Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Man har dock idag rätt att stänga av livsuppehållande åtgärder även om hela hjärnan finns kvar (de här nya reglerna är till för att frigöra vårdplatser,
då tycker jag att pcuri ska visa en källa för detta påstående istället för att förolämpa Sveriges vårdpersonal. Naturligtvis så är det här bara PCuris sjuka inbildningsvärld igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Man har dock inte rätt att snabba på det hela genom att spruta i extra morfin (10 ggr så hög uppmätt halt jämfört vad journalerna gav för handen i detta fall)
Och här har vi PCuris andra variant på förfalskningar när han antyder att nån skulle ha gett barnet något olagligt trots att PCuri vet att ett mätvärde taget efter döden inte på något sätt motsvarar vad flickan hade i sitt blod i dödsögonblicket eller att en journal har något som helst bevisvärde
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
eller genom att spruta i en massiv överdos tiopental (det som läkaren kunde knytas till personligen i detta fall).
PCuri undviker nu noga att säga att det värde han hävdar är rätt har visat sig vara fysiskt omöjligt (läkartidningen). Att det enligt vittnen inte har getts någon sådan injektion (domen sid 31,52-53 samt 65) eller att läkaren inte har knutits till något alls. Tvärtom slår domstolen fast att inget som inte har varit medicinskt motiverat har skett.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Det stora problemet med det här rättsfallet är att den friande domen flyttar gränserna för vad sjukvårdspersonal ser att man kan komma undan med. Jag "uppskattar" f ö de debattörer i tråden som är ärliga nog att erkänna att de tycker att det är rätt att snabba på förloppet och inte håller på med att med krumbukter och saltomortaler bortförklara vad svenska RMV, finska RMV och rättens/Socialstyrelsens oberoende expert Mörland kommit fram till.
Och så var det dags för den klassiska delen av en psyksjuk rättshaverist logik. Alla som inte håller med honom vill mörda oskyldiga.
I själva verket så har PCuri själv visat citat där åklagarvittnet Mörland (ja pcuri ljuger även här trots att det står i klartext på sid 6 om jag minns rätt) fastslår att det inte ens går att fastställa att flickan inte dog en naturlig död. Finska RMV har inte heller idag analyserat något bevismatrial.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
En reflektion till. Det eloge syftar på med rättegångsregler är väl Domarreglerna. Domare skall egentligen inte få tota ihop domar efter eget huvud som låter vederhäftiga men där man skarvar väldigt grovt. Antar att det är detta han syftar på i detta fall. Att det går till så här i svenskt rättsväsende är dock vanligare än man tror.
Då tycker jag att PCuri ska redovisa en källa till dessa "regler" samt visa vilken man har brutit mot. Fram tills dess är detta bara ytterligare en av PCuris fabler
Inte heller idag fick vi något svar från PCuri på hur ett fysiskt omöjligt mätvärde ska kunna vara rätt.
Vi saknar också svaret på hur 20 ml tiopental ska rymmas i en fem ml spruta