2018-02-19, 12:02
Medlem
På 3k kan jag förstå att matcherna är illa. Jag har upplevt stor skillnad mellan 3500 och 4500. På 4500 tycker jag däremot att det är helt okej. Jag är knappast proffs och kan inte jämföra med HoN, men jag vet onekligen vad jag gör, hur man wardar, hur man countrar (till viss del) och vilka items man bör bygga (till viss del), samt förstår vilka matcher man bör avsluta snabbt och vilka som bör vara långdragna.

Visst finns det mer och mindre bra spelare, men vill påstå att det i regel är en ganska bra förståelse av spelet på denna nivå, även om det så klart inte är alltid som man spelar i ett tight team och det inte är helt ovanligt att någon dör solo, vilket leder till att matchen förloras.
Citera
2018-02-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Mannen ja var 1946mmr på HoN. Spelat med alla legender varje dag och om du inte fattar att det är fel på systemet att ja ska vara en 3 k spelare så är du riktigt naiv. Men fortsätt du tro på systemet

Okey om ja hde varit trevlig mot teamet kanske dom inte skulle börja grina och ta det personligt. Men ja kan intr hålla mig! HoN spelare visste om sin plats och såg om någon var bättre. Dota2 spelare är så jävla blåsta!

Edit: När ja var 4300mmr så var ja helt nybörjare på dota så det låter helt logiskt att när ja inte ens visste vad xp runes var och vara 4300 till nu 3000 då man lärt sig nästan allting och carrya varje game låter låter inte värst logiskt i mina öron. Sluta kolla på rankingen kolla hur matcherna ser ut istället. HoN håller såååå mycket högre nivå en dota. Fan 4-5 k mmr alla dom suger fan kuk också.
Låter bara som att du är dålig. HoN är dött, lär inte vara svårt att klättra i rating där, det var inte heller speciellt bra balans eller design när de slutade kopiera DotA.
Senast jag spelade på liknande nivå hade jag svårt att förlora matcher när jag ville ranka ner. Går du från 4300 till 3000 underpresterar du helt enkelt. Om du är en bra spelare är det endast fyra osäkra i ditt lag medans det är fem osäkra i andra laget, du bör då klättra över tid om ifall du inte hör hemma på den nivån.
Citera
2018-02-24, 11:29
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Låter bara som att du är dålig. HoN är dött, lär inte vara svårt att klättra i rating där, det var inte heller speciellt bra balans eller design när de slutade kopiera DotA.
Senast jag spelade på liknande nivå hade jag svårt att förlora matcher när jag ville ranka ner. Går du från 4300 till 3000 underpresterar du helt enkelt. Om du är en bra spelare är det endast fyra osäkra i ditt lag medans det är fem osäkra i andra laget, du bör då klättra över tid om ifall du inte hör hemma på den nivån.

Jag vill tro att valet av hero är ganska avgörande också va? Alltså är man på en felaktig rank-nivå och väljer ex. QoP mid så är ju chansen mycket större att man kan "styra" gamets utgång än om man skulle köra babysitter supp på safelane åt nån amatör som lira ursa typ. Förstår ni vad jag menar?

Jag spelar helst supp och initiators typ och har upplevt att jag är rätt beroende av övriga lagets prestationer oavsett hur bra farmad jag blir på lane.
Citera
2018-02-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Jag vill tro att valet av hero är ganska avgörande också va? Alltså är man på en felaktig rank-nivå och väljer ex. QoP mid så är ju chansen mycket större att man kan "styra" gamets utgång än om man skulle köra babysitter supp på safelane åt nån amatör som lira ursa typ. Förstår ni vad jag menar?

Jag spelar helst supp och initiators typ och har upplevt att jag är rätt beroende av övriga lagets prestationer oavsett hur bra farmad jag blir på lane.
En support kan också bidra mycket om du är beredd på att teleportera för att vända fights eller rädda lagkamrater, men ja, det är generellt sett lättare att bära matcher om du går mid med t.ex. QoP eller någon annan bra snöbollshjälte.
Citera
2018-02-25, 09:36
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Denna jävla rankingsystem är så obalanserad så det är sjukt!

Ja var 1900 mmr på HoN. Spelade mot proffs varje dag eller högt uppsatta spelare.

Spelat dota i kanske 4 månader. Började på 4300mmr. Gått ner mig till 3k mmr. Ja carryar varje game och då menar jag varje game.

Spelare förstår verkligen inte på sig själva spelet. Spelat med några vänner som ligger på 5k mmr och dom suget verkligen dase.

