2015-01-04, 20:04
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Ezreal måste ju dock ha fått några buffs nyligen? Har sett att de pickade honom flertalet gånger vid IEM för nån vecka sen. Har inte spelat på typ en månad så hänger inte med längre riktigt.

Fått några buffs på hans Q. Fortfarande hemska base stats.
Enda anledningen till att han spelas är hans starka early game samt hans blink.
Går man even mot en non-tricarry så blir man outscalead något fruktansvärt.
Väldigt safe carry.
Citera
2015-01-04, 20:08
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Fått några buffs på hans Q. Fortfarande hemska base stats.
Enda anledningen till att han spelas är hans starka early game samt hans blink.
Går man even mot en non-tricarry så blir man outscalead något fruktansvärt.
Väldigt safe carry.
Ah okej, tack för klargörandet! Får plocka upp League igen nu lagom tills S5 börjar så man kommer till plat nångång.
Citera
2015-01-04, 20:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Jag tror inte det är ovanligt, silver 1 är nog den division jag behövde längst på mig att klättra ur. Tror det är väldigt vanligt att man fluktuerar upp och ner i sina prestationer där, eftersom ens lagkamrater är av väldigt varierande skicklighetsnivå.

Vad gäller adc är de allra starkaste Corki och Graves följt av Lucian och Vayne.
Beror väl lite på hur bra man faktiskt är, jag har klättrat ur silver 1 typ 15 gånger nu på olika konton utan problem alls, har väl visserligen förlorat 1-3 matcher under "resan" på ett konto men det är absolut inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Geting
känner igen det där jag med, det är även sällan matcherna är jämna, brukar snarare sluta 30-10 än 15-15 tex.

Lucian brukar vara ganska smidig att få fart på när jag supportar, ju aggresivare som support, desto bättre brukar det gå när man föder upp honom.
Så är det ju dock i alla matcher i soloq, väldigt sällan det är jämnt tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Ezreal måste ju dock ha fått några buffs nyligen? Har sett att de pickade honom flertalet gånger vid IEM för nån vecka sen. Har inte spelat på typ en månad så hänger inte med längre riktigt.
Han har blivit ganska rejält buffad, han har ju till exempel spelats som flex pick i OGN där till exempel Faker har spelat Ezreal två gånger midlane och gjort bra ifrån sig. Kanske inte lika bra som Lucian, Corki & Graves men fortfarande riktigt bra just nu.
Citera
2015-01-05, 11:06
Bannlyst
Thorin's Thoughts - Nukeduck and the Arrogance of Brilliance (LoL)

Citat:
Some thoughts on how Nukeduck's arrogance is a factor that could play in his favour, where players like Rekkles and Bjergsen lack for some of the positives it could bring.
Citera
2015-01-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Thorin's Thoughts - Nukeduck and the Arrogance of Brilliance (LoL)

Han har både rätt och fel. Rekkles är en sådan spelare som man vill ha i sitt lag då han verkligen gör det bekvämt att spela medans nukeduck är lite mer " i will 1vs5 you noobs". Tror inte att rekkles riktigt behöver denna stilen då han redan är en världsklass adc.
Citera
2015-01-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väl lite på hur bra man faktiskt är, jag har klättrat ur silver 1 typ 15 gånger nu på olika konton utan problem alls, har väl visserligen förlorat 1-3 matcher under "resan" på ett konto men det är absolut inga problem.

Jag förstår hur du menar, personligen tycker jag att silver är relativt svårt att ta sig ur oavsett hur bra man är. I silver 1 är där massor med spelare som tycker de platsar i guld men inte klättrar ur silver, därav den enorma toxiciteten - lite som platinum 1
Citera
2015-01-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
http://i.gyazo.com/b491152ba5a848df9c69f7b43fcd6150.png

Såhär ser mitt average game ut, jag får verkligen kötta 1 eller 2v5 precis hela matchen medan mina teammates feedar och går livet riktigt surt, men det lyckas oftast ändå. När kommer man upp i elo liksom? är det bottar jag spelar med? riktigt frustrerande.

Jävla trash. Ser ditt average game ut att du har 28 kills så måste du vara duktigt jävla dålig på att besluta vad du ska göra när du dödat folk eftersom du ligger i silver. Med 28 kills i var o varannat game så borde du klättra väldigt fort. Lär dej att en kill blir inte riktigt värdefull om du bara dödar sen går b och handlar.
Dessutom väldigt oklar bild du länkat. Man ser verken hur lång tid matchen höll på eller hur mycket guld alla hade, håller det på 45-60+ minuter så spelar det ingen roll om du har 1 eller 100 kills så bör du ändå har 6 items och är på så vis lika stark..
Sen kanske du borde lära dej positionera dej om du ska spela ADC, det är nog det största problemet i shitelo, akali, LB och Aatrox så bör du dö om du tar ett enda steg för långt fram.

