2015-05-16, 13:03
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Eller så har man helt enkelt otur, bara titta på mig jag torskade 22 raka matcher det är 550 rakt av. Problemet löste sig när jag insåg att någon skojare hade satt mig på att söka bara på Russia servern och sedan spelade totalt för mig själv. Kör enbart heroes jag kan dominera med, inga supports, inga roamers. Antingen hårda nukers, rats eller rena carry.

Mitt största problem har varit att jag har försökt hjälpa laget, speciellt om de failar en lane. Jag tror inte du förstår hur mycket det skadar en spelare som försöker underlätta för laget att spela DotA, speciellt när du ser överfarmade carrys i ditt egna lag vägra ta lanes utan skall farma perfect gear i djungeln trots 5-6 lvls högre och 7-10k mer guld.

Ofta handlar det inte om att vinna matcher i Dota 2, det handlar om att det skall kännas bra att göra det med perfect gear.

Haha jaja.

Vilken rating borde du ha då, om systemet hade varit rättvist alltså?
Citera
2015-05-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
fattar fan inte hur man kan ha under 3k rating. Antingen är man efterbliven eller så är man ett litet barn med nada speluppfattning.
Nivån är oftast låg oavsett rating.
Citera
2015-05-18, 03:16
Medlem
Mmr handlar inte om tur. Det handlar enbart om dig själv, din mentalitet, din genomsnittliga impact måste vara högre än motsvarande spelare med samma position på andra laget. Det handlar om att kunna picka rätt hero i rätt tillfälle. Det är många faktorer men är man bättre än mmren man hamnat på så kommer man höja sig. Tycker man att man förtjänar 1000 mer mmr än vad man har så ska man inte ha några som helst problem att klättra de första 500 mmren med 75% winrate minst. Jag har spelat på alla möjliga MMR (för att testa), och jag har hjälpt folk att bli bättre och se sina egna misstag, för det är förmodligen det värsta hos folk som bara gnäller på att de har fel mmr. De vägrar tro att de gör fel, det är alltid deras mid eller carrys fel, eller support för den delen. Man måste vara ödmjuk och först och främst fråga sig själv, kunde jag gjort något annorlunda för att vinna det här gamet, är svaret nej så kan du börja ifrågasätta ditt lags prestationer och val.
Citera
2015-05-18, 10:59
Medlem
Vissens avatar
Det största hindret i låg-mmr:ares utveckling är utan tvivel dem själva. Det handlar knappast om något "mmr-träsk" eller att systemet inte fungerar; det är undermåliga prestationer, ofta kombinerat med en omotiverat elitistmentalitet.

Det är så tydligt när man testar köra ett game på säg 3k rating. Blir någon FB:ad mid är det helt garanterat någon som kör "gg", "well played" eller dylikt. Till synes helt utan att förstå att det är just den mentaliteten som håller spelaren kvar.
Citera
2015-05-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Ingen aning, jag är en spelare som höjer mig med vilka jag spelar till en väldigt hög nivå men har inte ork att nöta själv med sämre. Jag har som sagt spelat med flera i SK och MyM tidigare i vanliga Dota, jag har en väldigt god förståelse för spelet. Jag tror inte att jag hade gjort bort mig i 4k alls, eller rättare sagt jag att jag inte hade gjort det. Har flera polare som har 4-5k och de spelar inte bättre enligt dem själva också.

Men om du är bra så borde inte vara ett problem att alltid ha ett par att spela med så slipper du spela med idioter?
Är inte överdrivet bra men har alltid invites till grupper när jag ska spela.
Citera
2015-05-18, 13:09
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Mmr handlar inte om tur.
Precis! Tur och otur kan man ha enskilda matcher, men sett över tid jämnar det ut sig.

Att säga att man inte går upp i rank pga av otur med dåliga lagkamrater är som att säga att man inte vinner poker-vm pga otur med dåliga kort.
Citera
2015-05-18, 13:21
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Det största hindret i låg-mmr:ares utveckling är utan tvivel dem själva. Det handlar knappast om något "mmr-träsk" eller att systemet inte fungerar; det är undermåliga prestationer, ofta kombinerat med en omotiverat elitistmentalitet.

Det är så tydligt när man testar köra ett game på säg 3k rating. Blir någon FB:ad mid är det helt garanterat någon som kör "gg", "well played" eller dylikt. Till synes helt utan att förstå att det är just den mentaliteten som håller spelaren kvar.
Men det är ju lite det som är problemet med att klättra, när man t.ex. spelar safelane carry, ens mid feedar fb och kanske en mer kill och ens offlane då ropar ggwp och ger upp. Det är enormt kämpigt att då försöka konstruktivt övertala att det fortfarande finns en chans, något som man ofta behöver göra kontinuerligt resten av gamet för att behålla den chansen, och samtidigt själv spela så bra som man normalt gör (iaf jag är väldigt dålig på att koncentrera mig på spelet och samtidigt skriva långa meningar i chatten, speciellt eftersom jag skriver ganska långsamt på tangentbord). Jag kan bara tala för mig själv, men jag har helt enkelt inte ork att ta kommando och pusha alla konstant att ha en positiv attityd, inte ge upp, säga till folk vart de ska gå, var de ska warda osv. Mmr-poängen har ju ingen riktig mening, och "statusen" att ha höga siffror är inte tillräckligt lockande för att jag ska kämpa mig igenom sådana matcher.

