Citat:

Reddit har 169 000 000 unika besökare i månaden. (uppdaterad 05/04/2015)
Ditt infantila försök till trollning bekräftar ju det "526" säger
Edit: bara under förra året gjordes det 535 000 000 poster på reddit, dvs 10 gånger mer än flashback haft totalt sen starten
Själv håller jag med de flesta i tråden.
Flashback har väldigt lite att ge om man inte är invandringskritisk, men som många andra klarar jag inte av layoten på Reddit.

Ditt infantila försök till trollning bekräftar ju det "526" säger

Edit: bara under förra året gjordes det 535 000 000 poster på reddit, dvs 10 gånger mer än flashback haft totalt sen starten

Själv håller jag med de flesta i tråden.
Flashback har väldigt lite att ge om man inte är invandringskritisk, men som många andra klarar jag inte av layoten på Reddit.
1. Men alla de posterna var väl inte skrivna av svenskar? Ett internationellt forum har givetvis fler användare, men det innebär inte att den har fler svenska användare. Eftersom Flashback är ett svenskt forum, så är det relevanta givetvis att jämföra de svenska användarna här med de svenska användarna på andra håll.
2. Likväl svarar inte ditt inlägg alls på vart den svenska "intelligentian" går. Det är knappast en oviktig jämförelse.
3. Ovanstående, samt även vad det är man söker, är och förblir det enda relevanta vid en jämförelse. Jag tvivlar inte på att det finns gott om svenska twitterkonton, men likväl är det helt irrelevant när man jämför med Flashback. Om du vill framföra meningslösa floskler, mentalt efterblivna påståenden och medverka i det gemensamma ryggdunkandet bland svenska etablissemangets propagandarör, så är twitter det självklara valet. Är du istället intresserad av vad som sker i Sverige, samt t.o.m. hoppas få ta del av den sortens insiktfulla och intelligenta inlägg kring Sverige som vanligtvis knappt går att få ta del av i svensk gammelmedia och måste i så fall söka det i utländsk massmedia för att överhuvudtaget få ta del av något liknande (men där är de av naturliga skäl nästan aldrig handlar om Sverige), så är Flashback det naturliga valet. Det är som jag skrev tidigare: något ersätts aldrig av något som uppfyller en helt annan funktion, d.v.s. snöskotrar kommer aldrig att ersätta brödrostar, eller tvärtom.
	Citat:

Flashback är bättre för att diskutera svenska händelser, eftersom det finns en större massa här och för att Sverige är ett så litet land att man måste vara störst för att vara viktig. Det är bara att jämföra senaste partiledardebatten på tv t.ex. Jag skull dessutom inte vilja påstå att Flashback är mer SD-vänligt än Reddit, utan det handlar bara om att unga partier generellt har mer Internetriddare (så tillika PP och FI).
Reddit är helt överlägsen på internationella händelser och ger dessutom ett utvidgat perspektiv och framförallt en verifierad kunskapsbank som Flashback bara kan drömma om. Jämför t.ex. diskussionerna efter Elon Musk's Powerwallpresentation. Dessutom hänger kändisar där. Tänk dig t.ex. att Arnold Schwarzenegger skulle börja diskutera kroppsbyggarteknik på Träningsforumet på Flashback - det händer på riktigt på Reddit, bara för att han gillar att hänga där.

Reddit är helt överlägsen på internationella händelser och ger dessutom ett utvidgat perspektiv och framförallt en verifierad kunskapsbank som Flashback bara kan drömma om. Jämför t.ex. diskussionerna efter Elon Musk's Powerwallpresentation. Dessutom hänger kändisar där. Tänk dig t.ex. att Arnold Schwarzenegger skulle börja diskutera kroppsbyggarteknik på Träningsforumet på Flashback - det händer på riktigt på Reddit, bara för att han gillar att hänga där.
Jupp, det som gör Flashback till ett så viktigt forum på ett sätt som knappt har en motsvarighet i många andra västländer är dels det speciella tillståndet i landet och att Sverige är ett litet land - och svenskan ett för litet språk - vilket kräver ett helt inhemskt forum för att medborgarna ska överhuvudtaget kunna bedriva en öppen samhällsdebatt.
Det är på grund av detta som vissa forumsdelar är viktigare än andra. Mörknings- och lögnverksamheten hos den svenska maktapparaten gör inte bara att inrikespolitiska forumet är viktigt, inte minst har även sådant som Aktuella brott en specifik roll som skulle saknas i ett land med seriös och öppen nyhetsrapportering kring brott. Däremot är inte utrikespolitiska forumet varken lika viktig och med tanke på svenskarna generellt låga allmänbildning kring andra länder inte lika givande som man skulle kunna föreställa sig att ett utrikespolitiskt forum skulle kunna vara. När det gäller utrikespolitik, så nyttjar jag i regel många utländska källor (kommenteringen kring den svenska rapporteringen om utrikespolitiska händelser är ju snarare ett inrikespolitiskt ämne). Att Flashback i hög grad är "gemene mans" forum gör väl även att andra ämnen, som t.ex. inom naturvetenskap, kanske inte håller riktigt den nivå som man uppskattar om man redan äger en hel del kunskap inom området. Jag skulle dock även i övrigt undvika svenska forum och nätsidor kring mer avancerad vetenskap, för svenska elevers och studenters placering i den absoluta botten när det gäller kunskap och förståelse för vetenskap gör nog att det är generellt kört att hoppas på något svenskspråkigt forum för vetenskap. Jag har bl.a. tagit del av VoF:s forum och facebooksida och den vetenskapliga nivån redan hos de som är moderatorer är så att man vill gråta. Inte minst verkar det i stort sett vara omöjligt att bedriva en vetenskaplig linje kring allt som berör människan och människornas samhällen, precis som det även är omöjligt inom svenska myndigheter (t.ex. svenska universitet och högskolor) och svensk ljugmedia, samt det är fritt fram att kritisera ovetenskaplig verksamhet inom t.ex. medicin, men inte dito inom genuspseudovetenskap och många postmarxistiska teoribyggen.