Citat:
Ursprungligen postat av
eloge
Du gör dig otroligt dum om du låtsas om att det inte finns gränsdragningsproblem vid vård av döende patienter och att den marginalen som finns med nödvändighet tolkas, misstolkas eller feltolkas av de som berörs och att det blir glidningar. Det finns otaliga vittnesmål om att läkare tillsammans med anhöriga kommit överens om att nu får lidandet ta slut och att därmed livet förkortats. Allt tyder på att samma outsagda överenskommelse gällde även här. Eller uppfattades så.
Nej inget tyder på att det skulle gälla här. Jag hade ju mina misstankar om detta från
början (något jag för övrigt hade ansett vara både etiskt och moraliskt riktigt) men så
var inte fallet. HADE det varit så, så hade föräldrarna anhållits för mord eller anstiftan.
För inte kan väl åklagaren begå ett så grovt tjänstefel som att se mellan fingrarna när
det gäller föräldrarnas önskan om ett slut på plågan för deras dotter?
Jag märker att du vill hänga kvar vid detta "lagbrott" som du tror har inträffat.
Vad jag inte förstår är varför? Inget varken du eller PCuri gör kommer att ändra
på det faktum att målet kastades ut för att det var kriminellt dåligt underbyggt.
Hade du haft NÅGOT rättspatos så hade du istället jagat åklagaren med blåslampa.
I ditt och PCuri's fall för att dom skött utredningen så uselt att en mördare gått fri.
Själv tycker jag mest att det är tragiskt att en oskyldig läkare fått lida så mycket
p g a idioter som inte sköter sitt jobb och rena psykopater som hänger på nätforum
och fortfarande hatar på henne fast dom inte har ett skit på fötterna.