2015-05-18, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Leksand kommer tydligen presentera Lars Bryggman ikväll. Inget man sprutar ner brallorna för direkt.

Bra storlek och ung, finns det någon potential här Lulefans?
Citera
2015-05-18, 17:12
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Leksand kommer tydligen presentera Lars Bryggman ikväll. Inget man sprutar ner brallorna för direkt.

Jasså Leksand alltså. Han var lite kryptisk när jag träffade han på krogen för någon vecka sedan. Hade hoppats få se han i SHL men något år i HA kan nog göra gott.
Citera
2015-05-18, 17:16
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Tror det är en bra värvning, han är ganska så duktig med puck och kan vinna en hel del sargdueller men har svårt att sätta de där avgörande sakerna, som bra passningar som leder till mål eller att själv förädla en chans till ett mål. Tror dock att han kommer att göra det bra i Allsvenskan, blir inte alls förvånad om han gör den hel del poäng.

Vet att många ville ha kvar Bryggman men att de sedan fick inse att det inte fanns någon plats i laget i och med leksakspebgarnas inträde i föreningen.
Citera
2015-05-18, 17:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tror det är en bra värvning, han är ganska så duktig med puck och kan vinna en hel del sargdueller men har svårt att sätta de där avgörande sakerna, som bra passningar som leder till mål eller att själv förädla en chans till ett mål. Tror dock att han kommer att göra det bra i Allsvenskan, blir inte alls förvånad om han gör den hel del poäng.

Vet att många ville ha kvar Bryggman men att de sedan fick inse att det inte fanns någon plats i laget i och med leksakspebgarnas inträde i föreningen.
Okej, det låter inte alltför illa faktiskt. Dags för honom att ta nästa steg alltså med andra ord.
Citera
2015-05-18, 19:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Är det normalt att släppa sin kapten och förstacenter, för att inte ersätta honom överhuvudtaget? Snacket om att Harju ska axla rollen som förstacenter ser jag som obegripligt. I Brynäs var han värdelös i egen zon. Att han ska ta en centers ansvar defensivt sett har jag svårt att se kunna hända.

Hade något liknande hänt Brynäs hade jag definitivt ställt stora frågetecken till ledningens agerande. I och för sig hade man kunnat ursäkta det med att man inte har samma ekonomiska muskler. Men sådant är ju inte fallet för Luleå.

Fast du överskattar Chris status. Han är inte en poängmaskin utan en renodlad defensiv center som kan producera måttligt. Har han gjort +40 poäng någon säsong i SHL? Luleå Hockey har ju kommit fram till att laget behöver mer skicklighet. Det har man ju fått in och då fick Chris stryka på foten med tanke på vad han tjänade. Chris är inte en spelare som leder ett PP.

Chris är dock (tillsammans med brorsan) en spelare som har en tendens att ta utvisningar i offensiv zon. Det är inte hans roll. Sånt kan Sylvegård eller Hedman göra och i samma veva få motståndaren att tappa andan.

Sen finns det inget officiellt snack om att Harju ska spela center så det säger ju inget.
Citera
2015-05-18, 19:51
Medlem
m4tt145s avatar
Jaha ja, här hände det grejer.

Lars Bryggman klar för ett år.

Mike Embach, vräkt in poäng i ECHL, kass liga men spelare som Henrion och Lagace kom ju ifrån samma ställe, kan bli lyckoträff, kan bli skit.

Frans Tuohimaa, finsk målvakt från ECHL. Känns som en chansning tycker jag, men förhoppningsvis har Hedberg träffat rätt.
Citera
2015-05-18, 19:52
Medlem
von_Ss avatar
Bryggman, Mike Embach och Frans Tuohimaa till LIF.

?, ? och ? för mig. spännande såklart.
Citera
2015-05-18, 19:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Kan gå helt åt helvete, kan gå helt underbart, inget mittemellan.
Citera
2015-05-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Så om jag googlar: "din lata jävla bögjävel!" så kommer din källa upp?

Nej din efterblivna gris!
Du får leta lite själv! Om du inte klarar av det så ska jag ta fram det. Sedan vad personer sagt personligt kan jag inte ge dig. Kanske om du skickar ditt telfon nummer så kanske någon ringer dig och bekräftar.
Citera
2015-05-18, 20:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nej din efterblivna gris!
Du får leta lite själv! Om du inte klarar av det så ska jag ta fram det. Sedan vad personer sagt personligt kan jag inte ge dig. Kanske om du skickar ditt telfon nummer så kanske någon ringer dig och bekräftar.
Tror du bara svamlar om det där annars hade du skrivit eller länkat till det för länge sedan.
Svårt det där med att klämma fram en källa tydligen.
Citera
2015-05-18, 21:04
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Frans Tuohimaa kan bli en hit. Han har inte blommat ut än..
Citera
2015-05-18, 21:09
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Soft lön Rajala kräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in