2015-05-11, 14:02
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Flashback och Reddit är ju inte direkt jämförbara, men båda har en plats att fylla för mig i alla fall. Vill du diskutera svenska fenomen? Håll dig på Flashback för /sweden subredditen är 90% internskämt, karmafiskande & cirkelrunkeri för att hamna på framsidan. Lite mindre subreddits inriktade på någon specifik hobby eller dylikt kan däremot vara väldigt givande.
Precis, det är två sidor som fyller helt olika behov. Jag tröttnade på fb för ett par år sedan. Kollade in nu igen och inte fan är det högre nivå i trådarna här?
Citera
2015-05-11, 14:06
Medlem
drulmans avatar
Jag skrev "neger" i en tråd som handlade om kungen.

Resten av inläggen (ca 70 stycken) handlade om hur ondskefullt och farligt det var att säga "neger".

Nej tack till Reddit lol. Verkar vara en blandning av supernördar, hipsters och bara allmänt PK-skadade människor som hänger där.
Citera
2015-05-11, 14:33
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Reddit har 169 miljoner unika användare varje månad med 7,55 miljarder sidvisningar...

Du kan ju inte jämföra ALLA delar på reddit? Är du efterbliven på riktigt?

Det finns ju i alla olika språk och folk från hela världen skriver där. Men vad gör det om det står på finska, ryska eller kinesiska förstår du det ändå?

Självklart skall du jämföra FLASHBACK med den svenska delen på reddit. Allt annat är ju absurt.
Citera
2015-05-11, 14:37
Medlem
Jag brukar kolla reddit till och från, men enbart Subreddits för spel jag spelar. För där kan man hitta roliga och intressanta bilder/videor. Dock så är innehållet på dessa subreddit mycket lägre kvalité om man skulle jämnföra med flashback.
Citera
2015-05-11, 14:49
Medlem
Reddit är bra dock inte den Svenska delen där det mest är en massa SD-propaganda och det blir tröttsamt snabbt.
Däremot så tycker jag Flashback borde modereras så som Reddit så att man slipper läsa så jävla mycket dynga i alla trådar om man inte vill.
Citera
2015-05-11, 14:50
Medlem
BestCoast.s avatar
Reddit? Nej fyfan för den sidan. Rörigt som bara den.

Väljer Flashback alla gånger i veckan. Dock är Reddit bra om man vill ha ''price check'' etc. på spelrelaterade saker.
Citera
2015-05-11, 14:52
Medlem
eldoradokaffes avatar
Reddit passar inte för seriösa diskussioner med meningsskiljaktigheter på grund av omröstningssystemet. Det leder till, i ännu högre grad än vad som förekommer på Flashback, sekterism och flockbeteende. För lättsammare diskussioner fungerar det dock bra. Det enda negativa med Flashback och det klassiska forumformatet är att stora trådar lätt blir oöverskådliga när de når en viss storlek och att den samlade informationen i tråden därmed inte blir lika lättillgänglig.
Citera
2015-05-11, 14:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Reddit är bra dock inte den Svenska delen där det mest är en massa SD-propaganda och det blir tröttsamt snabbt.
Däremot så tycker jag Flashback borde modereras så som Reddit så att man slipper läsa så jävla mycket dynga i alla trådar om man inte vill.

Hum, hur tänker du nu? Reddit är ju 90% OT och cicle jurks dvs definitionen av dynga. Vill du verkligen att FB skulle hanteras på samma sätt?
Citera
2015-05-11, 15:03
Medlem
boba fetts avatar
Reddit är inte en ersättare till Flashback, det är ett komplement.
Citera
2015-05-11, 15:10
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelostdutchmen
Normalt folk? Driver du med mig? Har du ens sett "Swärje" eller "Swedishproblems"? Enbart folk med autism som skriver inlägg om hur tufft det är att prata med folk.

Klickade bara på en random länk och hittade denna "normala" personen:

https://www.reddit.com/r/swedishprob...ttenflaskamen/

Okej, finns mycket mobboffer på Reddit, men beror på vilken del du tänker på. Sweddit är ganska bra blandat, precis som Flashback. Men tänkte mest på i&i och där har du inte den vanliga svensson som hänger.
Citera
2015-05-11, 15:32
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Ja Reddit eller Politism.se är väl de sidor man ska hänga på ifall man hatar det fria ordet, men tack för att du lämnar Flashback, inte en dag för tidigt om jag får säga det själv.
Reddit är mer öppensinnade än Flashback.
Röstar man inte SD eller värre är man en pk-vurmande fitta och det man säger bemöts med personangrepp och det leder inte till riktig diskussion.
Reddit är mer Tolerant på det sättet varesig man röstar "rätt" eller inte.
Nu handlar forumen inte bara om politik så jag föredrar Flashback men att det är så låg nivå på i&i forumet är synd.
Citera
2015-05-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
http://www.reddit.com/r/sweden är pisslitet jämfört med Flashback? Kan ju inte jämföra hela reddit med ett svenskspråkigt forum.

Ja tack för länken hörru. Kunde fan inte ens navigera dit från startsidan. Tänkte att jag klickar på "Europe" och sen därifrån ser var jag hamnar.

Fattar inte hur nån orkar navigera på en sida med ett gränssnitt som ser ut som en sida i Word med länkar på.

Helt jävla obegripligt.. försökte följa en tråd också men gamla inlägg blandas med nya svar osv. Hur detta kunnat slå igenom kan bara förklaras med tre bokstäver; U, S and A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in