2015-05-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du undrar varför ingen tråden skriker "svarting!", "svartmuskig" etc. om MGM? Det är ganska enkelt, det fanns aldrig något som tydde på att det var en invandrare som var GM. I de allra flesta trådar där många är övertygade om att det handlar om invandrare som GM, så har de också rätt. Det är p g a att de flesta inte bara säger det på måfå. Vissa typer av brott och vissa typer av tillvägagångssätt är typiska invandrarbrott, precis som rattfylleri av en man i 60-års åldern är ett typiskt brott begånget av en svensk.

Du borde nog alltså snarare fundera på orsaken till avsaknaden av spekulationer kring etnicitet, än göra dig lustig över din egna halmgubbe.

Helt fel. Jag undrade varför bla du inte hade dykt upp än och tjatat om att gubben var wt och tillhörde en annan grupp du ägnar dagarna åt att hata på.

Nu dök du ju upp i alla fall och din vana trogen, i ivern att få ur dig ditt hat och vad jag förmodar lindra din livsleda och ångest, sket du i vad som som stod i inlägget.

Du missade tom en för dig glasklar straffspark, att han kallades för Benn-y.

Är du sliten efter en långhelg med krökandet?
Citera
2015-05-16, 04:17
Medlem
Om man kunde mäta på en 1-10 skala hur stor bakfylleångest en sån här händelse drabbar en människa.. varav nivå 3 motsvarar känslan efter man har varit på festival en hel vecka och supit sönder skallen och gjort saker som Gud aldrig förlåter... så tror jag ändå inte ångesten Benny har just nu går att mäta med mänskliga mått.

Visst, att fylleköra är en sak, men att fylleköra så pass full att man orsakar en olycka som denna så är man riktigt dum i huvudet. Det fanns liksom aldrig en tanke hos honom att han helt enkelt var för full för att köra bil? Eller han kanske hade en övertro på sin fyllekörningsförmåga efter åratal av incidentfri fyllekörning?
Citera
2015-05-16, 09:41
Medlem
Det finns ingen annan person skriven i lägenheten. Nån skrev att han har små barn. Har han supit bort familjen?
Citera
2015-05-16, 13:09
Medlem
Nu misstänks den 58-årige mannen även för grovt vållande till annans kroppsskada och grov vårdslöshet i trafik.
För samtliga av brotten råder misstankegraden ”på sannolika skäl”.

Gränsen för grovt rattfylleri är 0,50 milligram alkohol per liter utandningsluft, som motsvarar ungefär 1,0 promille i blodet.
Även påverkade förare som inneburit en avsevärd fara för trafiksäkerheten, kan dömas för grovt rattfylleri även om de inte nått upp till gränsvärdet.
Citera
2015-05-16, 13:50
Medlem
Ett räcke hade kunnat skyddat dessa men problemet är ju trots allt Alkoholen!
Det kunde lika gärna har hänt att någon berusad som tappat balansen och hamnat ut på vägen och blivit påkörd!
Det låter ju så enkelt att bara sätta upp ett räcke och då är problemet löst?
Detta kan ju hända vid vilken trottoar som ligger vi en väg!
Så det som borde diskuteras är hur vi kan minska alkohol i trafiken!
Hur ska vi göra och agera för att kunna hjälpa de som har ett alkoholproblem från att de inte skadar sig själ eller andra?

Detta är tragiskt och än hur dum i huvudet denna man är för att han satt sig bakom ratten påverkad så är han ett offer!

För vilket barn skulle svara att jag vill ha ett missbruk när jag blir stor?

Men många barn i vårt land växer upp och får ett missbruk varelse de vill eller inte så vad gör vi åt de?
Citera
2015-05-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Det finns ingen annan person skriven i lägenheten. Nån skrev att han har små barn. Har han supit bort familjen?

