2016-10-12, 08:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Var förbi Sandras i somras för att käka en klassisk plankstek,och Sandras gjorde en riktigt bra plankstek kan jag meddela. Möttes i dörren av en turk som stod och rökte och sa "välkommen in". Vi gick in och kollade och det var mest "turkisk Meze" på meneyn. Hummus, vindolmar och liknande skit.

Det gamla hederliga Sandras hade förvandlats till en Kebab/falafel restaurang. Någon som vet när programmet spelades in? Vi var där i Juli, så jag vågar inte tänka på hur det var innan Kniven mot strupen var där och styrde upp turken. Förr i tiden så brukade det vara en äldre herre med tysk brytning som tog emot i dörren. Det var på den tiden det var det "riktiga" Sandras...

Vi vände på klacken och gick till Stäket istället. Synd, Sandras var ju ett riktigt klassisk "fulhak" , dock med väldigt god Fondue och planka.

Just det ja, turken hade satt en skylt på gatan med texten: "Obs! Vi har förfarande plangstek!"

Citera
2016-10-12, 09:30
Medlem
kostymnisses avatar
Det var ju samma upplägg som innan men med en lugnare programledare.

Matmässigt var det något av det svinigaste jag sett. Det är ett under att vem som helst får ta över en krog egentligen. Borde ju finnas striktare regler för det. "Kockens" enda merit var att han hade varit pizzabagare...
Citera
2016-10-12, 12:25
Medlem
Den där "kocken", alltså inte ägaren, i första avsnittet av den nya säsongen såg väl ut att vara den mest inkompetenta av de avsnitten jag har sett av detta program.
"VÄND PÅ LAMMET –*ANVÄND VERKTYGEN!"

Men jag tvivlar på att något avsnitt någon gång kommer att slå den där "franska" restaurangen i Karlstad där ägaren backade ur under inspelningsprocessen.

Nästa vecka verkar det vara Havspiren i Norrtälje som ska få sina fiskar varma. Ska bli intressant. Har inte ätit där på länge, men med det läget lär det ju vara omöjligt att inte ha gäster sommartid i alla fall. Så det måste ju ha varit riktigt j-a illa om de ska nedlåta sig till att vara med i det här programmet...
Citera
2016-10-12, 12:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nya programledaren är bra. Helt annan stil än den legendariske Alexander men bra ändå.

Men tydligen är det obligatoriskt att gå på centralstimulerande om man ska vara programledare i Kniven mot strupen
Ganska okej, med betoning på ganska.
Jag saknar Alexander.
Citera
2016-10-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Matmässigt var det något av det svinigaste jag sett. Det är ett under att vem som helst får ta över en krog egentligen. Borde ju finnas striktare regler för det. "Kockens" enda merit var att han hade varit pizzabagare...

Ja det var inte så mycket som hade ändrats vilket var lite konstigt. Dem bytte ju ut Alex för de ville utveckla programmet hette det....

Det enda var väl att nya programledaren inte gjorde återbesök eller gav ägaren den "sista gåvan" i form av ett år gratis restaurangkonsultation. Inte mycket till utveckling av ett program......
Citera
2016-10-12, 13:26
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det var inte så mycket som hade ändrats vilket var lite konstigt. Dem bytte ju ut Alex för de ville utveckla programmet hette det....

Det enda var väl att nya programledaren inte gjorde återbesök eller gav ägaren den "sista gåvan" i form av ett år gratis restaurangkonsultation. Inte mycket till utveckling av ett program......

Skillnaden var väl att det var lite lugnare, mer jordnära och lite mer "kärlek och kramande" än Alexanders extrema stil med gap, skrik och hets.
Citera
2016-10-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Skillnaden var väl att det var lite lugnare, mer jordnära och lite mer "kärlek och kramande" än Alexanders extrema stil med gap, skrik och hets.

Jo det såklart, Claes är ju utbildad pedagog och restauranglärare så kan ju förklara hans mer lugna stil.
Citera
2016-10-12, 16:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Ja, herregud vad jag såg magsjuka framför mig. Han måste ju kostat samhället massor i förlorad produktion - folk som är hemma sjuka. Skålen med "skaldjur" skrek förgiftning.

I övrigt trist att man målade vitt lite här och där och att träskorna togs ner, men programmet ville väl att det skulle synas. Fy vad lortigt allt var, men "gullig" ägare där han stod och rökte. Lite magrare och med mer hosta kan han ge ett riktigt kul intryck i den Lundensiska stadsbilden

Edit: Trist att de kortat ner programtiden och att återbesöket strukits.
Citera
2016-10-12, 21:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har inte varit där ( Sandras ) många gånger sedan förändringen, pga att det nu inte har plankstek, men efter det här avsnittet bojkottar jag det helt. Fyfan vilka svin.
Citera
2016-10-12, 22:28
Moderator
NewDeers avatar
Jag tycker bättre om Claes som programledare än Alexander. Inte lika många dramatiska utbrott, som bara blir tröttsamma i längden. Claes känns äkta också, trevlig kille

Tyckte riktigt synd om ägaren i veckans avsnitt, han vill ju så väl men det blir så fel. Hoppas det löst sig för honom nu och att han kan driva restaurangen med vinst. Man vill ju gärna ha en follow-up, och inte bara den som brukade göras efter tre månader.
Citera
2016-10-12, 23:39
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tycker bättre om Claes som programledare än Alexander. Inte lika många dramatiska utbrott, som bara blir tröttsamma i längden. Claes känns äkta också, trevlig kille

Tyckte riktigt synd om ägaren i veckans avsnitt, han vill ju så väl men det blir så fel. Hoppas det löst sig för honom nu och att han kan driva restaurangen med vinst. Man vill ju gärna ha en follow-up, och inte bara den som brukade göras efter tre månader.

Tycker också att Zonker funkade bra som programledare. Alex var dock roligare!

Ägaren verkade vara väldigt snäll men hade noll kunskap om hur ett kök fungerar. Han blev genuint glad också och kallade Claes för en riktig vän.
Citera
2016-10-13, 02:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Var förbi Sandras i somras för att käka en klassisk plankstek,och Sandras gjorde en riktigt bra plankstek kan jag meddela.

Vi vände på klacken och gick till Stäket istället. Synd, Sandras var ju ett riktigt klassisk "fulhak" , dock med väldigt god Fondue och planka.:
Du motsäger dig själv. De har en fantastisk plankstek men du vände i dörren och gick till Stäket? Hur vet att dem har en fantastisk plankstek om du inte ätit där nyligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in