2015-05-21, 06:10
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpab
Jag hade B*nny som lärare 13/14 och då var han en rätt så kraftig slacker.

Han gav oss inte ett enda prov vad jag kan komma ihåg och lektionerna bestod av att Benny kollade klassens närvaro och sa vad uppgiften för lektionen var. Sedan satt han och kollade på datorn resten av lektionen, medan klassen kunde göra lite hur dom ville.

Första lektionen vi hade med honom så skulle man presentera sig och nämna något intresse.
B*nnys Intressen var whiskey och öl.

Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Ok men 2013 står de att han drog in 3 400 000 kr, så något gör han rätt iaf.

Det verkar som att bryggerijobbet varit både luckrativt och omfattande (om pengarna nu kommer därifrån). För mycket jobb som drivit frun och sans ifrån honom?
Citera
2015-05-21, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Det verkar som att bryggerijobbet varit både luckrativt och omfattande (om pengarna nu kommer därifrån). För mycket jobb som drivit frun och sans ifrån honom?

3.4 mille gällde väl vad Leif S drog in?
Citera
2015-05-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsCool
Det där med att han hade en sandal på ena foten berodde på att han hade skadat sig och var tvungen att ha bandage..

Minns även en gång när det var mot slutet i andraklass och han frågade vad vi skulle göra på sommarlovet, då någon sa att dom skulle till Thailand och köpa en fru (på skämt)

Då hade han skrattat till lite och frågat om vi inte kunde få bättre än så. haha

Minns att han var pappaledig första terminen så vi hade en vikarie. Grejen var att vi har 3-4 stycken som hade fuskat på ett prov och vi blev påkomna av vikarien. Så det blev samtal med rektor m.m och vi nekade ju såklart! Dock fick vi F i kursen av vikarien....

Men bara någon vecka efter detta var Benny tillbaka och frågade varför vi hade F, vi svarade bara att det hade blivit något missförstånd med vikarien. Han suckade och sa "jaja jag orkar inte kolla in i detta, jag sätter ett E"

Så en slacker kan man nog säga att han var.

Benny låter inte som en större förlust för lärarkåren av vad man kan utläsa i tråden. Han var dock säkert delvis omtyckt eftersom han var en slacker....Det känns som att mycket i hans liv var fel, inte minst som att han vantrivdes på jobbet. Måste emellertid bli knepigt för honom att framöver ägna sig åt kriminalvårdens "låtsasjobb" och typ stå i ett tvätteri hela dagarna
Citera
2015-05-21, 10:14
Medlem
Alkoholism är ingen sjukdom, det är självvalt!
Citera
2015-05-21, 10:45
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpab
Jag hade B*nny som lärare 13/14 och då var han en rätt så kraftig slacker.

Han gav oss inte ett enda prov vad jag kan komma ihåg och lektionerna bestod av att Benny kollade klassens närvaro och sa vad uppgiften för lektionen var. Sedan satt han och kollade på datorn resten av lektionen, medan klassen kunde göra lite hur dom ville.

Första lektionen vi hade med honom så skulle man presentera sig och nämna något intresse.
B*nnys Intressen var whiskey och öl.

Så där var han inte i början av 00-talet. Då var han tvärtom en av de mest engagerade lärarna. Hörde dock att han ogillade flytten från Östra till Draggen.
Citera
2015-05-21, 10:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Så där var han inte i början av 00-talet. Då var han tvärtom en av de mest engagerade lärarna. Hörde dock att han ogillade flytten från Östra till Draggen.
Vet du om omplaceringen berodde på konflikt med kollegor eller något annat?
Citera
2015-05-21, 11:43
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vet du om omplaceringen berodde på konflikt med kollegor eller något annat?

Har redan svarat att jag inte vet. Gick dock rykten om att han befann sig i konflikt med några av rektorerna på Östra eftersom han inte tyckte om deras sätt att sköta skolan. Var även en allmänt stökig tid med skolbränder och knivslagsmål på Östra.

Han var ju också tillsammans med tre andra lärare huvudansvarig för något som hette Internationella Profilen på Östra, en inriktning inom samhällsvetenskapliga programmet. Innebar att eleverna fick jobba på projektbasis med både samhälls, historia, engelska och svenska i ett, och skriva statsvetenskapliga rapporter. Sedan fick eleverna åka utomlands vid slutet av varje termin på en vecka, på utbytesprogram till Ryssland och på Euroskola-dagar i Strasbourg.
Citera
2015-05-21, 12:03
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Benny låter inte som en större förlust för lärarkåren av vad man kan utläsa i tråden. Han var dock säkert delvis omtyckt eftersom han var en slacker....Det känns som att mycket i hans liv var fel, inte minst som att han vantrivdes på jobbet. Måste emellertid bli knepigt för honom att framöver ägna sig åt kriminalvårdens "låtsasjobb" och typ stå i ett tvätteri hela dagarna

Han hamnar nog på Rättspsyk.
Citera
2015-05-21, 12:20
Medlem
Vad säger ni rättsmedicinska experter om att han använde baksidan av en yxa (enligt vittnen) istället för klyvsidan? Vad ger egentligen mest skada? Klyvsidan tränger ju igenom kranium lättare men det är ju lättare att pricka med baksidan.
Vad säger det om gärningsmannens intention att han använde fel sida?
Citera
2015-05-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Vad säger ni rättsmedicinska experter om att han använde baksidan av en yxa (enligt vittnen) istället för klyvsidan? Vad ger egentligen mest skada? Klyvsidan tränger ju igenom kranium lättare men det är ju lättare att pricka med baksidan.
Vad säger det om gärningsmannens intention att han använde fel sida?

Om han, som vittnen uppgett, försökt kasta henne över balkongräcket så kanske skador från den vassa sidan inte skulle överensstämma med en tänkt fallskada. Han ville kanske få BO medvetslös för att sedan kasta henne över räcket.
Citera
2015-05-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om han, som vittnen uppgett, försökt kasta henne över balkongräcket så kanske skador från den vassa sidan inte skulle överensstämma med en tänkt fallskada. Han ville kanske få BO medvetslös för att sedan kasta henne över räcket.
Jag är tveksam till att Benny tänkte så rationellt vid händelsen. Försökte han kasta hon över räcket före eller efter yxattacken?
Citera
2015-05-21, 13:21
Medlem
Jag tvivlar oxå på att det var särskilt genomtänkt...!!! Det känns som att det som skedde, skedde "i stridens hetta"...
Om jag ska spekulera så blev han på något sätt provocerad och det ena ledde till det andra som inte slutade så bra....
Jag tror heller inte att det var genomtänkt att köra på ungdomarna. Och branden har han ingenting med att göra. Att fyllestyra är en sak, att under alkoholens inverkan flippa och bli aggressiv är inget som inte har hänt förr. Men en mordbrand är nåt som man gör mer genomtänkt... Man ska ha med sig något lättantändligt och nånting att tända med... Inget som man går omkring och bär på på promenaden... Ens i Norrland!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in