2015-05-24, 17:09
Medlem
Utan att resultatet kanske var oförtjänt. Men tusan vad jobbiga förluster för Halmstad, de två senaste.
Citera
2015-05-24, 17:11
Medlem
Oerhört surt att Blåvitt lyckades få in ett mål där på slutet. Risk för förlust idag för mitt kära Elfsborg vilket skulle innebära att vi är 5 poäng bakom Blåvitt. Jag tror att både vi och Blåvitt vinner i nästa omgång och därefter så möts vi i en match på Gamla Ullevi där vi är underdog och haft det svårt tidigare. Vid förlust idag riskerar vi alltså att ligga 8 poäng bakom efter derbyt.
Citera
2015-05-24, 17:16
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Oerhört surt att Blåvitt lyckades få in ett mål där på slutet. Risk för förlust idag för mitt kära Elfsborg vilket skulle innebära att vi är 5 poäng bakom Blåvitt. Jag tror att både vi och Blåvitt vinner i nästa omgång och därefter så möts vi i en match på Gamla Ullevi där vi är underdog och haft det svårt tidigare. Vid förlust idag riskerar vi alltså att ligga 8 poäng bakom efter derbyt.
Det ska inte vara "risk för förlust" om man möter Åtvidaberg.

Också, om ni förlorar en träningsmatch mot Norrby påverkar inte det er position i AS.
Citera
2015-05-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det ska inte vara "risk för förlust" om man möter Åtvidaberg.

Också, om ni förlorar en träningsmatch mot Norrby påverkar inte det er position i AS.

Vi har haft det svårt där under 2000-talet.

Vi ska inte möta Norrby, vi spelar ett Västderby mot IFK Göteborg. Hört talas om Skånederbyt? Det behöver inte nödvändigvis vara samma stad.
Citera
2015-05-24, 17:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Vi har haft det svårt där under 2000-talet. Vad menar du med träningsmatch mot Norrby?
Det var du som snacka om något derby?! Västderby har jag bara hört Blåvitt och Elfsborgs marknadsavdelningar prata om. O kanske gp och bt.

Nä, men skämt åsido så tror jag Elfsborg hänger på i täten idag.
Citera
2015-05-24, 17:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Hur många fler reportage kan man kräma ur Bröderna Elm innan ens alla tre bröder har varit på plan tillsammans igen?

Nu var det ytterligare ett om Viktor och David.
Citera
2015-05-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hur många fler reportage kan man kräma ur Bröderna Elm innan ens alla tre bröder har varit på plan tillsammans igen?

Nu var det ytterligare ett om Viktor och David.
Vilka andra spelare kan man få ett hyfsat intressant reportage om i detta anonyma Kalmar, förutom dessa två herrar?
Citera
2015-05-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Vilka andra spelare kan man få ett hyfsat intressant reportage om i detta anonyma Kalmar, förutom dessa två herrar?

Niklas Kaldner.
Citera
2015-05-24, 18:30
Medlem
Jag_Mejs avatar
En sådan ruskigt skön seger idag att det finns inte på kartan. Och trots att det är fel dag att klaga så måste jag ifrågasätta Lennartssons laguttagning. Sören är avstängd och Smedberg på landslagsuppdrag, trots detta väljer han att inte låta Bohm spela. Fullständigt obegripligt i min bok.

Förhoppningsvis leder vi allsvenskan med 10 poäng vid sommaruppehållet för ska Jörgen fortsätta att endast spela 13-14 spelare kommer vi ha seriens tröttaste trupp i september...
Citera
2015-05-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
En sådan ruskigt skön seger idag att det finns inte på kartan. Och trots att det är fel dag att klaga så måste jag ifrågasätta Lennartssons laguttagning. Sören är avstängd och Smedberg på landslagsuppdrag, trots detta väljer han att inte låta Bohm spela. Fullständigt obegripligt i min bok.

Förhoppningsvis leder vi allsvenskan med 10 poäng vid sommaruppehållet för ska Jörgen fortsätta att endast spela 13-14 spelare kommer vi ha seriens tröttaste trupp i september...

Får väl långledigt under U21 Em? Så varför inte bara kötta med de man anser vara vassast?
Citera
2015-05-24, 19:14
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Får väl långledigt under U21 Em? Så varför inte bara kötta med de man anser vara vassast?
Dels tycker jag inte att välja en försvarare/innermittfältare på yttermittfältsplats är en bättre lösning än en talangfull ytter. Vilka signaler sänder det till Kalle, att han inte ens är tredjevalet på högeryttern? Nog fan är det bättre att låna ut honom om han inte är redo att spela A-lagsfotboll.

Vidare kommer höstsäsongen vara lång och intensiv. Förutom allsvensk guldjakt ska det kvalas till Europa. Truppspelare behöver matchträning också.
Citera
2015-05-24, 19:20
Medlem
junkbords avatar
#deltagarlagen levererar än en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in