Citat:
Ursprungligen postat av
IamNotMurican
Jag förstår hur du menar, personligen tycker jag att silver är relativt svårt att ta sig ur oavsett hur bra man är. I silver 1 är där massor med spelare som tycker de platsar i guld men inte klättrar ur silver, därav den enorma toxiciteten - lite som platinum 1
Jo, fast att folk är toxic spelar ju inte så stor roll. Är du en diamond spelare så borde du ha lärt dig vid det här laget att ignorera spelare som är toxic och bara spela ditt eget game istället. Sen så är det ju sjukt stor skillnad i hur bra faktiskt du är gentemot spelarna i Silver 1 så du borde kunna carrya matcher med enkelhet om du får spela en champ du är "Okej" med.
Skulle nog säga plat 1 är myycket värre om man har lite otur med vilka du hamnar med.
Citat:
Ursprungligen postat av
smekmon
Spelar i Plat 2 för tillfället, har iofs inte varit silver sen för 2 säsonger sedan så jag äntligen kom upp till guld. Men Platinum 1 - Diamond V är nog den drygaste elon jag varit i hittils, så mycket trolls så jag vet inte ens vart alla kommer ifrån, men jag spelar mest för att det är kul så jag bryr mej inte as mycket.
Också fruktansvärt mycket Diamond Boarders som droppat till platinum 3-4 (a.k.a boosters). Minst 1-2 st per game, löjligt att betala för att bli diamond V.
Funderar på om man ska göra ett seriöst försök att nå någorlunda hög elo typ top diamond eller möjligen master-challanger, och försöka komma förbi plat 1 genom att köra stenhårt i början afv säsongen innan alla elo-boost trolls och liknande hinner dit igen.
Pusha i början utav en säsong är nog mycket svårare än vad man faktiskt tror - alla spelare vill upp då, du möter mycket lättare högre rankade personer som du kanske inte är tillräckligt bra för att spöa - tyvärr. Men som sagt, tycker du folk som blivit boostade är jobbiga så tror jag knappast det är någon direkt idé att försöka pusha d1 direkt i en säsong om du inte varit högt rankad förut, det är iaf min syn på det.
Brukar gå mycket lättare att klättra ungefär i mitten eller nära slutet om man verkligen vill satsa på att bli d1.