2015-05-22, 01:53
Medlem
snubben i det senaste programmet var garanterat deprimerad och hade tappat orken till allt..
jag har en känsla av att maten på stället var helt ok men att stället mer blivit ett ölhak för grabbgänget
Citera
2015-05-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ja, vad gjorde de där egentligen? Tog hand om krossade tomater? Det mesta av grejerna verkade ju vara kvar efteråt. De staplade alltså drickan i ett hörne och Rajinders gamla tallrikar i det andra?

Kollade menyn på nätet. http://www.rajdoot.se/meny/ Inte en wrap så långt ögat når. Och en väldigt lång meny. Fallit tillbaka i gamla hjulspår?

Måste säga att de där wrapsen såg riktigt goda ut. Imponerande att man kan få något så mossigt som indisk mat att se fräsch ut. Märkligt att de slutade med streetfooden men antar att den inte var tillräckligt fin för "fars restaurang". De har uppenbarligen inte beaktat att det blir löjligt att tro att man ska driva en indisk finkrog i en lokal som ser ut som en pizzeria.

Noterar förövrigt att snubben som hjälpte Alex med den indiska menyn säljer snarlika rätter på sin restaurang. Så han var verkligen schysst mot dem.

http://www.cuminclub.se/menu-soder/

Tycker förövrigt att det snarare är regel än undantag med de här invandrarna som öppnar restaurang att de har löjligt dåligt affärssinne. Varför behåller man och kör på med en restaurang som går back år efter år? Priset tog väl de som drev restaurangen i Malmö (Balthazar) som konkade men så köpte de igen av konkursboet och startade upp igen med exakt samma koncept.

Får mig att tänka på Albert Einsteins bevingade ord:
"Dumhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat"
Senast redigerad av Keus 2015-05-22 kl. 23:58.
Citera
2015-05-25, 18:54
Medlem
Luriosans avatar
Imorgon kommer det avsnittet som jag har väntat på sedan reklamen för den nya säsongen började sändas på TV3. Denna gång besöker de Mikael i Trelleborg och jag ser med sådan glädje fram mot att äntligen få skratta åt hans olycka.

Varför har jag väntat på just det här avsnittet? Jo, det är så att jag har jobbat ihop med denna Mikael som personlig assistent där han var en arbetsledare som tryckte ner alla oss andra på olika sätt. Jag var yngst på hela arbetsplatsen, men var en av de med mest erfarenhet och mig tyckte han extra mycket om att racka ner på.

1. Han var tvungen att ha minst 250 kr/timme även fast han hade noll erfarenhet inom vården och att arbeta med knepiga människor. Och dels var han för fin för att egentligen arbeta inom personlig assistans.
2. Eftersom han tjänade mest hade han mest ansvar och fick efter några veckor titeln som arbetsledare. I hans ansvar ingick det att lägga allas scheman, vilket resulterade i att han själv tog de passen som man tjänade mest pengar under och alla andra fick ta vad som blev över.
3. När han råkade dubbelboka sig tvingade han oss andra att byta pass med honom, eller ja, han ändrade endast om i schemat och sa till den översta chefen att problemet var löst (enligt honom ja...).
4. Han tyckte väldigt illa om mig när vår brukade blev förbannad över att Micke hade ändrat om i mitt schema utan att jag hade godkänt det och ringde upp den högsta chefen mitt i natten. Jag tvingades prata med honom och fick tala ut om att jag kände mig orättvist behandlad av honom. Micke fick en varning från vår chef och blev väldigt arg på mig.
5. Efter att jag hade klagat på hur han skötte sitt jobb fick jag utstå diverse små elakheter från honom. Han lämnade disk när jag hade passet efter honom och hittade alltid anledningar till att hacka på mig. Till slut lyckades han få mig avskedad när han en gång såg att jag inte hann diska ett glas efter att mitt pass var slut.
6. Han jobbar numera någon annanstans. Jag tror det beror på att han ville styra och ställa över alla och blev antagligen till sist ovän med resten av personalen.

Här är också en del av Mickes personlighetsdrag:
- Han kallar sin sambo för fru, även fast de inte mig veterligen är gifta.
- Han har en planeringsförmåga lika med noll. Ett möte som enligt honom ska ta en timme tar i verkligheten 4-5 timmar.
- Han doftar alltid en stark parfym. Räcker att man går in i ett rum där han är för att känna hans stank. Smart att lukta som en parfymaffär när man jobbar inom vården
- Han skrev en exakt lista hur vi skulle sköta våra arbetsuppgifter. Dels var där åt helvetes massa särskrivningar. När vi sedan frågade hur han tänkte angående vissa utföranden fick vi spydiga kommentarer tillbaka.
- Fastän hans företag är nerlagt har han fortfarande sitt mobilabonnemang på företaget samt en bil med företagets logga på.

Det var allt jag kan komma på om denna människa. PM:a om ni undrar något speciellt.
Citera
2015-05-26, 00:43
Bannlyst
Jag blir lika jävla förbannad varje gång deltagaren klappar ihop haket efter att Alex har varit där. Skulle vara intressant att gräva djupare i vad Micje hade för anledning till att stänga restaurangen.

