2015-05-04, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Vadå innan han har fullgjort sitt avtal? Laget han spelade i vann och säsongen är över, därmed spelar han inte längre. Kontraktet sträckte sig bara över 1 säsong.

Förövrigt är det inte alls ovanligt att spelare kommer överens långt innan säsongen är över, sen om man ska byta liga eller bara lag i samma liga är det väl ingen skillnad på, så förstår inte vart du vill komma med ditt "argument".

Det förhandlades ju innan det.
Och finns ju ett nytt kontrakt för ett lag så även där det ju samma.Så det skall alltså vara fritt att kontraktera spelare i andra lag år innan de spelat ut sitt nu gällande kontrakt.
Det är ju verkligen sjuk.

Jag undrar hur vanligt det är att man försöker värvä en spelare ÅR innan den ens påbörjat sitt nästa uppkommande gällande ospelade avtal. Inte så många.
Citera
2015-05-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Det förhandlades ju innan det.
Och finns ju ett nytt kontrakt för ett lag så även där det ju samma.Så det skall alltså vara fritt att kontraktera spelare i andra lag år innan de spelat ut sitt nu gällande kontrakt.
Det är ju verkligen sjuk.

Jag undrar hur vanligt det är att man försöker värvä en spelare ÅR innan den ens påbörjat sitt nästa uppkommande gällande ospelade avtal. Inte så många.

Helt seriöst, vad pratar du om? Förhandlades innan vad? Innan säsongen var över? Klart man för dialog med spelare man är ute efter som sitter på utgående kontrakt, det gör garanterat alla vettiga GM's.

Jimmie Ericsson har inget kontrakt för nästa säsong, inget officiellt iallafall. Vad är det för snack om att kontraktera spelare flera år i förväg?

Nej det är nog inte speciellt vanligt att man försöker kontraktera spelare redan innan de påbörjat ett redan påskrivet kontrakt, var har detta skett?
Senast redigerad av Kyozoku 2015-05-04 kl. 02:19.
Citera
2015-05-04, 02:32
Medlem
Displaceds avatar
Funderar lite på vad Bengtzén tänker sig på center-positionen, utländskt eller svenskt? AHL-spelare har ju funkat bra tidigare och det måste finnas ett antal skickliga spelare som vill testa lyckan i Sverige. Det känns som blickarna riktas dit för något allsvenskt eller från SHL börjar kännas för sent, men vad vet jag. Gissningsvis kommer det först in en back och sedan en center i mitten av sommaren. Sweatt värvades inte förrän juli t ex.

Tankar från andra Brynäsare?
Citera
2015-05-04, 07:16
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Funderar lite på vad Bengtzén tänker sig på center-positionen, utländskt eller svenskt? AHL-spelare har ju funkat bra tidigare och det måste finnas ett antal skickliga spelare som vill testa lyckan i Sverige. Det känns som blickarna riktas dit för något allsvenskt eller från SHL börjar kännas för sent, men vad vet jag. Gissningsvis kommer det först in en back och sedan en center i mitten av sommaren. Sweatt värvades inte förrän juli t ex.

Känns som att det är för sent att värva från andra lag i Sverige. Blir nog några okända (och välscoutade förhoppningsvis) från AHL.

Det är väldigt viktiga värvningar han ska göra, så jag hoppas han tar god tid på sig innan det är klart. Jag har absolut ingen panik att det måste vara klart i maj. Det är desto viktigare att spelarna är bra. Någon gång i juli kanske bägge spelarna är klara?
Citera
2015-05-04, 08:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Att centern antagligen kommer hämtas från AHL. Framförallt tycker jag att det är viktigt att det blir en poängstark spelare som är duktig på att teka.

Blir det en medelmåtta tycker jag det är bättre att satsa på Enterfeldt som andrecenter.
Citera
2015-05-04, 09:52
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Vet att det är Silly Elitserietråden/HA, men va fan, någon som vet hur det går för ssk, får de ihop något lag?
Inte en enda spelare på kontrakt ännu faktiskt! Kanske inte så konstigt i och för sig eftersom vi saknar en sportchef fortfarande. Det som finns är en förstetränare (Mats Waltin) och en målvaktstränare (Janne Öhman), i övrigt är det tomt. Tanken är att andretränaren och sportchefen blir en och samma person, och vad jag har förstått så är den personen snart på plats, då lär det inte dröja innan vi även får se en del spelarkontrakt också. Men ännu är det som sagt tyst förutom att en del spelare gjort klart med nya klubbar, Press till Djurgården och Engström till Oskarshamn är de som är klara för SHL/HA-lag.

Att tillsättningen av sportchef har dragit ut på tiden beror på att det egentligen var tänkt att Anders Gozzi skulle ta den platsen, men så kom möjligheten för honom att spendera ryska gas- och oljemiljoner i gammalt välkänt swingers-sällskap vilket han inte kunde tacka nej till. Då fick SSK snällt börja om i sitt rekryteringsarbete.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2015-05-04 kl. 09:55.
Citera
2015-05-04, 10:22
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Johan Gustafsson klar för Frölunda.
Citera
2015-05-04, 10:51
Medlem
Som en modoit jag är så börjar man bli jävligt orolig.
vafan inget händer, iofs kanske det är svårt att värva till en klubb som varit så dåliga sen guldet 2007.
elr är det brist på pengar? Nån som är mer insatt?
Citera
2015-05-04, 11:17
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Johan Gustafsson klar för Frölunda.
Senast han var i Sverige var han ju bra, verkar haft det tungt i nordamerika. Om man ska se på statistik bara.

Känns som en helt okej värvning.
Citera
2015-05-04, 11:20
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luktmuff
vafan inget händer, iofs kanske det är svårt att värva till en klubb som varit så dåliga sen guldet 2007.
Dom har gjort klart med någon/några spelare men har bara inte velat gå ut med det. Dom vill kunna presentera hela truppen hyfsat tillsammans, istället för en här och en där.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Senast han var i Sverige var han ju bra, verkar haft det tungt i nordamerika. Om man ska se på statistik bara.

Känns som en helt okej värvning.
Dock har han då spelat i AHLs absoluta strykgäng, så att bara titta statistik är inte riktigt rättvist. Tror det blir bra för Frölunda.
Citera
2015-05-04, 11:30
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luktmuff

Welch ska väl vara klar? Sen var det väl nån som sa att ni skulle presentera allt på en gång.
Citera
2015-05-04, 11:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Dom har gjort klart med någon/några spelare men har bara inte velat gå ut med det. Dom vill kunna presentera hela truppen hyfsat tillsammans, istället för en här och en där.

Dock har han då spelat i AHLs absoluta strykgäng, så att bara titta statistik är inte riktigt rättvist. Tror det blir bra för Frölunda.
Ah, det var som jag misstänkte då. Alltid lurigt med statistik på målvakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in