2015-05-20, 22:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Killen behöver ju helt uppenbart någon form av vård och behandling, borde helst ha fått det redan innan de senaste händelserna.

Känner mig lite besviken på kollegorna som ju troligen redan visste vilken livskris han befann sig i, men sannolikt ingenting gjorde. Iofs är det så vi fungerar i det samhälle vi skapat, sköt dig själv och skit i andra. Till slut råkar ändå tredje person illa ut, som i det här fallet.[/QUOTE

Hur vet du att de inte har konfronterat honom om hans alkohol problem?

Gällande ontopic, ja jävlar. Det låter något som är taget ur en film. Läskigt. Stackars rektorn. Hoppas hon klarar sig.
Citera
2015-05-20, 22:18
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luktlars
Enligt mig så verkade han må väldigt bra. Han var en skön typ som oftast var glad och skämtade runt. Kan inte alls föreställa mig han som GM men tyvärr så är det ju nu så. Det hela känns overkligt.

Man vet aldrig vad folk går igenom och vad de är kapabla till. Alla(eller många) har en "mask" på sig för att dölja vad de verkligen känner. Det är därför jag alltid är snäll.
Senast redigerad av Ducadream 2015-05-20 kl. 22:51.
Citera
2015-05-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Hans ex från Thailand bor inte längre på samma adress som Yx-Benny. Vad jag förstår hade dom barn ihop också.
Om hon dragit, skaffat sig en ny, så räcker väl det för att han skulle deppa ner sig?

Inte för att jag vet va det har med saken att göra men exfrun som han har tvillingarna med är från Cuba
Citera
2015-05-20, 23:23
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Discomusen skrev:
"Är det verkligen bra stt Sveriges bästa och starkaste advokat ska försvars
galningen?"

Leif S är 78år med starkt nedsatt hörsel och ett tveksamt minne både
gällande nu som dåtid.
Dock drivs han fortfarande av mediauppmärksamhet.
Om han kan anses som "bra" som försvarare må andra bedömma
och framförallt den eller de som anlitar honom.

Att sedan som du skriver "galningen" känns tragiskt och säger mest
om dig.

Haha ursäkta? Är han ingen galning? Nej ok helt normalt att köra på tre barn och sen försöka mörda din chef))
Citera
2015-05-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Haha ursäkta? Är han ingen galning? Nej ok helt normalt att köra på tre barn och sen försöka mörda din chef))

Utredningen kommer visa om han är en galning eller ej. Det är en tragedi dels för offren men även för GM och anhöriga. Det är så enkelt att tycka illa om andra och döma på förhand. Du vet ju inte vad din granne gör om en timme.
Citera
2015-05-20, 23:58
Medlem
Jag hade B*nny som lärare 13/14 och då var han en rätt så kraftig slacker.

Han gav oss inte ett enda prov vad jag kan komma ihåg och lektionerna bestod av att Benny kollade klassens närvaro och sa vad uppgiften för lektionen var. Sedan satt han och kollade på datorn resten av lektionen, medan klassen kunde göra lite hur dom ville.

Första lektionen vi hade med honom så skulle man presentera sig och nämna något intresse.
B*nnys Intressen var whiskey och öl.
Citera
2015-05-21, 00:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det skulle i så fall (om ens det -- det funkade i alla fall inte för Mattias Flink) vara på grund av en renodlad alkoholpsykos. Har svårt att tänka mig, att berusning i sig kan vara grund för strafflindring.

Ja, jag tror alla kan önska honom.

Han kan rimligen säga nej om han vill (?), och det kan nog vara så att det krävs rättens godkännande (men i så fall förmodligen mest en formalitet). Mycket gissningar här från undertecknads sida.

Nej egen vållad berusning är inte skäl för strafflindring. Det ska vara som du säger en psykos han drabbas av men ddt är typ promille av promille som har den medicinska egenheten.
Citera
2015-05-21, 00:55
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Och han väljer Silbersky - advokaten som för alltid har skämt ut sig när han (vid rättegången mot Anders Eklund som mördade Engla m.fl) började deklamera Stig Dagermans dikt "Att döda ett barn" för att vinna snyftpoäng. Att han (L.S) fortfarande lever är ett mysterium.
Citera
2015-05-21, 01:12
Medlem
Nje, jag tror hellre att staten får stå för rättsskipningen. The Swedish way, you know.
Citera
2015-05-21, 01:13
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Och han väljer Silbersky - advokaten som för alltid har skämt ut sig när han (vid rättegången mot Anders Eklund som mördade Engla m.fl) började deklamera Stig Dagermans dikt "Att döda ett barn" för att vinna snyftpoäng. Att han (L.S) fortfarande lever är ett mysterium.

Ok men 2013 står de att han drog in 3 400 000 kr, så något gör han rätt iaf.
Citera
2015-05-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralillajagochjag
Ett räcke hade kunnat skyddat dessa men problemet är ju trots allt Alkoholen!
Det kunde lika gärna har hänt att någon berusad som tappat balansen och hamnat ut på vägen och blivit påkörd!
Det låter ju så enkelt att bara sätta upp ett räcke och då är problemet löst?
Detta kan ju hända vid vilken trottoar som ligger vi en väg!
Så det som borde diskuteras är hur vi kan minska alkohol i trafiken!
Hur ska vi göra och agera för att kunna hjälpa de som har ett alkoholproblem från att de inte skadar sig själ eller andra?

Detta är tragiskt och än hur dum i huvudet denna man är för att han satt sig bakom ratten påverkad så är han ett offer!

För vilket barn skulle svara att jag vill ha ett missbruk när jag blir stor?

Men många barn i vårt land växer upp och får ett missbruk varelse de vill eller inte så vad gör vi åt de?
Detta va ju de jag menar denna person har ju agerat innan det gick så illa!
En anhörig till mannen berättar för Aftonbladet att läraren mått dåligt redan dagar innan han blev misstänkt för att ha mejat ner ungdomarna. Den anhörige berättar att hon kontaktat psykiatriska vården och berättat om att läraren mådde väldigt dåligt.
– Jag larmade i tisdags (förra veckan) om att han inte mådde bra.

det är ju det som är problemet att man måste vänta för att få hjälp. det har ju hänt att den drabbade valt att själv be om hjälp hos psykiatrin innan det har dödat någon och det finns inte tid att hjälpa och man får lov att vänta detta är kanske är ett problem som måste åtgärdas för det visar ju hur mycke som kan gå fel på en vecka.Med facit i hand hade han fått en tid samma dag och fått hjälp hade de personer inte skadat sig. samhället och vi som medmänniskor måste agera och tillsammans kräva att få hjälp i tid .
Citera
2015-05-21, 02:18
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ok men 2013 står de att han drog in 3 400 000 kr, så något gör han rätt iaf.
Ja där ser man.. 3,4 mille - så han har nog väldigt hög moral då.. Eller vad fan försökte du påvisa? Att pengar är liktydigt med moral?

Leif Silbersky, försvarare för Anders Eklund, lägger sig på en kackerlackas nivå och har den otroligt dåliga smaken att i rätten citera Stig Dagermans dikt "Att döda ett barn". Han (Leif) kommer att få lida efterräkningarna av det "misstaget". Men det kommer nog att dröja ett tag tills det har lugnat ner sig lite.. Nu gissar jag bara (har ingen aning!) men tror att någon kommer att köra in en mycket vass nål genom hans öga och in i hjärnan. Ungefär "live by the sword, die by the sword". Jag orkar inte bry mig, men hoppas att han dör en riktigt plågsam död. Ingen jävla hjärtattack i sömnen, utan flera dygn av outsäglig plåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in