Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Att Osten värvar 3 ytterforwards men ingen center är ett enormt mysterium. Speciellt när man släpper Abbott som var er förstacenter förra säsongen. Min teori är att Porser haft en för stor makt i hur Osten ska agera. Dvs. gett honom en lista med spelare som han gärna ser ska spela i Luleå. Någon annan förklaring kan jag inte se. Att Osten skulle bli för fartblind och helt enkelt glömma bort att värva en center i dessa hybristider borde han vara alldeles för rutinerad för.
Din teori säger mig att du aldrig mött Porser, IRL eller på nätet. Han delar inte ut några listor.
Försök förstå att det handlar om en helt vanlig supporter, som alla andra som engagerar sig så mycket att de skriver på nätet och håller på, som lyckats utöver det vanliga i sitt arbetsliv och nu ger pengar till klubben han följer.
Jag vill också helst se en uttalad förstecenter av högsta klass i LHF men min teori om varför det inte blir så handlar om tid, snarare än listor och dumhet.
Det är säkert så att centrar av den klass man kan köpa in är ganska få och inte har särskilt bråttom att skriva på för ett lag i SHL då kontraktsförslag från NHL och KHL går före.
Så istället för att chansa på att få ett ja från Mr Center i juli så plockar man upp det bästa man kan hitta på ytterpositionen nu, medan det är tillgängligt, och sedan anser man sig kunna låta en sådan spela center istället.
Det är en mycket mer trolig förklaring än att en sponsor delat ut inköpslistor. Faktiskt.