Citat:
Ursprungligen postat av
baralillajagochjag
Ett räcke hade kunnat skyddat dessa men problemet är ju trots allt Alkoholen!
Det kunde lika gärna har hänt att någon berusad som tappat balansen och hamnat ut på vägen och blivit påkörd!
Det låter ju så enkelt att bara sätta upp ett räcke och då är problemet löst?
Detta kan ju hända vid vilken trottoar som ligger vi en väg!
Så det som borde diskuteras är hur vi kan minska alkohol i trafiken!
Hur ska vi göra och agera för att kunna hjälpa de som har ett alkoholproblem från att de inte skadar sig själ eller andra?
Detta är tragiskt och än hur dum i huvudet denna man är för att han satt sig bakom ratten påverkad så är han ett offer!
För vilket barn skulle svara att jag vill ha ett missbruk när jag blir stor?
Men många barn i vårt land växer upp och får ett missbruk varelse de vill eller inte så vad gör vi åt de?
Detta va ju de jag menar denna person har ju agerat innan det gick så illa!
En anhörig till mannen berättar för Aftonbladet att läraren mått dåligt redan dagar innan han blev misstänkt för att ha mejat ner ungdomarna. Den anhörige berättar att hon kontaktat psykiatriska vården och berättat om att läraren mådde väldigt dåligt.
– Jag larmade i tisdags (förra veckan) om att han inte mådde bra.
det är ju det som är problemet att man måste vänta för att få hjälp. det har ju hänt att den drabbade valt att själv be om hjälp hos psykiatrin innan det har dödat någon och det finns inte tid att hjälpa och man får lov att vänta detta är kanske är ett problem som måste åtgärdas för det visar ju hur mycke som kan gå fel på en vecka.Med facit i hand hade han fått en tid samma dag och fått hjälp hade de personer inte skadat sig. samhället och vi som medmänniskor måste agera och tillsammans kräva att få hjälp i tid .