Kan inte heller se om du vann/förlorade eller vilka items du köpt, eller om det ens är du som spelat, länka ifrån klienten istället där man kan se allt.
Citera
2015-01-05, 15:03
Medlem
Spelar i Plat 2 för tillfället, har iofs inte varit silver sen för 2 säsonger sedan så jag äntligen kom upp till guld. Men Platinum 1 - Diamond V är nog den drygaste elon jag varit i hittils, så mycket trolls så jag vet inte ens vart alla kommer ifrån, men jag spelar mest för att det är kul så jag bryr mej inte as mycket.

Också fruktansvärt mycket Diamond Boarders som droppat till platinum 3-4 (a.k.a boosters). Minst 1-2 st per game, löjligt att betala för att bli diamond V.

Funderar på om man ska göra ett seriöst försök att nå någorlunda hög elo typ top diamond eller möjligen master-challanger, och försöka komma förbi plat 1 genom att köra stenhårt i början afv säsongen innan alla elo-boost trolls och liknande hinner dit igen.
Citera
2015-01-05, 17:43
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Jag förstår hur du menar, personligen tycker jag att silver är relativt svårt att ta sig ur oavsett hur bra man är. I silver 1 är där massor med spelare som tycker de platsar i guld men inte klättrar ur silver, därav den enorma toxiciteten - lite som platinum 1
Jo, fast att folk är toxic spelar ju inte så stor roll. Är du en diamond spelare så borde du ha lärt dig vid det här laget att ignorera spelare som är toxic och bara spela ditt eget game istället. Sen så är det ju sjukt stor skillnad i hur bra faktiskt du är gentemot spelarna i Silver 1 så du borde kunna carrya matcher med enkelhet om du får spela en champ du är "Okej" med.

Skulle nog säga plat 1 är myycket värre om man har lite otur med vilka du hamnar med.

Citat:
Ursprungligen postat av smekmon
Spelar i Plat 2 för tillfället, har iofs inte varit silver sen för 2 säsonger sedan så jag äntligen kom upp till guld. Men Platinum 1 - Diamond V är nog den drygaste elon jag varit i hittils, så mycket trolls så jag vet inte ens vart alla kommer ifrån, men jag spelar mest för att det är kul så jag bryr mej inte as mycket.

Också fruktansvärt mycket Diamond Boarders som droppat till platinum 3-4 (a.k.a boosters). Minst 1-2 st per game, löjligt att betala för att bli diamond V.

Funderar på om man ska göra ett seriöst försök att nå någorlunda hög elo typ top diamond eller möjligen master-challanger, och försöka komma förbi plat 1 genom att köra stenhårt i början afv säsongen innan alla elo-boost trolls och liknande hinner dit igen.

Pusha i början utav en säsong är nog mycket svårare än vad man faktiskt tror - alla spelare vill upp då, du möter mycket lättare högre rankade personer som du kanske inte är tillräckligt bra för att spöa - tyvärr. Men som sagt, tycker du folk som blivit boostade är jobbiga så tror jag knappast det är någon direkt idé att försöka pusha d1 direkt i en säsong om du inte varit högt rankad förut, det är iaf min syn på det.
Brukar gå mycket lättare att klättra ungefär i mitten eller nära slutet om man verkligen vill satsa på att bli d1.
Citera
2015-01-05, 17:45
Medlem
anapols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Varför får jag en känsla av att du är en "Mid top or troll!!!!!!!!!!!" Spelare.... Att supporta är rätt kul om man har fått kläm på en hyfsad support. Vara någons bitch? Slyna snälla...... Supporten är en så stor del i gamet att det kvittar om du har en överfed laner, har inte supporten gjort sitt jobb botlane och wardar, pingat, räddat sin adc 10273638929 gånger och roamat Mid ett par tre gånger så äre kört. Supporten är där för att skydda sin adc, även från sig själv. Du låter mer som en väldigt väldigt salty spelare som gärna blamear supporten.
Att supporta är min favoritroll i spelet! Älskar att få upp sin AD-Carry till infinite level!!!
Citera
2015-01-05, 21:42
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Varför får jag en känsla av att du är en "Mid top or troll!!!!!!!!!!!" Spelare.... Att supporta är rätt kul om man har fått kläm på en hyfsad support. Vara någons bitch? Slyna snälla...... Supporten är en så stor del i gamet att det kvittar om du har en överfed laner, har inte supporten gjort sitt jobb botlane och wardar, pingat, räddat sin adc 10273638929 gånger och roamat Mid ett par tre gånger så äre kört. Supporten är där för att skydda sin adc, även från sig själv. Du låter mer som en väldigt väldigt salty spelare som gärna blamear supporten.

lmfao bitch pls killen är d1, han bara är här inne för att trolla så relaxa LOL
Citera
2015-01-06, 01:27
Medlem
Det värsta är fan när det är två som vill gå jungle och det slutar upp med att den andra säger "ok dubble jungle". Man vill så gärna bara låta gamet dra igång och gå afk bara för att de ska få skylla sig själva. hade varit nice om man kunde reporta utanför spelet så man kunde få bort dessa idioter.

Men det är väl bara att betala 3lp och se glad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in