Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Är det normalt att släppa sin kapten och förstacenter, för att inte ersätta honom överhuvudtaget? Snacket om att Harju ska axla rollen som förstacenter ser jag som obegripligt. I Brynäs var han värdelös i egen zon. Att han ska ta en centers ansvar defensivt sett har jag svårt att se kunna hända.
Hade något liknande hänt Brynäs hade jag definitivt ställt stora frågetecken till ledningens agerande. I och för sig hade man kunnat ursäkta det med att man inte har samma ekonomiska muskler. Men sådant är ju inte fallet för Luleå.
Om man vet bakgrunden och inte enbart läser vad systrarna sisters går ut med i media.
Systrarna blev erbjudna en lägre roll till ett lägre pris. Det kunde de inte acceptera.
Istället gick de ut i media och grät samtidigt som de erbjöd sina tjänster till i stort sett alla SHL-lag redan i December.
Syster Center är och har inte varit förstecenter på flera år, att han fått den rollen i LHF beror på att ingen bättre funnits tillgänglig.
LHF har inte värvat klart ännu det är Maj och vad jag vet så drar SHL igång i September.