag fick lust att spela någon gammal 60 patch och undrar om någon vet om det finns private server eller liknande till detta? Helst innan paragon level kom ut
Citera
2015-05-25, 14:39
Medlem
Citat:
Jepp, season 3 är riktigt bra. Körde själv wiz med Tal'rasha. GR tycker jag är tråkigt för antingen så flyter det på okej, eller så dör du. Dör du, så är det kört. Det finns inget samarbete mellan klasserad. Barbar: Rusa fram, snurra runt, pang pang. Wiz: Pang pang metero. Alltså ... det är bara dps och lite individuella stuns som gäller. I diablo 2 till exempel hade man necromancers som agerade köttvägg och cursade. Hade man inte med sig en necro med amplify damage blev allting väldigt jobbigt. I diablo 3 kan du köra 4 barbarer, inga problem.

Jag levlade upp min wiz, fixade tal'rasha. Den är spelet skittrist. Antingen är team-mates helt värdelösa eller få lirar de på extremt mycket högre nivå. Att skada/def scalar exponentiellt är helt idiotiskt.

Antingen är det svinigt hög HP på mobs med one-shot på dig. Eller så är det tvärtom, one-shot på mobs som gör näst intill 0 skada. Team-play existerar inte. Och GR handlar bara om tid och späder bara på att vilja lira solo eller väldigt slutna grupper. Blizzard har tidigare agerat aktivt till att uppmuntra team-play.

Oj vad fel du har. Testa 60++ grift i grupp och kom tillbaka och säg hur det bara är att kötta på helt random utan att behöva optimera gruppen. Det är precis lika mkt "team play" nu som du beskriver hur det var "förr i tiden" när du ska pusha höga grifts i grupp, du behöver en speciell uppsättning chars som använder this and that skills.
Citera
2015-05-25, 15:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Oj vad fel du har. Testa 60++ grift i grupp och kom tillbaka och säg hur det bara är att kötta på helt random utan att behöva optimera gruppen. Det är precis lika mkt "team play" nu som du beskriver hur det var "förr i tiden" när du ska pusha höga grifts i grupp, du behöver en speciell uppsättning chars som använder this and that skills.

Ja, får väl erkänna att jag inte gått skyhögt i GR. Men blir det inte scenariot då att man bara dör på en sekund? Känns också omöjligt att ta sig dit i public precis som du säger, känner inte direkt någon som spelar aktivt längre. Clan-systemet känns inte flexibelt. Men du kanske har rätt.
Citera
2015-05-25, 15:08
Bannlyst
Citat:

Ingen aning om vi lirar samma spel.

Dör du så får du en resstimer som ökar linjärt med antalet gånger du dör. Första är 0 sekunder och sedan lägg det på 5 sek per gång du dör per grift. Jättebra balans mellan att dödsfall straffas men man förlorar inte tillräckligt mycket för att det ska vara kört.

Samarbete finns det massor av. Det vanligaste i höga grifts är ju en WD som CC'ar medan en crusader buffar och hämtar mer mobs, tillsammans med två dps (oftast wiz eller DH) som kan ägna sig åt maximal dmg. I speed-grifts är det mest effektiva att köra en EP monk med shild bash-crusaders för att procca EP. Jättebra synergi. 4 barbarer fungerar, vilket vore tråkigt om det inte fungerade, men det är rusktigt ineffektivt.

Fattar inte vad du menar, är TR skittrist för att dina teammates antingen suger eller är mycket bättre? Det finns spelare som är asdåligt och som är jättebra, plus allt där i mellan. Är det ett jättestort kliv som du har fastnat mellan eller vadå? Helt ologiskt.

Nej, det finns nivåer där du kan ta några slag. Varje nivå i grifts ökar som sagt dmg med cirka 15%, det innebär att det finns grifts som du passar din nivå väldigt väl.

Teamplay existerar mer än aldrig förr. Spelet bygger på teamplay nu. Alla lirar i grupp. Gå med i en clan eller bra communities och hitta spelare där.

Vadå GR handlar bara om tid? Det handlar väl om loot, att ha roligt, och att tävla? Vaknat på fel sida eller något?

Blizzard agerat mycket åt teamplay-hållet. Nästan för mycket imo, eftersom du inte kan vara competetive om du endast lirar solo.
Senast redigerad av Illsuionist 2015-05-25 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in