2015-05-20, 20:14
Medlem
Fallet kommer hur som helst ha ett enormt massmedialt drev under alla omständigheter. Då kan det vara bra att ha en Elitadvokat. Både för GM och hela rättsväsendet.
Citera
2015-05-20, 20:16
Medlem
crachies avatar
Inget skvaller om att GM varit våldsam eller berusad på arbetet innan denna period? jag har själv gått på draggen men aldrig hört hans namn
Citera
2015-05-20, 20:17
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Är det verkligen bra stt Sveriges bästa och starkaste advokat ska försvars galningen? Han är ju så pass duktig att han säkert kommer få ner hans straff och trycka myclet
På att han faktiskt var berusad. Skulle ej förvåna mig om han får milt straff pga det. Btw, hur fasen får man Silbersky som advokat, kan alla önska honom? Måste han godkänna uppdraget eller är det Umeå tingsrätt som godkänner det?
Hahaha Silbersky är verkligen allt annat än Sveriges bästa och starkaste advokat. Med honom som försvarare kan vi nog emotse ett ordentligt straff

Ja en tilltalad kan begära vilken advokat som helst som försvarare och om det inte anses onödigt fördyrande och den begärde tackar ja förordnas denne. Ofta avstår advokater spilltid o l för att ta ett uppdrag på annan ort för att det inte ska bli onödigt fördyrande. Oftast rör det sig då om uppmärksammade fall som ger advokaten publicitet. Och är det något Sillen älskar så är det publicitet.
Citera
2015-05-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Är det verkligen bra stt Sveriges bästa och starkaste advokat ska försvars galningen? Han är ju så pass duktig att han säkert kommer få ner hans straff och trycka myclet
På att han faktiskt var berusad. Skulle ej förvåna mig om han får milt straff pga det. Btw, hur fasen får man Silbersky som advokat, kan alla önska honom? Måste han godkänna uppdraget eller är det Umeå tingsrätt som godkänner det?

Om man är uppenbart skyldig men en rättegång ju ändå måste genomföras för sakens skull, då får man Silbersky...
Citera
2015-05-20, 20:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det skulle i så fall (om ens det -- det funkade i alla fall inte för Mattias Flink) vara på grund av en renodlad alkoholpsykos. Har svårt att tänka mig, att berusning i sig kan vara grund för strafflindring.

Ja, jag tror alla kan önska honom.

Han kan rimligen säga nej om han vill (?), och det kan nog vara så att det krävs rättens godkännande (men i så fall förmodligen mest en formalitet). Mycket gissningar här från undertecknads sida.
Patologiskt rus brukar det kallas på juridiska och är ansvarsbefriande. Mig veterligen har det aldrig skett i svensk domstol, men där kan jag ha fel.
Citera
2015-05-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannu1982
Jag tror faktiskt att många ringer till sjukvården och är orolig för anhörig eller vänner. Om man då skulle skriva LPT på dem alla vore ju konstigt.
Det kan ju vara så att de hjälpt till med att få nån tid hos psykolog men vi vet ju hur mycket resurser det satsas i vården och vilka enorma investeringar Landstinget gör........
Sedan så är det kanske lite sekretessbelagt, en personal på ex NUS kan ju inte gå ut med och redogöra för vad detta samtal handlade om. JAg tror som sagt de får flera samtal per dygn men att det i de flesta fall går att lugna den anhörige och sedan få nån tyid då personen får träffa någon. Hade den anhörige däremot ringt i exempelvis måndags och varit orolig så kanske annat hade skett dvs polis kommit och tagit med honom?
Enligt Expressen, Aftonbladet, VK, minns inte riktigt vart jag läste det, så var en psykologtid inbokad för honom IDAG. Tyvärr blev det lite försent med facit i hand...
Citera
2015-05-20, 20:33
Medlem
Bilden av GM jag får är att han redan sedan tidigare är udda och rent krasst är det kanske så att när en udda fågel väl hamnar i kris kanske det är stor risk att det barkar utför rejält?

Saker som sticker ut:

Han ska i övre medelåldern ha haft ett förhållande med en ungdom.

Han blev mellan 50 och 55 års ålder pappa.

Han ska enligt uppgift vid något tillfälle burit udda skor av helt olika typ på fötterna.

