2015-05-22, 22:08
Medlem
Fiskebowts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Har inte heller spelat senaste tiden men det är väl typ

top: rumble, hecarim, maokai, cho'gath
jungle: gragas, sejuani, zac, vi
mid: zed, leblanc, azir, cassiopeia, kassadin
adc: lucian, kalista, caitlyn, ashe, corki, jinx
support: thresh, leona, morgana, nautilus

Tack.
Citera
2015-05-22, 23:09
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Har inte heller spelat senaste tiden men det är väl typ

top: rumble, hecarim, maokai, cho'gath
jungle: gragas, sejuani, zac, vi
mid: zed, leblanc, azir, cassiopeia, kassadin
adc: lucian, kalista, caitlyn, ashe, corki, jinx
support: thresh, leona, morgana, nautilus

Stämmer väl ganska bra men Azir och Kassadin är båda på den absoluta botten både vad det gäller popularitet och winrate.
Citera
2015-05-22, 23:13
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Stämmer väl ganska bra men Azir och Kassadin är båda på den absoluta botten både vad det gäller popularitet och winrate.
Beror väl helt på om man menar soloq eller inte, azir är till exempel ett top tier prick inom competetiv.
Samma sak med till exempel Alistar, top tier inom competetiv .. si så där inom soloq.
Citera
2015-05-25, 14:56
Medlem
200kgs avatar
Håller på att spara IP till någon champion. Har gjort ett "smurf" acc som jag kör på och testar alla champs jag inte hunnit lira. Började spela ranked för tidigt på mitt första och gick bara ner i massa divisioner då jag körde solo-queue.
Funderar på Lee Sin då jag spelar mycket jungle. Sejuani annars kanske? Ge mig tips på någon jungle, gärna med CC.

Förresten, då jag inte betalar pengar för att spela LoL så undrar jag när jag ska börja tänka på runor, lvl 20-25 där någonstans? Måste ju köpa mycket champions.
Senast redigerad av 200kg 2015-05-25 kl. 14:59.
Citera
2015-05-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Håller på att spara IP till någon champion. Har gjort ett "smurf" acc som jag kör på och testar alla champs jag inte hunnit lira. Började spela ranked för tidigt på mitt första och gick bara ner i massa divisioner då jag körde solo-queue.
Funderar på Lee Sin då jag spelar mycket jungle. Sejuani annars kanske? Ge mig tips på någon jungle, gärna med CC.

Förresten, då jag inte betalar pengar för att spela LoL så undrar jag när jag ska börja tänka på runor, lvl 20-25 där någonstans? Måste ju köpa mycket champions.

Lee sin är inte ett strong pick i metan just nu om du inte är väldigt bra att spela honom, Sejuani är kanske den starkaste junglern just nu dock bannad ofta i ranked med Gragas och Rek'sai. Rek'sai har bra ganks early som är skillnaden mellan hon och Gragas/Sejuani som man helst vill vänta till lvl 6 för att få till en bra gank. Annars är Zac ett bra pick med mycket cc och blir jävligt tanky med cinderhulk + passiven.

Börja köpa runor så fort du kan köpa tier 3 runor.
Citera
2015-05-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg

Vid level 20 ska du börja köpa runor(tier 3). För övrigt så är Seju väldigt stark
Citera
2015-05-25, 23:34
Medlem
Kombinations avatar
Euw nere? Har inte spelat på två veckor och när jag en gång ska spela funkar inte skiten
Citera
2015-05-26, 02:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Euw nere? Har inte spelat på två veckor och när jag en gång ska spela funkar inte skiten
Funkat för mig hela kvällen, lirar enbart normals dock då jag är bannad...
Blir så jävla förbannad på riot, de måste fixa normals det funkar inte att ha silver 5 spelare mot hög plat. Har endast en match fått spelat när vi varit högre ranks än motståndarna, givetvis blev det stomp. Låg silver är ju löjligt att möta, dodgea vad fan är det, det värsta är dock deras skillshots varannan lägger dem så konstigt så det är svårt att dodgea och den andra lägger dem bara fel hela tiden. Måste kännas för mig mot låg silver som det gör för dem jag möter som är 6-10 ranker högre än mig, att jag spelar väldigt konstigt enligt dem, skillnaden är dock att jag inte går 0-5-0 på lane och förlorar farm så grovt
Citera
2015-05-26, 15:29
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Vilka bevis finns det för att det är svårare (bättre spelare) på EUW än EUNE? Hör ofta detta men när jag frågar om källa händer det inte mycket.
Citera
2015-05-26, 15:43
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi
Vilka bevis finns det för att det är svårare (bättre spelare) på EUW än EUNE? Hör ofta detta men när jag frågar om källa händer det inte mycket.
Såvitt jag vet spelar alla EU-proffs på euw och inte eune. Bara att kolla toppen på laddern
Citera
2015-05-26, 15:46
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi

Inga bevis, eller något.

Som sagt fler proffs spelar på EUW, men det är i högre ranks ändå så gör ändå inget (om du nu inte är jävligt högt rankad).

EUW har bara massa jävla problem med connections.
Citera
2015-05-26, 17:01
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Inga bevis, eller något.

Som sagt fler proffs spelar på EUW, men det är i högre ranks ändå så gör ändå inget (om du nu inte är jävligt högt rankad).

EUW har bara massa jävla problem med connections.

EUNE har dock större problem med troll enligt min erfarenhet. Det är något alldeles speciellt med öststatskids och deras psykiska problem. Kan ge några exempel från mina senaste matcher(hög guld/låg plat mmr).

Jag som junglare ger inte blå till min feedande mid = "ok i go troool" sen bjuder han fienderna på 10 kills och går afk

Spelar support och min ADC dör 1 vs 5 av fiendernas invade = "Im afk. pls report noob support no help" och fanskapet går afk på fullt allvar

En Riven som går 0-14 i lane = "report noob jungler 0 ganks"

Har promo game och i champion select så säger vår last pick "mid or feed", alla ignorerar honom och det slutat med att jag får spela solo-bot eftersom vi har två mids

Sen finns det mycket fler engelsktalande spelare på West. På EUNE är det bara skandinaverna som har någorlunda vettig engelska resterande spelare på servern kan bara polska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in