När jag hade han som lärare för 1 år sen hade han en bild på sina barn som skrivbordsunderlägg på datorn så någon i min klass frågade om de var hans barn och då berättade han. Vet inte om jag minns rätt men har för mig att de var tvillingar och ca 2 år. Minns inte så mycket mer men kvinnan han har de med var inte svensk iaf. Sen huruvida de bor med sin mamma eller om de bor tillsammans med båda vet jag inte men han verkade iaf värdesätta de högt så tycker verkligen detta är hemskt
Citera
2015-05-16, 17:27
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Vilken fruktansvärd sak för alla även han själv. Jag har jobbat med en tjej som blev skadad i huvudet av en ratt-full och hon blir aldrig somhon var igen. Det är så hemsk och så onödigt. Jag förstår inte hur man tänker om man kör full är man då också så man inte bryr sig om andra när man är nykter? Vad tycker dom om andra ratt-fulla? Ser inte släkt och vänner vad dom gör eller struntar dom i det för att dom inte vill att polisen ska inblandas?

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-05-16, 18:25
Medlem
pink-nimbuss avatar
Väldigt klok man, hade honom som lärare förr. Detta trodde jag inte om honom . Mycket tragisk händelse... ps. Tror han har 2 tvillingar i ung ålder som jag förstått det
Citera
2015-05-16, 19:31
Medlem
Var går ungdomarna i skola?
Citera
2015-05-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralillajagochjag
Ett räcke hade kunnat skyddat dessa men problemet är ju trots allt Alkoholen!
Det kunde lika gärna har hänt att någon berusad som tappat balansen och hamnat ut på vägen och blivit påkörd!
Det låter ju så enkelt att bara sätta upp ett räcke och då är problemet löst?
Detta kan ju hända vid vilken trottoar som ligger vi en väg!
Så det som borde diskuteras är hur vi kan minska alkohol i trafiken!
Hur ska vi göra och agera för att kunna hjälpa de som har ett alkoholproblem från att de inte skadar sig själ eller andra?

Detta är tragiskt och än hur dum i huvudet denna man är för att han satt sig bakom ratten påverkad så är han ett offer!

För vilket barn skulle svara att jag vill ha ett missbruk när jag blir stor?

Men många barn i vårt land växer upp och får ett missbruk varelse de vill eller inte så vad gör vi åt de?

Jag håller delvis med dig, men alltså, väjningsmöjligheten minskar ju av att man befinner sig på en bro över älven, man kan, för att förhindra att man mosas av bilen, inte bara kasta sig över broräcket om en rattfyllerist vinglar mot en där man promenerar på bron. När man går på en trottoar kan man (om man har snabba reflexer) hinna hoppa undan en bit om en bil kör konstigt och verkar vara på väg upp mot en (har själv kastat mig ner i ett dike i en liknande situation).

Jag kanske minns fel, men t ex i Göteborg (Älvsborgsbron, så skyddas väl gång- och cykeltrafikanterna av ett rejält räcke (nu är det ju mer trafikerat där, men även Tegsbron är ju kraftigt trafikerad, åtminstone vissa tider på dygnet). Jag rekommenderar alla gång- och cykelbron istället för Tegsbron, för den är faktiskt farlig, som någon skrev, konstigt att inte fler strukit med, när bilarna kör där fladdrar det för fan i jackan på en och man snuddas nästan av dem.
Citera
2015-05-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Ett vittne såg ju en person volta över bilen så nog går det flyga över räcket. Upp på taket och sen rulla över är ju inte ett omöjligt scenario.

Lite ironiskt att Gunilla Öhgren fd. ordf. i byggnadsnämnden är gudmor till en av ungarna. Hon var säkert med och röstade ner förslaget om att bygga om bron.
Ok hade missat det där med volten. Fruktansvärt illa hade det kunnat gå.
Citera
2015-05-17, 21:49
Medlem
thedanishguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Var går ungdomarna i skola?
Hänga ut 15-åringar på internet? Förstår inte riktigt vad det skulle hjälpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto