2015-05-21, 21:05
Bannlyst
Oj vad "vi" körde över AIK idag! Ren utklassning, AIK skaffade inte en ända målchans!
Eller som en AIK:are skre precis på AF: "Tråkigt att AIK inte håller allsvenska topplags klass längre. Vi blev överkörda utav ett bättre lag idag tyvärr"
Citera
2015-05-21, 21:06
Medlem
Vi kommer dessvärre inte att vinna i år. Grattis Götet eller Elfsborg till SM-guldet.
Citera
2015-05-21, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det spelar ingen roll att ni inte kan vinna med flera mål när ni inte släpper in några mål över huvud taget. Det blir väl i så fall en tillbakagång till typisk blåvit brottarfotboll; 1-0, 1-0, 1-0. Guld blir det oavsett.
Önskar jag var lika säker som du är, kan ju inte förneka att det ser ljust ut för stunden. Halmstad borta på söndag borde inte vara några problem.

Hybris som jag har nu så drömmer jag om Europa League-gruppspel.
Citera
2015-05-21, 21:20
Medlem
eternussermos avatar
Jag är lite inne på att vi ska spela mer offensivt då Kennedy inte spelar och bryta upp Israelsson/Persson, känns som att vi behöver mer kreativitet centralt då. Kanske låta Besara ta Israelssons roll, och skulle vilja se Torsteinbø spela in sig ordentligt. Ser honom som en joker som har ordentlig potential.

Hallenius vill jag inte gnälla på för mycket, målskyttar kommer i stim och jag tycker han gör det ok som target.
Citera
2015-05-21, 21:22
Medlem
Som skrivits tidigare, både idag och längre bak, blåvitt släpper knappt till en målchans i år.

Det börjar där uppe med Lasse och Bomans tjurrusningar, sedan har du Gurra och Sebastian som städgubbar på mitten där dom vinner mycket, AIKs innermittfält gjorde ganska bra i från sig idag dock tycker jag, tuffaste innermittfältskampen hittills i år skulle jag säga.

Sedan har du en jävligt stabil backlinje(med två ytterbackar som även är duktiga framåt), och så en kompetent Alvbåge som sista utpost.

Får se vilka vi förlorar till sommaren dock, men jag tror Engvall kan ersätta Lasse på ett ganska bra sätt.
Citera
2015-05-21, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Önskar jag var lika säker som du är, kan ju inte förneka att det ser ljust ut för stunden. Halmstad borta på söndag borde inte vara några problem.

Hybris som jag har nu så drömmer jag om Europa League-gruppspel.
Nja, riktigt så säker är jag kanske inte men det känns så just nu. Men om vi tar en titt på matcherna fram till sommaruppehållet för de tre guldkandidaterna (AIK räknas bort och jag tror inte att DIF håller i längden):

IFK Göteborg:
Halmstads BK (B)
Djurgårdens IF (H)
IF Elfsborg (H)
Hammarby (B)

IF Elfsborg:
Åtvidabergs FF (B)
Örebro SK (H)
IFK Göteborg (B)
Gefle IF (H)

Malmö FF:
Kalmar FF (B)
Åtvidabergs FF (H)
Gefle IF (B)
Djurgårdens IF (H)

Både Blåvitt och Elfsborg bör ta 9 poäng och sedan är det matchen där de möts. Förmodligen hemmavinst eller oavgjort. Så 10-12 poäng för IFK, 9-10 poäng för Elfsborg. Om Malmö då inte går rent kommer man vara 4-6 poäng efter ettan, så det är fan hög tid att Malmö börjar prestera nu, annars kan man glömma ett tredje raka guld.
Citera
2015-05-21, 21:39
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Oj vad "vi" körde över AIK idag! Ren utklassning, AIK skaffade inte en ända målchans!
Eller som en AIK:are skre precis på AF: "Tråkigt att AIK inte håller allsvenska topplags klass längre. Vi blev överkörda utav ett bättre lag idag tyvärr"
Svårt att ta en tvestjärt seriöst, tyvärr.

För övrigt borde vi vara favoriter i derbyt efter AIK:s genomklappning ikväll och tre dygns mindre vila. Bådar inte gott då vi alltid gör bort oss när vi är favoriter.
Senast redigerad av sodaman 2015-05-21 kl. 21:41.
Citera
2015-05-21, 21:41
Medlem
RoyJoness avatar
Känns ju rätt schysst ändå att två toppkonkurrenter som vi strax möter båda två får pisk med 3-0.
Citera
2015-05-21, 21:42
Moderator
vfs avatar
Blåvitt ser sjukt stabila ut, bra fysiskt spel och snabba som fan. Gren har gjort enn kanonjobb hittills.
AIK var bleka idag men IFK gav dom inte en meter. Synd att Eriksson missade den solklara stämplingen
som Etuhu (eller va fan han heter) gjorde på Seb, solklar varning=utvisning.

Carlgren får tvätta bort tvålen från handskarna. Gurra och Seb åt upp AIK:s mittfält totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sedan Nya Gamla Ullevi invigdes har det spelats 6 matcher lagen emellan och lagen står på 3 segrar var. Men vi vann förra året så nu lär det va Blåvitts tur och känns som jag nämnt det tusen gånger nu men det har inte hänt på 50-60 år (eller mer än så) att AIK vunnit två matcher i följd nere i Göteborg. Skulle va glad över ett kryss.

Är du synsk?
Citera
2015-05-21, 21:45
Medlem
Tlagnojs avatar
Man kan ju trösta sig med att 3-0 borta mot IFK är bättre än 0-3 hemma mot Häcken.
Citera
2015-05-21, 21:45
Medlem
junkbords avatar
malmö ff, hur var det nu? Vi vinner bara mot lag på nedre halvan.

Mvh
/#deltagarlaget
Citera
2015-05-21, 21:53
Medlem
Cruachans avatar
Detta är typ första gången sedan 0-6 hemma mot IFK Göteborg '01(?) som jag funderat på att dra innan slutsignal. Alltså, Häcken, jag räknade med förlust, men insatsen i dag? Wow. Åge, som inte ens gör alla tre byten ska också ha en känga.

Häcken hade inte SÅ mycket framåt, men i dag hade vi fan förtjänat att förlora med typ 0-8. Helvete så uselt.

Jag är glad att jag tippat IFK som seriesegrare, kanske ändå ger något klirr i kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in