2015-05-17, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Att räkna norrmän som "utlänningar" i Gøteborg eller Karlstad vittnar mest om hur dålig man som skribent kan vara i att førstå vad som är inom det naturliga upptagningsområdet.
Om en är hottentott blir en inte mindre hottentott bara för en vistas i Göteborg eller Karlstad...
Citera
2015-05-17, 22:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Ditt inlägg visar väldigt tydligt hur många gamla färjestadssupportrar resonerar idag. Alla andra lag är nykomlingar och köpelag, bara Färjestad står för det genuina där spelarna liksom vuxit upp i skogen och sedan i stort sett spelat gratis för att de bara älskar just Färjestads BK.
Är Djurgården nykomling också eftersom de som bekant tills för alldeles nyligen spelat i Allsvenskan en tid? Eller vilka lag är inte nykomlingar eller köpelag enligt din definition? HV-71, FBK och IK Göta?

Växjö vann med ett starkt franchise betonat lag och nog fanken svider det i Jönköping idag, det verkar iaf inte vara den gamla harmonin i föreningen som gällde då kapten Davidsson var isens elegant. I Karlstad har kvasten gått och många anställda har fått lämna sina tjänster. Frågan är om det räcker med en förhållandevis lyckad Silly Season för Färjestad för att locka tillbaks publiken till LLA?

Det finns så många färjestadsupportrar som vuxit upp med att deras lag alltid varit störst och bäst och som idag liksom inte kan identifiera sig med något som tippas komma sexa-sjua i en tabell efter lag som Skellefteå, Växjö, Luleå, Linköping o.s.v.

Just nu får jag lite Leksandsvibbar av Färjestads lagbygge. Det har värvats en hel del offensiv talang men det finns frågetecken bakåt. Under försäsong kan det se starkt ut men när serien sedan drar igång på allvar tror jag Färjestad måste stärkas upp defensivt. Å andra sidan kanske inte ambitionen är att tampas med topplagen heller.

Jag håller på RBK.
Citera
2015-05-17, 23:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Svar nej!

Du kommer med påståenden som du inte kan backa upp. Så upp med din källa/or! Ditt inavlade förbannade kommunist jävel!
Och du kallar mig troll!!!
Så upp med lönebudgeterna nu!!!

Jag hade fel om Brynäs tröjor, jag trodde att jag kunde backa det men hade fel. Får man inte ha fel?

Schysst ton du har förresten. Du är ju psykiskt sjuk på riktigt. Tillbaka till ignorelistan.
Citera
2015-05-17, 23:33
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Gärna: Argumenten som en del av er kör tycker jag inte håller. "I juli/augusti kanske vi inte får tag på någon center, då är det bättre att vi bränner alla pengar på ytterforwards på en gång". Som jag tidigare skrev har det gjorts flertalet klassvärvningar under den tiden tidigare säsonger. Om man sedan lägger in i ekvationen att Luleå kan locka med en lön på 350 k i månaden, kan vilken ärthjärna som helst räkna ut att Luleå inte kommer att ha några problem att värva en klasscenter när dom blir lediga i juli/augusti.

Varför bränner Osten allt krut på ytterforwards trots dessa argument? Ja, jag kan inte komma på så många andra argument än att miljardären har ett finger med i spelet. Att miljardären själv säger att sådant inte är fallet ger jag inte mycket för. Vad ska han annars säga? "Jag ger Luleå pengar, men som motkrav ska jag vara delaktig i rekryteringsarbetet".

Därav finns det signaler som tyder på att pengar också ger makt i Luleå. Som svar på din fråga.

Vilka är signalerna då? De enda officiella signalerna är ju att Porser har sagt precis tvärtemot det du spekulerar om. Det har han gjort i intervjuer.

Du har ju inga signaler. Känner du Porser, vet du hur han resonerar? Har du ens träffat honom?

Det är ju rena spekulationer från din sida. Du har ju ingen aning.
Citera
2015-05-17, 23:42
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vilka är signalerna då? De enda officiella signalerna är ju att Porser har sagt precis tvärtemot det du spekulerar om. Det har han gjort i intervjuer.

Du har ju inga signaler. Känner du Porser, vet du hur han resonerar? Har du ens träffat honom?

Det är ju rena spekulationer från din sida. Du har ju ingen aning.
Ja? Har jag sagt något annat än att det skulle vara spekulationer? Men det som underbygger mina spekulationer är just det jag skrev i inlägget du citerade. Det är ju inte direkt ovanligt heller att pengar ger makt. Så skulle mina spekulationer stämma vore det ingen högoddsare direkt.
Citera
2015-05-18, 00:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ja? Har jag sagt något annat än att det skulle vara spekulationer? Men det som underbygger mina spekulationer är just det jag skrev i inlägget du citerade. Det är ju inte direkt ovanligt heller att pengar ger makt. Så skulle mina spekulationer stämma vore det ingen högoddsare direkt.

Du har ju inga signaler på att någon utanför sportledningen bestämmer om vilka som ska värvas. Tanken har inte slagit dig att Luleå Hockey inte vågar chansa? Jag vet då inte men inte fan har det kryllat in bra spelare under sensommaren till SHL senaste åren. Nån enstaka här och där.

