Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Man vågar inte vänta tills juli/augusti för att risken finns att alla bra centrar rejectar 350 k i månaden? 😂
Förlåt om jag skrattar, men tittar du bara dom senaste åren har väldigt många klassvärvningar gjorts under dom månaderna. Att sedan Luleå kan konkurrera ut alla andra SHL-klubbar med sina minecraft-pengar gör ditt resonemang bara löjligt.
Och hur vet du att det definitivt inte finns några kravlistor med i bilden? Har du insyn i varenda sak som Osten gör eller? Eller har du läst intervjun med miljardären som säger att "jag är inte någon Abramovic", och påstår dig sedan kunna garantera att varenda ord i den intervjun är sant?
Pengar ger också makt. Om man analyserar alla värvningar som Osten hittills gjort finns det definitivt argument för att sådant dessutom är fallet i Luleå. Att påstå sig kunna garantera att "det inte finns några kravlistor med i bilden för att miljardären har sagt det i en intervju" är både naivt och blåögt.
Det är inte seriöst någostans att försöka föra en argumentation om ”kravlistor”.
Rajala, Micflickier, Sweatt, Rhett …
Låter de bli att skriva på för något lag för att vänta på att några centrar först ska ge sina svar i juli/augusti? Kanske, men vågar man chansa på det?
Uppenbarligen tycker LHF att man inte behöver köpa en center nu utan at man har en lösning bland de yttrar som finns och vem skulle man ha tagit fram till nu? Ryno? Jo, hej tjena. Sallinen? Tja, kanske. Men han valde Stockholm och Dif.
Och då känner jag ändå "miljardären", lite grand.