Han ska enligt egen uppgift tydligen blivit mobbad på jobbet och verkar vara lite utanför.

Han ska ha varit pessimistiskt lagd och även en slacker med rättning av prov etc.

Han har ljugit för eleverna om att han fortfarande är gift.
Citera
2015-05-20, 20:39
Medlem
Discomusen skrev:
"Är det verkligen bra stt Sveriges bästa och starkaste advokat ska försvars
galningen?"

Leif S är 78år med starkt nedsatt hörsel och ett tveksamt minne både
gällande nu som dåtid.
Dock drivs han fortfarande av mediauppmärksamhet.
Om han kan anses som "bra" som försvarare må andra bedömma
och framförallt den eller de som anlitar honom.

Att sedan som du skriver "galningen" känns tragiskt och säger mest
om dig.
Citera
2015-05-20, 20:43
Medlem
hashflashs avatar
Hur kan man med ett hederligt Berndt välja att degradera sig till ett simpelt kriminellt Benny som tilltalsnamn? Låter som Benny drog på sig en redig jävla alkoholpsykos. Hoppas BO inte får för många bestående men. Tur att NÅGOT fortfarande klickade i den microbryggda hjärnan, så att attacken avbröts.
Senast redigerad av hashflash 2015-05-20 kl. 20:46.
Citera
2015-05-20, 21:46
Medlem
Citat:
Vännen om läraren: "Allt verkade normalt"

Citat:
Grannar, kolleger och vänner ger den motsägelsefulla berättelsen om en väletablerad man som plötsligt verkar ha tappat allt förstånd.
Läraren var ordförande i sin bostadsrättsförening och omtyckt av sina grannar. Hans vän och kollega Göran berättar för Expressen att han träffade mannen bara någon dag innan vännen skulle misstänkas för en grov rattfylla – där tre ungdomar blev påkörda på Tegsbron i Umeå.
– Då hejade vi bara på varandra och allt verkade normalt

http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...rkade-normalt/
Citera
2015-05-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Hur kan man med ett hederligt Berndt välja att degradera sig till ett simpelt kriminellt Benny som tilltalsnamn? Låter som Benny drog på sig en redig jävla alkoholpsykos. Hoppas BO inte får för många bestående men. Tur att NÅGOT fortfarande klickade i den microbryggda hjärnan, så att attacken avbröts.

Ja för Yx-Berndt låter ju mycket bättre..

Men, ja, om man ska tro det som framkommit i tråden så verkar det inte som han alltid varit nån y-typ utan mer som att det gått kraftigt utför mycket snabbt nu på slutet.
Citera
2015-05-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Bilden av GM jag får är att han redan sedan tidigare är udda och rent krasst är det kanske så att när en udda fågel väl hamnar i kris kanske det är stor risk att det barkar utför rejält?

Saker som sticker ut:

Han ska i övre medelåldern ha haft ett förhållande med en ungdom.

Han blev mellan 50 och 55 års ålder pappa.

Han ska enligt uppgift vid något tillfälle burit udda skor av helt olika typ på fötterna.

Han ska enligt egen uppgift tydligen blivit mobbad på jobbet och verkar vara lite utanför.

Han ska ha varit pessimistiskt lagd och även en slacker med rättning av prov etc.

Han har ljugit för eleverna om att han fortfarande är gift.

Det där med att han hade en sandal på ena foten berodde på att han hade skadat sig och var tvungen att ha bandage..

Minns även en gång när det var mot slutet i andraklass och han frågade vad vi skulle göra på sommarlovet, då någon sa att dom skulle till Thailand och köpa en fru (på skämt)

Då hade han skrattat till lite och frågat om vi inte kunde få bättre än så. haha

Minns att han var pappaledig första terminen så vi hade en vikarie. Grejen var att vi har 3-4 stycken som hade fuskat på ett prov och vi blev påkomna av vikarien. Så det blev samtal med rektor m.m och vi nekade ju såklart! Dock fick vi F i kursen av vikarien....

Men bara någon vecka efter detta var Benny tillbaka och frågade varför vi hade F, vi svarade bara att det hade blivit något missförstånd med vikarien. Han suckade och sa "jaja jag orkar inte kolla in i detta, jag sätter ett E"

Så en slacker kan man nog säga att han var.
Senast redigerad av AsCool 2015-05-20 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in