2015-05-01, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om du menar Abbott så är han inte ersatt ännu. Det är Ledin som är ersatt av Hedman, någon brynäsback har jag inte hört talas om och hoppas jag slipper också (om det inte är Gunderson).
Lagbygget är inte klart ännu, när det är det så lär vi alla stämma upp i kör och kalla Luleå för Kuleå istället för annat dumt.

Ritola lär ju bli riktigt bra i SkAIK tyvärr.
Intressant att du förstår att det är Hedman jag syftar på. Det kan bara innebära att du innerst inne vet att det är landets fegaste spelare. Och jo man har ersatt ryggtacklaren med en rygg och huvudtacklare. Ledin är så sopkass så den behöver man inte ersätta. Brynässvettet är så dålig framåt att jag ofta förväxlar honom som back med dåligt prickskytte. Den ska Brynäs vara glada att de slapp.

Det är intressant att Skaik nu hamnat i det läge som HV71 var i för nått år sedan. Alltså det där att man värvade spelare från lag som åkt ut. Sådana spelare är ofta apkassa och tillför just ingenting är ju därför laget åkt ut. Ritola och Ryno gör ingen människa glad.

HV71 har hittat tillbaka på det spåret som gav dem guld alltså att värva från allsvenska lag som gått upp till högsta ligan.

Visst Aborten är ur många hänseende en sorglig värvning, tragisk människospillra och sorgesam figur men han kan ju spela hockey oxå och verkar ha ett visst driv som påverkar laget framåt. Kan inte förstå att ni släppte honom.

Jag kan inte se vilka som skulle ha värvat bättre än HV71 faktiskt. Inga tvivel om att vi redan nu sitter på en guldupplaga.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-01 kl. 00:54.
Citera
2015-05-01, 02:08
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Finns många värvningar som är bättre eller åtminstone i klass med. Typ Earl, Ryno, Magic, Ritola, Sallinen osv.

Var ju det jag sa. Ingen uppenbart bättre. Alla du nämner tycker jag håller liknande klass som Johnson.
Citera
2015-05-01, 07:07
Medlem
Norrahammars avatar
Ja nu är det första maj. Undrar om Thörnberg kommer presenteras för HV71 inom de närmsta dagarna?
Han kontrakt har ju nu gått ut...
Citera
2015-05-01, 10:12
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrahammar
Ja nu är det första maj. Undrar om Thörnberg kommer presenteras för HV71 inom de närmsta dagarna?
Han kontrakt har ju nu gått ut...

Nää, knätacklingarnas ansikte far nog ut i Europa för att tjäna mera pengar.
Citera
2015-05-01, 10:15
Medlem
Embas avatar
Väntat men helt jävla fantastiskt. Martin Thörnberg är OFFICIELLT klar för HV71!

Kontraktet är på tre år.
Citera
2015-05-01, 10:20
Medlem
Embas avatar
Sällan jag sett HV göra en sådan bra Silly som i år.

Nu bör det återstå två spelare innan truppen är klar medan andra lag har en halv trupp att fylla.
Citera
2015-05-01, 12:28
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sällan jag sett HV göra en sådan bra Silly som i år.

Nu bör det återstå två spelare innan truppen är klar medan andra lag har en halv trupp att fylla.

Byt tränare så blir ni en contender.
Citera
2015-05-01, 12:39
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Byt tränare så blir ni en contender.

Svårt att sia om sådant då dem flesta lagen har X antal spelare kvar att värva.

Jaså, är han en dålig tränare?
Citera
2015-05-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Svårt att sia om sådant då dem flesta lagen har X antal spelare kvar att värva.

Jaså, är han en dålig tränare?

Det vet balle,för han har hört det från sina källor
Nu när Thörnberg är tillbaka i HV och SHL,är det någon som vet oddsen på när första bentacklingen kommer?
Citera
2015-05-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Du var ju så säker så jag ifrågasätter ju ditt omdöme/källor.

Ska du hålla dig till ämnet?

Fuleå verkar gå i från sin policy med att köra med egna produkter,nu ska man bli ett köpelag och värva Västerås Christopher Mastomäki.
Någon som vet om denna kille passar in i Fuleås profil med att filma,spela fult,armbåga i huvudet och huvudtackla andra spelare?
Citera
2015-05-01, 16:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ska du hålla dig till ämnet?

Fuleå verkar gå i från sin policy med att köra med egna produkter,nu ska man bli ett köpelag och värva Västerås Christopher Mastomäki.
Någon som vet om denna kille passar in i Fuleås profil med att filma,spela fult,armbåga i huvudet och huvudtackla andra spelare?

Mastomäki är väl endast klar via spekulationer än så länge? Vet alldeles för lite om honom, förutom att han beskrivs som en jättetalang. Så på det viset kan han nog passa bra in, även om vi ska ta denna nyhet med en nypa salt.

Låter mest som att du projicerar ditt eget lags tillkortakommanden på Kuleå. Är du ledsen över att inte Hedman ville vara kvar i kaffesumpen? Fult spel har ni redan tillräckligt av i form av sTolle. Och hur mycket man någonsin skulle kunna filma väger det aldrig upp mot hur mycket Wallin gråter hos domaren.
Citera
2015-05-01, 16:27
Medlem
Stegens avatar
Norrbaggen Sörvik har tydligen fått erbjudande från AIK. Sörvik verkar vara intresserad, då han kan komma till en klubb som kan hjälpa till att utveckla honom. Kan undra om norge-experten Gromgutten, tycker att det är förenligt med hans tidigare kommentarer om att Vålerenga håller SHL-klass då deras (och hela ligans) bästa poänggörande back vill till allsvenskan för att bli bättre
Senast redigerad av Stegen 2015-05-01 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in