Känns som att han som alla andra, bara vill ha lite gratis PR och sen sälja skiten. Han verkade inte speciellt engagerad i att sköta sin restaurang trots den hjälp han fick från Alex.

Fan vad lack jag blir.
Citera
2015-05-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Måste säga att de där wrapsen såg riktigt goda ut. Imponerande att man kan få något så mossigt som indisk mat att se fräsch ut. Märkligt att de slutade med streetfooden men antar att den inte var tillräckligt fin för "fars restaurang". De har uppenbarligen inte beaktat att det blir löjligt att tro att man ska driva en indisk finkrog i en lokal som ser ut som en pizzeria.

Noterar förövrigt att snubben som hjälpte Alex med den indiska menyn säljer snarlika rätter på sin restaurang. Så han var verkligen schysst mot dem.

http://www.cuminclub.se/menu-soder/

Tycker förövrigt att det snarare är regel än undantag med de här invandrarna som öppnar restaurang att de har löjligt dåligt affärssinne. Varför behåller man och kör på med en restaurang som går back år efter år? Priset tog väl de som drev restaurangen i Malmö (Balthazar) som konkade men så köpte de igen av konkursboet och startade upp igen med exakt samma koncept.

Får mig att tänka på Albert Einsteins bevingade ord:
"Dumhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat"

Det MÅSTE handla om antingen bidrag eller om svarta pengar.
Svarta pengar handlar det väl om oavsett vad gäller sådana här hak.
Ponera att man nolltaxerar och att verksamheten går med förlust och man knappt tar ut nån lön. Samtidigt tjänar man 20 000 i månaden av att ta pengar svart.
Sätt dig på ett sådant här hak och kolla hur ofta de slår in saker i kassan och ger kvitto.
Citera
2015-05-26, 23:19
Medlem
Fridfullts avatar
Kan varmt rekommendera avsnitt 9 som visas i TV nästa vecka, men som förhandsvisas på
TV3 Play.

Citera
2015-05-26, 23:40
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Imorgon kommer det avsnittet som jag har väntat på sedan reklamen för den nya säsongen började sändas på TV3. Denna gång besöker de Mikael i Trelleborg och jag ser med sådan glädje fram mot att äntligen få skratta åt hans olycka.

Varför har jag väntat på just det här avsnittet? Jo, det är så att jag har jobbat ihop med denna Mikael som personlig assistent där han var en arbetsledare som tryckte ner alla oss andra på olika sätt. Jag var yngst på hela arbetsplatsen, men var en av de med mest erfarenhet och mig tyckte han extra mycket om att racka ner på.

...

När var detta, och hur länge sysslade han med det? Han påstods ju vara restaurangkonsult med en himla massa års erfarenhet. Var han i själva verket bara självutnämnd och självpåhittad? Lät ju iofs som att han konsulterade åt en kompis (den förre ägaren), detta fast han inte fick betalt. Så då lär man kanske inte vara branschens stjärna. Eller ens konsult?

Efter lite letande så hittar jag att han har bolaget Mphickory food & catering. Startat redan 2012, så det var väl innan Runt Hörnet. Inte nåt bolag som annonserar, så det kanske också är dött. Enligt hans linkedin-profil har han sysslat med både tak och golv, faktiskt mest bara det, samt ETT år som konsult. Aha, är det där han blev restaurangexpert? En av hans "top skills" är i alla fall "team building". På google+ finns gott om bilder från restaurangen.

https://se.linkedin.com/pub/michael-pantzar/10/940/529
https://plus.google.com/108980524418993478378/photos

Jag ser två tänkbara scenarier om varför det slutade som det gjorde. Antingen gällde rättsprocessen själva ägandet, som "kompisen" kommit på andra tankar om. Eller så lät det som att det var nåt med "kontraktet", att han blev utslängd av fastighetsägaren.
Citera
2015-05-27, 00:46
Medlem
märktes tydligt i dagens avsnitt att han verkade vilja styra o bestämma men i själva verket inte hade någon kompetens alls...

inte helt oväntat fick han klappa igen stället med troligen så konkursa stället men det skulle han aldrig våga erkänna öppet på tv...

något som är lite små intressant är att restaurangen på en recensions sida bara fått ett omdöme bra omdöme och lite suspekt med det är att kontot har namnet "Mickesmat" och bara skrivit ett svar... http://www.tripadvisor.se/Restaurant...ne_County.html

kollar man runt lite hittar man på flera andra sidor gamla recensioner från typ 2005-2010 med massor av nöjda gäster men sen säger det poff så inga mer recensioner så jag får känslan av att snubben har köpt ett ställe med helt ok mat men sedan inte haft kompetensen att driva vidare..
Citera
2015-05-27, 11:11
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
När var detta, och hur länge sysslade han med det? Han påstods ju vara restaurangkonsult med en himla massa års erfarenhet. Var han i själva verket bara självutnämnd och självpåhittad? Lät ju iofs som att han konsulterade åt en kompis (den förre ägaren), detta fast han inte fick betalt. Så då lär man kanske inte vara branschens stjärna. Eller ens konsult?

Efter lite letande så hittar jag att han har bolaget Mphickory food & catering. Startat redan 2012, så det var väl innan Runt Hörnet. Inte nåt bolag som annonserar, så det kanske också är dött. Enligt hans linkedin-profil har han sysslat med både tak och golv, faktiskt mest bara det, samt ETT år som konsult. Aha, är det där han blev restaurangexpert? En av hans "top skills" är i alla fall "team building". På google+ finns gott om bilder från restaurangen.

https://se.linkedin.com/pub/michael-pantzar/10/940/529
https://plus.google.com/108980524418993478378/photos

Jag ser två tänkbara scenarier om varför det slutade som det gjorde. Antingen gällde rättsprocessen själva ägandet, som "kompisen" kommit på andra tankar om. Eller så lät det som att det var nåt med "kontraktet", att han blev utslängd av fastighetsägaren.
Jag började på som personlig assistent i slutet av september 2014 och han påbörjade sin anställning i slutet på oktober 2014 eller början av november 2014. Han "avslutade" sin tjänst för ca 3-4 veckor sedan och jag pratade med en fd kollega som sa att det var skönt att slippa honom

Själv har jag aldrig ätit någonting som Micke har lagat av blandade skäl, men de som har ätit det han har lagat säger att det har varit gott. Han kanske är en duktig hemmakock och inte mer än så. Till mig har han sagt att han har kockutbildning och har enbart jobbat med att laga mat. Lite konstigt att han idag arbetar med byggen...

Kan också säga att hans teambuilding idéer inte fungerade på arbetsplatsen där jag arbetade. I och med att han var arbetsledare ansåg han också att han hade rätt att styra våra arbetsuppgifter in i minsta detalj. Där fick man se hans översittarfasoner och att han måste få som han vill, annars blir han helt galen. Han är ett praktexempel på hur man gör för att alla ens kollegor ska vända sig mot en.

Suck alltså, denna människa är helt makalös.
Citera
2015-05-27, 11:19
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
märktes tydligt i dagens avsnitt att han verkade vilja styra o bestämma men i själva verket inte hade någon kompetens alls...

inte helt oväntat fick han klappa igen stället med troligen så konkursa stället men det skulle han aldrig våga erkänna öppet på tv...
Han tycker om att styra och ställa, men har inte kompetens till att ha personal. I och med att han måste få som han vill blir han lätt ovän med kollegor och anställda. Inom loppet av två månader lyckades han splittra en hel arbetsgrupp på 8-10 personer, där många slutade eller fick sparken efter man hade tjafsat med honom. Efter det var det svårt att hitta nya människor att anställa och de som blev anställda slutade igen. Jag vet inte hur det är där idag, men kan tänka mig att de har det mycket bättre utan honom.

Det roliga med Micke är att han aldrig kan erkänna att han aldrig har gjort ett fel eller saknar kompetens för att kunna utföra vissa arbeten. Så fort han har ett finger med i spelet verkar allting gå käpprätt åt helvete. I hans värld har han alltid rätt och han är inte ödmjuk inför de som har mer erfarenhet eller kunskap än honom inom ett specifikt område.
Citera
2015-05-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Han tycker om att styra och ställa, men har inte kompetens till att ha personal. I och med att han måste få som han vill blir han lätt ovän med kollegor och anställda. Inom loppet av två månader lyckades han splittra en hel arbetsgrupp på 8-10 personer, där många slutade eller fick sparken efter man hade tjafsat med honom. Efter det var det svårt att hitta nya människor att anställa och de som blev anställda slutade igen. Jag vet inte hur det är där idag, men kan tänka mig att de har det mycket bättre utan honom.

Det roliga med Micke är att han aldrig kan erkänna att han aldrig har gjort ett fel eller saknar kompetens för att kunna utföra vissa arbeten. Så fort han har ett finger med i spelet verkar allting gå käpprätt åt helvete. I hans värld har han alltid rätt och han är inte ödmjuk inför de som har mer erfarenhet eller kunskap än honom inom ett specifikt område.

Det var väl relativt uppenbart att han var med för att höja värdet på restaurangen samtidigt som han ville komma ut med hedern i behåll.

Säga vad man vill om honom men han gjorde ett rätt och ett fel. Det rätt han gjorde vara att stryka Alex medhårs. Detta gjorde att han kom relativt oskadd ur programmet trots allt. Det fel han gjorde var att snacka ner sina egna kockar. Kan inte påminna mig att jag kan minnas någon som gett sina kockar skulden på det sätt som han gjorde. Det fick ju bara honom som att framstå som ansvarslös och dryg.
Citera
2015-05-28, 19:06
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Haha wtf måste jag veta att det kommer en dillkvist på min mat, vad är det för jävla Meny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in