På dota finns det saker som folk i sitt eget lag kan sabotera rejält för. Sno xp guld från carries, wardar inte, köper tome of knowledge ist för dom som behöver den mest, Feedar, pushar inte, afk.

Det är synd. Tror flera bra spelare kmr sluta med skiten för att spela med plebs suger verkligen kuk. Ingen tävlingsanda i laget, callar man så lyssnar dom inte. Tror ja haft knske max 5 games då hela laget snackar med varandra och kör teamplay. Det som är dota lxm.

Sett flera andra super duktiga spelare i 3-4 bracket. På HoN så var matcherna mycket mer jämnare!! På 1500 rating så var det 1500 skills som gällde. Smurfade man så dominerade man. 1700 var lätt också att smurfa. Dota är en helt annan historia. Så jävla lätt att turtla.
Du har spelat i 4 månader och startade på 4300 när cap har varit 3500 i över ett år. Alltså ljuger du. Eller så har du köpt ett account eller så startade du på 4300 för över ett år sen och har inte spelat sen dess och nu har du börjat om och tror du är lika bra som då. Dota ändras hela tiden med nya patcher så lär man sig inte nya metan hela tiden så kommer man tappa mmr.

Och om det stämmer att du gått från 4300 till 3000 så är du inte så bra som du tror. Vad din mmr i hon är spelar ingen roll, de bästa i hon är väl som 3000 i dota Vad är det som gör att dina 5k kompisar suger och du är bra? Du spammar Carry och kollar säkert bara på gpm och inget på impact och objectives
Citera
2018-03-01, 08:24
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
https://imgur.com/R3Gh36O

Har precis fått Gyrocopter FYRA gånger i rad i Ability Draft. Tror mitt konto har tekniska svårigheter...
Citera
2018-03-01, 21:52
Medlem
Kvällens patch tog bort XP från bounty runes helt och hållet. Känns inte lika kul att maina Bounty Hunter längre...
Citera
2018-03-08, 00:31
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Kvällens patch tog bort XP från bounty runes helt och hållet. Känns inte lika kul att maina Bounty Hunter längre...

Pos 5 är jobbigare första 15 nu än de var innan, dock får man ha föregående patch som underlättade en hel del i tankarna också. Zonear du ut deras 3a ordentligt kan du kvadda hela early/mid game för denne, haft tides och clocks som är lvl 4 9 min in
Citera
2018-03-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elguantelete
Pos 5 är jobbigare första 15 nu än de var innan, dock får man ha föregående patch som underlättade en hel del i tankarna också. Zonear du ut deras 3a ordentligt kan du kvadda hela early/mid game för denne, haft tides och clocks som är lvl 4 9 min in

Ja, helt klart lite jobbigare men Bounty Hunter är fortfarande skitkul, har det visat sig efter några spel.

DotA Plus igår - subbade "såklart" direkt. Rätt buggigt dock. 3-wins rewarden går inte att claima och det verkar inte som att det går att se hero challenge progression...
Citera
2018-03-14, 22:34
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Ja, helt klart lite jobbigare men Bounty Hunter är fortfarande skitkul, har det visat sig efter några spel.

DotA Plus igår - subbade "såklart" direkt. Rätt buggigt dock. 3-wins rewarden går inte att claima och det verkar inte som att det går att se hero challenge progression...

Inte köpt skiten, är du någorlunda decent så kommer inte guiden hjälpa dig ett skit, iof gratis battlecup och skins som man kan vinna (iirc). Skönt att de gick ut med att battlepass kommer finnas för TI8 iaf, där snackar vi
Citera
2018-03-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elguantelete
Inte köpt skiten, är du någorlunda decent så kommer inte guiden hjälpa dig ett skit, iof gratis battlecup och skins som man kan vinna (iirc). Skönt att de gick ut med att battlepass kommer finnas för TI8 iaf, där snackar vi

Ja, guiden är fullkomligt värdelös, jag började prenumerera främst för skins och Battle Cup också Build Nr 1 för Bounty Hunter, som + rekommenderar, verkar alltid tycka att det bästa är att skaffa Guardian Greaves först, vilket jag nog aldrig skulle kunna hålla med om...

De unika utmaningarna är roliga, synd att man blir snuvad på dem om man skulle slutföra en och inte vinna spelet
Citera
2018-03-19, 20:23
Medlem
Hur fungerar Battle Cup? Aldrig deltagit i en förut och med Dota Plus får man gratis inträde. Har förstått att det är en turnering men vad är det för ett format etc? Hur skaffar folk lagmedlemmar? Är dessvärre den enda i min umgängeskrets som spelar Dota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in