2015-05-22, 23:59
Medlem
snillet_1s avatar
Ett av de bättre avsnitten på länge i mitt tycke. Sigge var på piggt humör idag, han går verkligen upp i energi när han skall kommentera kulturdebatter likt den idag.
Citera
2015-05-23, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Just ja, vi har den äckliga skiten också.
Går det att få tag i försäljningssiffror på det?
men fuck off. ring systembolaget vetttja

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett av de bättre avsnitten på länge i mitt tycke. Sigge var på piggt humör idag, han går verkligen upp i energi när han skall kommentera kulturdebatter likt den idag.

aa, tyckte det var rätt vågat gjort att gå ut så 'hårt' i Sveriges största podcast. vågat, som så att det är många lyssnare. Inte några radikala åsikter. eller nja inte så vågat iofs... men kul då.
Senast redigerad av W-Zink 2015-05-23 kl. 00:16.
Citera
2015-05-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror det tidsspannet gäller för podmediet generellt. Har svårt att tro att just den här grejen kommer hålla i sig

Jag älskar många poddar, men jag har svårt att tro att det kommer fungera i 5-6 år i sträck

Menar du att fenomenet poddcast kommer att döut? Inte va, bara att en o samma podd som bäst har 5-6 år? Det beror väl på hur du definierar "podcast", det är ju bara ljudfiler via nätet. Det finns ju så många sorter med varierande grad av professionalitet och produktionsapparat bakom. Sr publicerar ju också podcast. En av mina favoritpoddar har hållit på sedan 2006 and still going strong, om något blir den bättre. Men det är en amerikansk professor i ekonomi som intervjuar massa smarta personer om deras specialområden.

Men visst om du menar "Alex o Sigge formatet" - två personer sitter o snackar vardagsnära så är det nog svårt både för dom och lyssnarna att hålla intresset vid liv.
Citera
2015-05-23, 01:30
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
men fuck off. ring systembolaget vetttja

Vad är det? Vad vill du?
Citera
2015-05-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Alex: "Jag har inte riktigt råd med en Audi."

Komiskt hur han låtsas att han inte är rik som ett troll.
Reagerade också på det. Han tjänar ju flera miljoner per år. Hans "jag är ju så fattig" börjar bli tröttsamt.
Citera
2015-05-23, 10:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Reagerade också på det. Han tjänar ju flera miljoner per år. Hans "jag är ju så fattig" börjar bli tröttsamt.

Och i nästa segment dricker han dyr whiskey i St Tropez.

Bra avsnitt sist för övrigt, alltid kul med kulturbråksanalyser. Frågorna från whiskyn var skojig. 8/10.
Citera
2015-05-24, 19:29
Medlem
Citat:

Podden numera är ju enbart Posören som sitter och håller monologer med monoton röst, några hesa sympatiskratt från hans sidekick "Schulis" då och då. Att Posören är 40 år är ju helt otroligt, hans tankevärld verkar vara den av en pårökt och misslyckad gymnasiestudent. Att han under valrörelsen samarbetade med FI säger väl allt, det parti som han i podden sa garanterat skulle komma in i riksdagen. Totalt nonsens som vanligt.
Citera
2015-05-28, 03:43
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Podden numera är ju enbart Posören som sitter och håller monologer med monoton röst, några hesa sympatiskratt från hans sidekick "Schulis" då och då. Att Posören är 40 år är ju helt otroligt, hans tankevärld verkar vara den av en pårökt och misslyckad gymnasiestudent. Att han under valrörelsen samarbetade med FI säger väl allt, det parti som han i podden sa garanterat skulle komma in i riksdagen. Totalt nonsens som vanligt.

Så varför lyssnar du?

Ställer samma fråga till alla andra i denna tråd som verkar hata denna podcast.
Citera
2015-05-29, 11:21
Medlem
Admiral Krags avatar
Sigge har bestämt att man älskar ju 50 personer i världen

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sant! Hela FB bygger ju på det.
Är man apart ifall man ochså är kverulant på facebook?
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-05-29 kl. 11:24.
Citera
2015-05-29, 13:11
Medlem
Admiral Krags avatar
Nu var Alex modig och nytänkande...inom sin marginaliserade vänsterbubbla dvs, SD är inte nyfascister...

Och Sigge han förmår enbart se invandringen med sitt eget intressefokus om vad generositet och öppenhet kan få vara, välfärden/pengar! det sociala och identitetsfrågan den vill han inte kännas vid och således projicerar att SD och den bruna svansen inte framför dessa argument ochså, för han inser väl att dom har en poäng där..men rätt kan dom ju inte få så vi fokuserar på resursfrågan istället.

Jag tror inte Sigge vill ta in att det kan få existera en yttre konservatism...själv är han säkert konservativ i synen på sig själv och sin personliga starka identitet åtm..alltså behöver begreppet identitet inte heller gå utanför honom själv p.g.a. av hans uppenbara individualism...detta dåliga samvete över sin individualism dämpar han genom att vara generös med allt annat som inte rör det sociala.

Eller nått liknande iaf

/Dr Mungele
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-05-29 kl. 13:27.
Citera
2015-05-29, 16:25
Medlem
snillet_1s avatar
1:20 - deras längsta avsnitt hittills?
Citera
2015-05-29, 16:26
Medlem
Citat:
1:20 - deras längsta avsnitt hittills?
Gick de 30 första minuterna åt IF anekdoter och högläsning av complicitys artikelnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in