Hur många klassvärvningar görs det i juli/augusti och som inte är spelare som redan har anknytning till klubben?

Luleå Hockey har ju själva dåliga erfarenheter av sommarvärvningar som Dixon och Hirschovits. Du tror inte att sånt spelar in för den sportledning som varit med och värvat dessa? Vilka signaler får du av det?
Citera
2015-05-18, 09:02
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Du har ju inga signaler på att någon utanför sportledningen bestämmer om vilka som ska värvas. Tanken har inte slagit dig att Luleå Hockey inte vågar chansa? Jag vet då inte men inte fan har det kryllat in bra spelare under sensommaren till SHL senaste åren. Nån enstaka här och där.

Hur många klassvärvningar görs det i juli/augusti och som inte är spelare som redan har anknytning till klubben?

Luleå Hockey har ju själva dåliga erfarenheter av sommarvärvningar som Dixon och Hirschovits. Du tror inte att sånt spelar in för den sportledning som varit med och värvat dessa? Vilka signaler får du av det?
Jag har nog aldrig varit med om maken hur man kan försvara vad sitt lags ledning gör 😂

Hur era sommarvärvningar gått tidigare år då ni haft en bråkdel av er nuvarande spelarbudget känns högst irrelevant. Det är ju faktiskt väldigt många lag som väntar in på sommarmånaderna för att hämta spetsspelare. Att sedan Luleå kan konkurrera ut i princip alla dom lagen gör ju att farhågorna du tror att Osten drömmer mardrömmar om, blir till en icke-fråga.
Citera
2015-05-18, 09:44
Medlem
Citat:
Jag hade fel om Brynäs tröjor, jag trodde att jag kunde backa det men hade fel. Får man inte ha fel?

Schysst ton du har förresten. Du är ju psykiskt sjuk på riktigt. Tillbaka till ignorelistan.

Nu är lönebudgeterna jag vill se,som du påstod dig veta om. Kalla mig vad du vill. Må hända att jag är forumets största pajas. Men vem är du då? Du kallar mig tex troll.
Men DU kan aldrig backa upp dina påståenden. Så vem är psykiskt sjuk eller är ett troll?

Så ut med dina budgeterna nu och sätt mig på kanten eller var trollet

Och ignore,det ser jag som en seger Ist igorerar du mig ist för att backa upp dina påståenden.
Citera
2015-05-18, 10:33
Medlem
Citat:
Man vågar inte vänta tills juli/augusti för att risken finns att alla bra centrar rejectar 350 k i månaden? 😂

Förlåt om jag skrattar, men tittar du bara dom senaste åren har väldigt många klassvärvningar gjorts under dom månaderna. Att sedan Luleå kan konkurrera ut alla andra SHL-klubbar med sina minecraft-pengar gör ditt resonemang bara löjligt.

Och hur vet du att det definitivt inte finns några kravlistor med i bilden? Har du insyn i varenda sak som Osten gör eller? Eller har du läst intervjun med miljardären som säger att "jag är inte någon Abramovic", och påstår dig sedan kunna garantera att varenda ord i den intervjun är sant?

Pengar ger också makt. Om man analyserar alla värvningar som Osten hittills gjort finns det definitivt argument för att sådant dessutom är fallet i Luleå. Att påstå sig kunna garantera att "det inte finns några kravlistor med i bilden för att miljardären har sagt det i en intervju" är både naivt och blåögt.
Det är inte seriöst någostans att försöka föra en argumentation om ”kravlistor”.

Rajala, Micflickier, Sweatt, Rhett …

Låter de bli att skriva på för något lag för att vänta på att några centrar först ska ge sina svar i juli/augusti? Kanske, men vågar man chansa på det?

Uppenbarligen tycker LHF att man inte behöver köpa en center nu utan at man har en lösning bland de yttrar som finns och vem skulle man ha tagit fram till nu? Ryno? Jo, hej tjena. Sallinen? Tja, kanske. Men han valde Stockholm och Dif.

Och då känner jag ändå "miljardären", lite grand.
Citera
2015-05-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Googla din lata jävla bögjävel!
Så om jag googlar: "din lata jävla bögjävel!" så kommer din källa upp?
Citera
2015-05-18, 11:27
Medlem
Thains avatar
Inte helt oväntat! Illkkkaaa..!

http://www.vaxjolakers.se/artikel/66934/

" Han är en fantastisk bra hockeyspelare med ett av de bästa skotten en spelare kan ha, och den vi ersätter Noah Welch med, säger sportchef Henrik Evertsson."

Var Noah skriver på lär nog också bli officiellt snart.
Senast redigerad av Thain 2015-05-18 kl. 11:30.
Citera
2015-05-18, 11:30
Medlem
Ilkka Heikkinen till Växjö är nu officiellt. Fin värvning!

Runt Örebro har det snackats om att Libor Hudacek, bror till Julius, är på väg till klubben. Idag publicerade också NA en artikel om att man fått in uppgifter på att det ska vara klart. Skulle vara en intressant värvning, tyckte han såg vass ut i landskamperna mot Sverige inför VM.

Två frågetecken är dock hans storlek samt hans +/- statistik i KHL senaste säsongerna, men det senare behöver troligtvis inte betyda allt för mycket då han spelade för ett av de sämsta lagen i ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in