2015-05-21, 11:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur ser hans kontraksituation ut, har för mig att det löper ut efter denna säsong? Kan hända (lite väl) mycket på anfallsfronten i sommar, Groningen har ju tydligen Nyman under uppsikt...

Fan så skönt med tre bärgade pinnar igår, efter debaclet på Olympia så var det här vår sämsta match i år. Hoppas formdippen var en tillfällighet.
Enl. transfermarkt så sträcker sig kontraktet till 31.12.16
Citera
2015-05-21, 12:05
Medlem
Blåvita: Om bjärsa missar matchen pga sjukdom, vad ser ni helst? Att Hjalle hoppar in med sin legendariska vänsterdojja? Att Heath går in och gör skäl för sin lön?

Eller ska man ta ner någon av mittfältsbackarna Tom/Gurra?

Det mest troliga är väl Hjalmar eller Tom. Heath verkar ju inte gjort några större avtryck på träningarna... Och jag tror inte Jögge vill byta ett vinnande innermittfält. Vad ser ni helst?
Citera
2015-05-21, 12:11
Avslutad
Jag har en äcklig känsla i kroppen inför kvällens match. När man tittar på matchtruppen så undrar jag hur vi skall kunna rå på MFF? Tyvärr kommer nog våran fina förlustfria svit med 14 av 18 poäng de 3 senaste åren brytas ikväll.
Citera
2015-05-21, 12:15
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis när man hämtat sig från ett cupfirande skall vi alltså återigen ha en stormatch och en väldigt viktigt sådan... Vinner vi får vi som sagts innan ett rejält försprång ner till aik och en fortsatt serieledning!

Bjärsmyr osäkert startande sägs det men mitt tips är att han spelar, annars kommer inte Hjalmar göra bort sig heller. Go feeling inför kvällen och just därför skiter det sig väl.

Varför sätter vi inte ner Tom som mittback så han kan få starta istället för att spela med Hjalmar? Tycker det känns mer rättvist mot Tom.
Citera
2015-05-21, 13:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Blåvita: Om bjärsa missar matchen pga sjukdom, vad ser ni helst? Att Hjalle hoppar in med sin legendariska vänsterdojja? Att Heath går in och gör skäl för sin lön?

Eller ska man ta ner någon av mittfältsbackarna Tom/Gurra?

Det mest troliga är väl Hjalmar eller Tom. Heath verkar ju inte gjort några större avtryck på träningarna... Och jag tror inte Jögge vill byta ett vinnande innermittfält. Vad ser ni helst?

Att Tom spelar bredvid Rogne förstås.

Hjalmar är bäst i laget, men inte på plan. Han bör förbli en skön figur.

Jag tror att Bjärs spelar idag, tror man fejkar detta lite och man låter Bjärs bestämma sent, knapra en del medicin och grejer och sen kör han.
Citera
2015-05-21, 14:03
Medlem
Förhoppningsvis kan Hammarby boka sin superettanplats redan nu.
Citera
2015-05-21, 18:16
Medlem
xtroes avatar
Hatar fan Gefle. Skitlag som vi omöjligt kan vinna emot. Dags för Gefle att åka ur så vi slipper förlora mot dom. 1999 kom senaste vinsten.. I div 1.

Coachningen igår var ju under all kritik. Totalt utmanövrerade av Gefle. Och vi gör inget byte fast vi ligger under med 2-0. Roger och Joel måste ha en fusklapp där det står byten. Första bytet i runt 70/75:e andra bytet några minuter senare och sista bytet runt 85. Samma skit varje match.

Bytena som görs är förövrigt sämst, tar ut de två farligaste spelarna i Dibba och Sellin, nu var visserligen Dibba förkyld, men de har tagit ut Dibba i nästan alla matcher. Eklund MÅSTE bänkas i nästa match, nu gjorde han ju tyvärr ett riktigt skitmål, men det händer ingenting runt honom under en hel match. Leo ser faktiskt 10 gånger hetare ut nuförtiden.

Blir tuff match mot Norrköping på söndag, och sen bortamatch mot Falkenberg som vi haft väldigt lätt mot de senaste mötena. Vem kan glömma matchen vi drog in 3 frisparkar i samma match på bortaplan, måste varit 2013 tror jag. 4 poäng på de två matcherna och jag är väldigt nöjd. Skulle dock behöva att börja vinna på hemmaplan, bara en poäng hittills.

Och för att återgå till gårdagen, Fin arena, bra att dom byggde för 6500 personer, mer lär knappast gå för att se den skiten.

Jag som flera gånger klagat på att våran supporterkultur gått ner sig de senaste åren ( verkar lite på uppgång i år iaf!) så är det inget emot Gefles. Fullsatt arena och det tog typ 60 min innan jag kunde ens lokalisera vart deras klack stod. Uppskattningsvis var det väl 10 personer som höll igång. Och då ledde dom matchen från 3:e minuten.
Citera
2015-05-21, 20:25
Medlem
limpanboys avatar
.
Senast redigerad av limpanboy 2015-05-21 kl. 20:28. Anledning: Annan tråd
Citera
2015-05-21, 20:53
Avslutad
Det finns inget lag som kommer kunna rå på IFK Göteborg i år. Relativt stabila och effektiva framåt, enormt säkra defensivt. 4 insläppta på 9 matcher trots att man mött bl.a. MFF och AIK är riktigt imponerande. Grattis till guldet skulle jag nog säga.
Citera
2015-05-21, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det finns inget lag som kommer kunna rå på IFK Göteborg i år. Relativt stabila och effektiva framåt, enormt säkra defensivt. 4 insläppta på 9 matcher trots att man mött bl.a. MFF och AIK är riktigt imponerande. Grattis till guldet skulle jag nog säga.
Vi tappar ju Vibe till sommaren med största sannolikhet så säkra kan man absolut inte vara. Även fast han inte haft samma takt i sitt målgörande detta år som förra så är han bara med sin närvaro väldigt viktig. Får isåfall hoppas på en bra ersättare typ Hrgota.
Citera
2015-05-21, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Vi tappar ju Vibe till sommaren med största sannolikhet så säkra kan man absolut inte vara. Även fast han inte haft samma takt i sitt målgörande detta år som förra så är han bara med sin närvaro väldigt viktig. Får isåfall hoppas på en bra ersättare typ Hrgota.
Det spelar ingen roll att ni inte kan vinna med flera mål när ni inte släpper in några mål över huvud taget. Det blir väl i så fall en tillbakagång till typisk blåvit brottarfotboll; 1-0, 1-0, 1-0. Guld blir det oavsett.
Citera
2015-05-21, 21:01
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Vi förlorade ju så det stod härliga till mot Malmö på hemmaplan. Dessutom är Elfsborg ruggigt duktiga i år också. November är långt bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in