2015-05-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Alex Schulman har ju själv konstaterat hur mycket hans dödsångest förstör hans liv, och han har ett antal gånger sagt att han ärvt den från hans pappa, helt enkelt genom att pappan berättade om den för Alex.
Om det fungerade så den gången kommer ju hans barn få tio gånger så mycket dödsångest som han själv, eftersom han poddar om den varje vecka.
Det här sammanfattar ju Alex Schulman rätt bra. Han är så bekräftelsekåt att han hellre ger sina ungar livslång dödsångest än att sakna saker att podda om.
haha menar du att hans yngsta dotter lyssnar och förstår podden? :=)

Tycker alltid det är kul när de leker lite i podden, speciellt delen med, 'Ta av dig hatten'. etc etc.
Schulman när han bjussar som bäst. Absolut sämst var Audi-reklamen.
Citera
2015-05-22, 16:04
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Audi, Max, Omni, IF. Vilken jävla sedelpress denna podd har blivit.
Citera
2015-05-22, 16:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
haha menar du att hans yngsta dotter lyssnar och förstår podden? :=)

Tycker alltid det är kul när de leker lite i podden, speciellt delen med, 'Ta av dig hatten'. etc etc.
Schulman när han bjussar som bäst. Absolut sämst var Audi-reklamen.

Gjorde de reklam för Audi? Vi har redan tjatat om detta en del, men pengarna kan inte vara dåliga där. Trots allt ett internationellt bilföretag med allt vad det innebär. Undrar hur mycket de kan ha fått för det?
Citera
2015-05-22, 17:31
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Bilden av 80-talet som Ytlighetes årtionde är inte helt korrekt, nej.

80-talet var ju mycket mer proggig än vi minns. Vist , å ena sidan Falcon Cret och Miami Vice och fräcka grejer från USA - å andra sidan Greenpeace, proggiga värderingar, trädkramare, skogsmullar, folkhem och statstelevison och en vänstervridning av grundtillståndet som idag skulle anses "kommunistisk".

Andra halvan 90-talet och framåt däremot. Där kan vi börja snacka.
Vad är en proggig värdering?, jag vet inte vad nått är när det är proggigt!
Citera
2015-05-22, 17:55
Medlem
starbounds avatar
Alex: "Jag har inte riktigt råd med en Audi."

Komiskt hur han låtsas att han inte är rik som ett troll.
Citera
2015-05-22, 18:09
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Alex: "Jag har inte riktigt råd med en Audi."

Komiskt hur han låtsas att han inte är rik som ett troll.
Fast han bränner helt sjukt mycket pengar tror jag. Vad kostade hans weekend i saint tropez tro? Säkerligen 20 papp per skalle.
Citera
2015-05-22, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Gjorde de reklam för Audi? Vi har redan tjatat om detta en del, men pengarna kan inte vara dåliga där. Trots allt ett internationellt bilföretag med allt vad det innebär. Undrar hur mycket de kan ha fått för det?
Säkert en hel del. Men jag är bryr mig inte så mycket om deras reklaminslag. Men det handlade om en ganska smart grej ändå. Att man typ kan dela på en bil. Smart ekonomiskt och för miljön. Främst för stadsbor kanske.
Citera
2015-05-22, 18:50
Medlem
Admiral Krags avatar
Översätt åt mig till svenska tack ty nu hör jag bara osammanhängande floskellåtande fraser
http://www.azlyrics.com/lyrics/simongarfunkel/thesoundofsilence.html Är ljudet av tystnaden positivt eller negativt?, kan textförfattarna sluta anse att det råder en implicit
överenskommelse om sådana grundläggande saker..när jag var yngre minns jag att jag sjöng
"Hello darkness skit i byxan" sedan lessnade jag på att lyssna efter röd tråd, ganska djupt va?
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-05-22 kl. 18:55.
Citera
2015-05-22, 21:13
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigGrefven
Fast han bränner helt sjukt mycket pengar tror jag. Vad kostade hans weekend i saint tropez tro? Säkerligen 20 papp per skalle.

Absolut är det så men han kan ändå inte säga så när han har en inkomst på cirka 200 000 kr per månad.
Citera
2015-05-22, 21:35
Medlem
softmoons avatar
Han bor på Grand Hotel då och då, för att det är mysigt och härligt.
Han flyttar och helrenoverar lägenheter, för att det är mysigt och härligt.
Han åker på lyxresor (självklart avdragsgillt med Sigge) för att det är mysigt och härligt.
Sponsorintäkter, för de fyra st i senaste avsnittet höftar jag till med att han drar in 50-75 papp.
Men en lyxbil som Audi A8 skulle han självfallet aldrig ha råd med.
Vår tids största hycklare.
Citera
2015-05-22, 22:02
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Han bor på Grand Hotel då och då, för att det är mysigt och härligt.
Han flyttar och helrenoverar lägenheter, för att det är mysigt och härligt.
Han åker på lyxresor (självklart avdragsgillt med Sigge) för att det är mysigt och härligt.
Sponsorintäkter, för de fyra st i senaste avsnittet höftar jag till med att han drar in 50-75 papp.
Men en lyxbil som Audi A8 skulle han självfallet aldrig ha råd med.
Vår tids största hycklare.

Glöm inte vinet
Citera
2015-05-22, 22:32
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Glöm inte vinet

Just ja, vi har den äckliga skiten också.
Går det att få tag i försäljningssiffror på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in