2015-04-08, 14:58
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Ska man sammanfatta programmet med två ord så är det väl invandrare och plankstek. Alex är go dock, har en personlighet som är väldigt osvensk och som passar sig i TV. Gillar hur han ibland bara lämnar rummet utan att säga något.

Prata inte skit om planka nu Det var faktiskt Tore Wretman som uppfan den.

Måsen var en riktig stjärna. Vägra ta till sig kritik och körde sitt eget race, sedan bli förvånade när det inte funkar. påminner mycket om en gammal chef jag hade
Citera
2015-04-08, 22:10
Medlem
Martinsons avatar
Nog det bästa avsnittet hittills Tycker det är småtrevlig underhållning att se Alexander i farten som har en energi som tilltalar mig.

Lunchmenyn ser typiskt klassisk ut och borde vara svår att misslyckas med.

Det bästa är att han konstaterar att han ångrar sin medverkan i programmet? Bästa reklamen stället kan få, sätt Andreas i köket så hade gästerna börjat komma tillbaka. Driv lunch och pizzahak pararellt om så önskas.

Men nä......
Citera
2015-04-08, 22:19
Medlem
Alexander stressar för mycket.
Citera
2015-04-08, 23:30
Bannlyst
Wannabe-français med för stort ego och konstigt beteende. Sammanfattar rätt bra. Ägaren borde följt programmet och de råd som gavs. Efter programmets slut kan man ju utvärdera om det är rätt väg att gå. Pinsamt, men lite underhållande var det iallafall som åskådare..
Senast redigerad av americansniper 2015-04-08 kl. 23:37.
Citera
2015-04-09, 00:15
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Men Moules Frites är ju inte franskt? Fail
Citera
2015-04-09, 01:34
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken

Å iraniern var inte fransman heller så det jämnar ut sig...
Citera
2015-04-09, 08:56
Medlem
Jag kikade på förhandsvisningen av avsnitt två och måste säga att jag är imponerad av den unga tjejen som drev stället. Hon skyllde inte sina begränsade matkunskaper på någon annan. Hon lyssnade, tog till sig och ville utvecklas. Jag är övertygad om att hon skulle kunna bli en väldigt duktig entreprenör i vad hon än tog sig an - Med rätt handledning.
Citera
2015-04-09, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken

Är den inte?

Citat:
Det är en nordfransk eller belgisk motsvarighet till den engelska rätten fish and chips.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Moules_frites

Den är såväl fransk som belgisk, kan man väl säga.
Citera
2015-04-09, 17:18
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Prata inte skit om planka nu Det var faktiskt Tore Wretman som uppfan den.

Njae, Tore får möjligen ses som den som introducerade en svensk variant av rätten i Sverige då det begav sig.
Citera
2015-04-09, 17:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Njae, Tore får möjligen ses som den som introducerade en svensk variant av rätten i Sverige då det begav sig.
Rätt gött är det i alla fall.
Citera
2015-04-09, 17:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kan man bara "hoppa av" sådär och måste man då betala för grejerna som fixats? Nystädat, nymålat och en ny kylbänk är inte gratis...

Edit: Skrev kyldisk
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2015-04-09 kl. 18:09.
Citera
2015-04-09, 18:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan man bara "hoppa av" sådär och måste man då betala för grejerna som fixats? Nystädat, nymålat och en ny kylbänk är inte gratis...

Edit: Skrev kyldisk
Jag hoppas det skrivs någon typ av kontrakt innan de filmar. Veckans otacksamma idiot förtjänar att betala vartenda öre som TV3 lagt ner på honom.

Edit: Å andra sidan blev det bra tv. Så det kanske jämnar ut sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in