Enligt min teori så är det inte så mycket att ens medspelare är så otroligt mycket sämre än motspelarna alltid, utan mycket av skiten man upplever i låg mmr (hur nu det definieras, tycker folk spelar skräp när jag spelat med 4k mmr människor med) beror helt enkelt på att folk inte kämpar utan ger upp så fort en lane går dåligt. Dör offlane tiltar mid och blir förbannad på feeden, offlane börjar gapa på att mid borde gankat för 5 minuter sedan, och då spelar det ingen roll att mid kanske gankade top och fick kills för det, han skulle ändå varit bot. Det största problemet är helt enkelt att hålla samman laget även vid motgångar tidigt i gamet, för ofta så ger folk upp och startar omedvetet igång snöbollen som faktiskt gör det omöjligt att vinna. Det är ju trots allt ett lagspel, en person kan inte göra hur mycket som helst för att klättra i sin solorating, då skulle alla proffs ha 90-95% winrate eftersom de bör vara strikt bättre än minst den procenten av alla spelare de kan tänkas möta
Citera
2015-05-18, 15:54
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Men det är ju lite det som är problemet med att klättra, när man t.ex. spelar safelane carry, ens mid feedar fb och kanske en mer kill och ens offlane då ropar ggwp och ger upp.
Fast samma sak händer för motståndarlaget lika ofta.
Citat:
Det är enormt kämpigt att då försöka konstruktivt övertala att det fortfarande finns en chans, något som man ofta behöver göra kontinuerligt resten av gamet för att behålla den chansen, och samtidigt själv spela så bra som man normalt gör (iaf jag är väldigt dålig på att koncentrera mig på spelet och samtidigt skriva långa meningar i chatten, speciellt eftersom jag skriver ganska långsamt på tangentbord). Jag kan bara tala för mig själv, men jag har helt enkelt inte ork att ta kommando och pusha alla konstant att ha en positiv attityd, inte ge upp, säga till folk vart de ska gå, var de ska warda osv. Mmr-poängen har ju ingen riktig mening, och "statusen" att ha höga siffror är inte tillräckligt lockande för att jag ska kämpa mig igenom sådana matcher.
Eftersom mmr är förmåga att vinna matcher, så skulle du vinna mer om du orkade hålla ihop laget.
Citat:
Enligt min teori så är det inte så mycket att ens medspelare är så otroligt mycket sämre än motspelarna alltid, utan mycket av skiten man upplever i låg mmr (hur nu det definieras, tycker folk spelar skräp när jag spelat med 4k mmr människor med) beror helt enkelt på att folk inte kämpar utan ger upp så fort en lane går dåligt. Dör offlane tiltar mid och blir förbannad på feeden, offlane börjar gapa på att mid borde gankat för 5 minuter sedan, och då spelar det ingen roll att mid kanske gankade top och fick kills för det, han skulle ändå varit bot. Det största problemet är helt enkelt att hålla samman laget även vid motgångar tidigt i gamet, för ofta så ger folk upp och startar omedvetet igång snöbollen som faktiskt gör det omöjligt att vinna.
ALLT som drabbar egna laget med feeds och liknande händer lika ofta för andra laget.
Citat:
Det är ju trots allt ett lagspel, en person kan inte göra hur mycket som helst för att klättra i sin solorating, då skulle alla proffs ha 90-95% winrate eftersom de bör vara strikt bättre än minst den procenten av alla spelare de kan tänkas möta
Nej, solo-spel är en helt annan sak än proffs-lagspel.
Citera
2015-05-18, 16:12
Medlem
Spela heros som INTE by default hardcarrys utan som kan ha olika roller i olika spel och håll en positiv attityd är enklaste sättet att klättra som jag ser det (QoP, Mirana, Sven är exempel som brukar funka bra för mig i lite olika roller)

Med det sagt är jag rätt låg MMR och spelar mer Hots just nu :P
Citera
2015-05-18, 18:02
Medlem
Jontalinens avatar
Vill folk klättra ur 3k kan jag rekommendera att bli bra med Wisp. Folk har generellt ingen aning om hur man agerar mot denne på lägre mmr. Dessutom är folk okoordinerade i solo que. Behöver inte ha en Tony/CK i laget heller, bara nån/några lite tankiga. Se till att kommunicera med mick ingame.
Citera
2015-05-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Vill folk klättra ur 3k kan jag rekommendera att bli bra med Wisp. Folk har generellt ingen aning om hur man agerar mot denne på lägre mmr. Dessutom är folk okoordinerade i solo que. Behöver inte ha en Tony/CK i laget heller, bara nån/några lite tankiga. Se till att kommunicera med mick ingame.

communication gör så mycket skillnad, helt rätt. direkt när folk säger vad dom vill så går det så mycket bättre, märks redan vid picking phase
Citera
2015-05-19, 12:29
Medlem
Vissens avatar
Vill man klättra i rating är det helt fel väg att gå att sitta och nöta en enda hero (wisp då t.ex.). Det finns en anledning att du sitter på din rating, angrip den istället.

Det första steget till att bli bättre är att acceptera att man inte är bättre än sin mmr visar. Tycker man att man hela jäkla tiden hamnar med "retarded teammates" är man själv med största jäkla sannolikhet en "retarded teammate" i deras ögon.

Sane? ovan är absolut inne på rätt spår. Om du själv är en "motverkande" faktor i pajkastningen kommer motståndarlaget att ha mycket mer whine än ditt lag. Chansen att en värdelös feeder hamnar i motståndarlaget är STÖRRE än att han hamnar i ditt lag. Det är 5 lediga platser i motståndarlaget, bara fyra i ditt, enkel matematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in