Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-22, 10:49
  #4213
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Mest för det är så satans kul hur skevt Sigge uppfattar situationen och hur han kommer med så lång och osammanhängande utläggning på en så oerhört enkel och kort fråga.

Jag har också sökt massor. Problemet är väl att det antagligen inte kommer dyka upp eftersom inget utav det där är med i intervjun. Jag är inte ens säker på hur Alex svar var. Det enda som skulle kunna leda mig till att hitta det i podden – annat än om något snille här kommer ihåg i vilket avsnitt – är om man hittar intervjun, om det nu var något söndagsmagasin eller liknande, så man ser ungefär vilket datum den var publicerad.

Jag ägnade två minuter åt det hela och lyckades med hjälp några listiga knep ringa in avsnittet åt dig. I början av avsnitt ~170~ finns intervjun.
Citera
2016-04-24, 17:35
  #4214
Medlem
stolsben01s avatar
Stabilt avsnitt.

Älskade ismaskin-historian.
Citera
2016-05-02, 16:19
  #4215
Medlem
Det börjar bli uppenbart hur stor betydelse pengarna har för podcasten. De får 50-60 000 per sponsor, de flesta podcasts nöjer sig ofta med en sponsor eller ingen alls, för ett par avsnitt sedan så var det fem sponsorer med i samma program.
Citera
2016-05-06, 11:33
  #4216
Medlem
Enmansdemos avatar
Vet någon vilket avsnitt De Niro säger - Ye Ye Ye?

Vad patetisk Robert Mckee var, ja även om någon dör i världen every sec så finns det ju för den skull inte nödvändigtvis något att skriva om att ta ställning för eller emot, jag ställer mig över dig anspråksmässigt käre Robert, skulle ni ta till er mer bara för att en besserwisserbäbis som antagligen inte producerat sina anspråk tar sig ton?

Idag kom Sagge ut som arbetarpamp!

Är Alex en naturbegåvning på alla jobb man inte behöver vara bra på? eller hittar han på?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2016-05-06 kl. 12:03.
Citera
2016-05-06, 16:42
  #4217
Medlem
Bemwindos avatar
Vilken film med Nicolas Cage pratade dom om?

Edit ; Adaptation. var det visst.
Citera
2016-05-06, 18:39
  #4218
Medlem
Enmansdemos avatar
Sagge hade rätt om att "Ohhhh" är det magiska ordet, från några avsnitt sedan, jag kan meddela att alla med musiköra ryser av fruktan när di hör Lotta Engberg utstöta ljudet i "vandra i ett regn" som en annan uppladdat, samt samma defekt uppnås när Bumbibjörnarnas introlåt i slutet på engelska, pröva själv!, är det en slump att the cartoons
"oh i oh a haha teng teng" blev en brakhit?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2016-05-06 kl. 18:42.
Citera
2016-05-06, 22:37
  #4219
Medlem
korthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vet någon vilket avsnitt De Niro säger - Ye Ye Ye?

Jepp, det är avsnitt 6. Underbar liten anekdot med De Niro. :-)
Citera
2016-05-07, 08:23
  #4220
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korthus
Jepp, det är avsnitt 6. Underbar liten anekdot med De Niro. :-)

Vad det verkligen så länge sedan? Kändes som om det var max ett par år sedan.

Skön anekdot helt klart och fullständigt förståelig reaktion från De Niro. Undrar hur många gånger folk har kommit fram och sagt "Mr De Niro, i just want to say...". Vågar man gissa ett antal hundra tusen?
Citera
2016-05-07, 20:22
  #4221
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad det verkligen så länge sedan? Kändes som om det var max ett par år sedan.

Skön anekdot helt klart och fullständigt förståelig reaktion från De Niro. Undrar hur många gånger folk har kommit fram och sagt "Mr De Niro, i just want to say...". Vågar man gissa ett antal hundra tusen?
En tumregel när du förnimmer dig som jag att det är max 1 år sedan det sades, är att det sagts två gånger i podden, eller att Sagge vid två olika tillfällen försökt jävlas med Eniro och fått samma avsnoppning ånyo

Ännu festligg-are är att Mats Olsson på Expressen också stött på Roberts ädla karaktärsmord fast vid regelrätt intervju, så frågan är om du ska låta den gamle uven komma undan här?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2016-05-07 kl. 20:29.
Citera
2016-05-08, 09:12
  #4222
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
En tumregel när du förnimmer dig som jag att det är max 1 år sedan det sades, är att det sagts två gånger i podden, eller att Sagge vid två olika tillfällen försökt jävlas med Eniro och fått samma avsnoppning ånyo

Ännu festligg-are är att Mats Olsson på Expressen också stött på Roberts ädla karaktärsmord fast vid regelrätt intervju, så frågan är om du ska låta den gamle uven komma undan här?

Vad menar du med "förnimmer dig som jag" och på vilket sätt har Robert de Niro begått ett karaktärsmord?
Citera
2016-05-08, 13:07
  #4223
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Vad menar du med "förnimmer dig som jag" och på vilket sätt har Robert de Niro begått ett karaktärsmord?
"Likt mig" kanske hade varit en bättre ändelse än "som jag", & förnimmer betyder "får för dig".
De Niro har väl ur en överdriven synvinkel begått ett karaktärsmord? när han yppa Ye ye ye

Citat:
Ursprungligen postat av korthus
Jepp, det är avsnitt 6. Underbar liten anekdot med De Niro. :-)
Du minns händelsevis inte vilken tid in i avsnittet? det sägs...jag undviker gärna att lyssna igenom hela för en replik konstaterar jag tillbakalutat
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2016-05-08 kl. 13:10.
Citera
2016-05-08, 20:20
  #4224
Medlem
korthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
"Likt mig" kanske hade varit en bättre ändelse än "som jag", & förnimmer betyder "får för dig".
De Niro har väl ur en överdriven synvinkel begått ett karaktärsmord? när han yppa Ye ye ye

Du minns händelsevis inte vilken tid in i avsnittet? det sägs...jag undviker gärna att lyssna igenom hela för en replik konstaterar jag tillbakalutat

Jag har letat på det en gång och det tog sin lilla tid. Kommer tyvärr inte ihåg när i avsnittet det var och orkar inte leta igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback