2015-05-17, 06:19
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Men herregud du ska vara en jävligt kass ytter om du inte kan konvertera till center.

Håller med. Centersnacket känns mer som grepp efter halmstrån än något annat.
Citera
2015-05-17, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hur känns det att veta att Rajala hellre spelat i Färjestad,men valde pengarna i ditt lag?
Källa på det?
Citera
2015-05-17, 06:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Men herregud du ska vara en jävligt kass ytter om du inte kan konvertera till center.
Det handlar väl mer om var en spelare passar bäst, inte vad denne kan anpassa sig efter. Ska man få ut max av en spelare så måste man ju sätta killen i rätt miljö och omgivning, eller hur? Så om man värvar en spelare som är fantastiskt bra som vinge eller som center, varför då försöka smida in honom på en annan position eller i en annan roll?

Jag tror alla forwards kan spela både center och vinge utan problem - men om man vill att exempelvis Thoresen ska göra det han är riktigt jävla bra på då finns det liksom ingen poäng i att ta in honom i laget för att sätta honom som center. Alla spelares kvaliteter ska passas in i laget samtidigt som man bör så lite som möjligt tumma på deras så att säga naturliga miljö.
Citera
2015-05-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Att Osten värvar 3 ytterforwards men ingen center är ett enormt mysterium. Speciellt när man släpper Abbott som var er förstacenter förra säsongen. Min teori är att Porser haft en för stor makt i hur Osten ska agera. Dvs. gett honom en lista med spelare som han gärna ser ska spela i Luleå. Någon annan förklaring kan jag inte se. Att Osten skulle bli för fartblind och helt enkelt glömma bort att värva en center i dessa hybristider borde han vara alldeles för rutinerad för.
Din teori säger mig att du aldrig mött Porser, IRL eller på nätet. Han delar inte ut några listor.

Försök förstå att det handlar om en helt vanlig supporter, som alla andra som engagerar sig så mycket att de skriver på nätet och håller på, som lyckats utöver det vanliga i sitt arbetsliv och nu ger pengar till klubben han följer.

Jag vill också helst se en uttalad förstecenter av högsta klass i LHF men min teori om varför det inte blir så handlar om tid, snarare än listor och dumhet.

Det är säkert så att centrar av den klass man kan köpa in är ganska få och inte har särskilt bråttom att skriva på för ett lag i SHL då kontraktsförslag från NHL och KHL går före.

Så istället för att chansa på att få ett ja från Mr Center i juli så plockar man upp det bästa man kan hitta på ytterpositionen nu, medan det är tillgängligt, och sedan anser man sig kunna låta en sådan spela center istället.

Det är en mycket mer trolig förklaring än att en sponsor delat ut inköpslistor. Faktiskt.
Citera
2015-05-17, 08:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Din teori säger mig att du aldrig mött Porser, IRL eller på nätet. Han delar inte ut några listor.

Försök förstå att det handlar om en helt vanlig supporter, som alla andra som engagerar sig så mycket att de skriver på nätet och håller på, som lyckats utöver det vanliga i sitt arbetsliv och nu ger pengar till klubben han följer.

Jag vill också helst se en uttalad förstecenter av högsta klass i LHF men min teori om varför det inte blir så handlar om tid, snarare än listor och dumhet.

Det är säkert så att centrar av den klass man kan köpa in är ganska få och inte har särskilt bråttom att skriva på för ett lag i SHL då kontraktsförslag från NHL och KHL går före.

Så istället för att chansa på att få ett ja från Mr Center i juli så plockar man upp det bästa man kan hitta på ytterpositionen nu, medan det är tillgängligt, och sedan anser man sig kunna låta en sådan spela center istället.

Det är en mycket mer trolig förklaring än att en sponsor delat ut inköpslistor. Faktiskt.

Det är väldigt ont om bra och naturliga centrar lediga på marknaden av förklarliga skäl. Dom kostar givetvis också en hel del av samma anledning.
Citera
2015-05-17, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Lite kaxigt av Porser.

"@FruktHamster: Till er som gråter över hur @LuleaHockey äger Sillyn:
Kan ni inte samlas på en plats så jag kan slicka i mig alla era salta tårar samtidigt?"

Fy fan vilken bedrift att äntligen lyckas vinna en silly! Jag är djupt imponerad! När säsongen är över så är det lika förbannat alla andra som får slicka i sig hans salta tårar.
Citera
2015-05-17, 10:04
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Så kan det vara. Det är dom som har mest hybris som skriker mest.

Att Osten värvar 3 ytterforwards men ingen center är ett enormt mysterium. Speciellt när man släpper Abbott som var er förstacenter förra säsongen. Min teori är att Porser haft en för stor makt i hur Osten ska agera. Dvs. gett honom en lista med spelare som han gärna ser ska spela i Luleå. Någon annan förklaring kan jag inte se. Att Osten skulle bli för fartblind och helt enkelt glömma bort att värva en center i dessa hybristider borde han vara alldeles för rutinerad för.

Eller så finns det inte tillräckligt bra centrar på marknaden? Den enda klasscenter som kommit in är väl Thoresen och då är det inte ens säkert att han kommer lira center.
Citera
2015-05-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det handlar väl mer om var en spelare passar bäst, inte vad denne kan anpassa sig efter. Ska man få ut max av en spelare så måste man ju sätta killen i rätt miljö och omgivning, eller hur? Så om man värvar en spelare som är fantastiskt bra som vinge eller som center, varför då försöka smida in honom på en annan position eller i en annan roll?

Jag tror alla forwards kan spela både center och vinge utan problem - men om man vill att exempelvis Thoresen ska göra det han är riktigt jävla bra på då finns det liksom ingen poäng i att ta in honom i laget för att sätta honom som center. Alla spelares kvaliteter ska passas in i laget samtidigt som man bör så lite som möjligt tumma på deras så att säga naturliga miljö.
Vad är det som säger att de inte kommer göra sig ännu bättre som centrar? Bellemare och Melker Karlsson fick NHL-kontrakt efter att de konverterat.
Ni griper efter halmstrån. Luleå gör en bra silly - deal with it.
Citera
2015-05-17, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Eller så finns det inte tillräckligt bra centrar på marknaden? Den enda klasscenter som kommit in är väl Thoresen och då är det inte ens säkert att han kommer lira center.
Då är det ju ännu smartare att skeppa iväg en av serien bästa till HV71

Och kom fan inte och skyll på lönekrav. Hade ni grisjävlar haft viljan att behålla honom hade ni sajnat honom i Januari-Februari till högre lön än vad HV71 betalar nu (mina källor inom HV71 har avslöjat för mig att aborten så gärna ville spela i HV71 att han gör det gratis).
Citera
2015-05-17, 10:40
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Kan mycket väl vara så. Men varför inte vänta tills juli/augusti på att klasscentrarna i AHL/KHL blir lediga?

Att påstå att alla bra centrar är för dyra, och att man istället bara värvar ytterforwards tror jag inte på. Om Rajala blir klar, tjänar han garanterat över 350 000 i månaden. För dom pengarna skulle ni istället kunna hitta en riktigt bra center.
Citera
2015-05-17, 10:41
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Sallinen och Abott håller hög klass. Ritchie och Ryno är bra. Sen finns det några intressanta, Earl och Anderson t.ex. och det är ju bara i SHL.
Citera
2015-05-17, 10:53
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Fy fan vilken bedrift att äntligen lyckas vinna en silly! Jag är djupt imponerad! När säsongen är över så är det lika förbannat alla andra som får slicka i sig hans salta tårar.
Luleå vinner sillyn i maj och man kommer skryta om sitt favoritskap hela sommaren. När serien är färdigspelad och luleå slutar (som vanligt) på nedre halvan av tabellen, kommer det heta att man håller i pengarna för att satsa långsiktigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sallinen och Abott håller hög klass. Ritchie och Ryno är bra. Sen finns det några intressanta, Earl och Anderson t.ex. och det är ju bara i SHL.
Tillräkligt bra centrar för Luleå snackar han väl om. Dessa du räknar upp kanske platsar i resten av Sveriges amatörföreningar, men de får vara glada om de hade landat ett materialarjobb i laget, staden, supportrarna, ALLA är avundsjuka på (jag snackar såklart om Luleå).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in