2015-05-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
....
Om vi bara hade kunnat vinna över Lerjeus på rätt sida också.
Även Pandzic tillhör väl "the dark side of the force".
Avd Gnaget - Gefle 3-1.
Citera
2015-05-14, 21:40
Medlem
Goldencandy1s avatar
Vart håller Skilltwins hus just nu? Senaste jag hörde om dem så spelade dem i Djurgården u19, men hittar dem inte i deras trupp, har de lämnat eller bara börjat satsat på sin youtube-kanal?
Citera
2015-05-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Vart håller Skilltwins hus just nu? Senaste jag hörde om dem så spelade dem i Djurgården u19, men hittar dem inte i deras trupp, har de lämnat eller bara börjat satsat på sin youtube-kanal?

Hörde på DIFpodden att de lämnat vårt u19 lag. Var väl ganska väntat att det inte skulle komma långt, bara tekniska tror jag inte annars så duktiga.
Citera
2015-05-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Hörde på DIFpodden att de lämnat vårt u19 lag. Var väl ganska väntat att det inte skulle komma långt, bara tekniska tror jag inte annars så duktiga.
Apropå egna talanger, vad har ni för några hos era respektive klubbar som inom ett par år kan blomma ut ordentligt?

Vi har framförallt två killar som imponerat på mig de få gånger man sett dem. Den första är Isac Lidberg, född 98 som fått lira en hel del U-21 på sistone och har mäktat med 5 mål på 3 matcher. Stor och stark som alltid ser till att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Han vet vart målet står.

Den andra är Dusan Jajic, också född 98, som vi värvade inför den här säsongen ifrån Haninge/Brandbergen. Spelskicklig central mittfältare som påminner mig mycket om en viss Petter Andersson. Har inte gjort så mycket poäng ännu men bidrar mycket i spelet offensivt såväl som defensivt.
Citera
2015-05-14, 22:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Att blåvitt bara släppt in 4 mål är helt galet med varav bara 1(!) borta.

Dessutom är två av målen vi släppt in på hemmaplan av typen bekväm ledning men där vi tappar koncentrationen lite i slutet av matchen (3–1 mot Helsingborg och 2–1 mot Falkenberg). Och det sista målet är ett jävla "årets mål"-skott av Yotun.

Thomas Rogne är ett monster, som dessutom höjt Bjärsmyr enormt den här säsongen.

Mats Gren fick utstå mycket spott och spe från både våra supportrar och andra lag för sitt något oortodoxa arbetssätt. Men sett till vad han gjort är resultatet outstanding.

Han har värvat startspelarna Haitam Aleesami, Sören Rieks, Jakob Ankersen, Mikael Boman, Sebastian Eriksson och Thomas Rogne som allihopa gjort bra eller mycket bra i från sig. Han har värvat backupspelarna Tom Pettersson, Heath Pearce och Thomas Mikkelsen som på ett eller annat sätt också gjort bra i från sig eller bidragit till truppens goda stämning. Ingen värvning han gjort hittills har varit uppenbart dålig. Till skillnad från hälften av de spelare Håkan Mild plockat in genom åren.

Han har dessutom fått bort Nordin Gerzic, Daniel Sobralense, Darijan Bojanic och Malick Mané. Och släppt Kjetil Waehler och Philip Haglund som till en början sågs som tveksamma drag men som nu i efterhand var helt rätt.

/feldgrau
Citera
2015-05-15, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Dessutom är två av målen vi släppt in på hemmaplan av typen bekväm ledning men där vi tappar koncentrationen lite i slutet av matchen (3–1 mot Helsingborg och 2–1 mot Falkenberg). Och det sista målet är ett jävla "årets mål"-skott av Yotun.

Thomas Rogne är ett monster, som dessutom höjt Bjärsmyr enormt den här säsongen.

Mats Gren fick utstå mycket spott och spe från både våra supportrar och andra lag för sitt något oortodoxa arbetssätt. Men sett till vad han gjort är resultatet outstanding.

Han har värvat startspelarna Haitam Aleesami, Sören Rieks, Jakob Ankersen, Mikael Boman, Sebastian Eriksson och Thomas Rogne som allihopa gjort bra eller mycket bra i från sig. Han har värvat backupspelarna Tom Pettersson, Heath Pearce och Thomas Mikkelsen som på ett eller annat sätt också gjort bra i från sig eller bidragit till truppens goda stämning. Ingen värvning han gjort hittills har varit uppenbart dålig. Till skillnad från hälften av de spelare Håkan Mild plockat in genom åren.

Han har dessutom fått bort Nordin Gerzic, Daniel Sobralense, Darijan Bojanic och Malick Mané. Och släppt Kjetil Waehler och Philip Haglund som till en början sågs som tveksamma drag men som nu i efterhand var helt rätt.

/feldgrau

Så plockar han in två av Ghanas främsta talanger till sommaren, och toppar med en värvning av Sveriges nästa storanfallare Gustaf Nilsson. Vilken kille han är Mats.
Citera
2015-05-15, 04:12
Medlem
Topp 30 spelare födda -94 eller senare med mest speltid hittills i Allsvenskan 2015:

http://i.imgur.com/fQPEUQW.gif
Citera
2015-05-15, 08:33
Medlem
kostymnisses avatar
Jag var tveksam till Gren i början men som redan påpekats verkar han ju lyckas med allt han pekar på.

Framförallt är värvningen av Rogne helt sanslös med tanke på vad han presterar. Vi kanske inte har så många unga lovande i truppen som vissa önskar men Engvall är ju hel ordinarie och är ingen i laget direkt lastgammal heller.
Dessutom kommer som sagt killarna från Ghana in i sommar och även om det inte skall ställas alltför höga krav på dessa tyder det på att vi även lockar unga grabbar.
En cupseger och fortsatt toppstrid borgar ju för ev sommarvärvningar med.
Citera
2015-05-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadjag
Topp 30 spelare födda -94 eller senare med mest speltid hittills i Allsvenskan 2015:

http://i.imgur.com/fQPEUQW.gif

Arber Zeneli alltså. Vilken jävla kung han är.
Citera
2015-05-15, 11:35
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Kom ihåg i början av säsongen när vissa DIF:are sa att Pelle Olsson troligtvis inte var rätt man att leda DIF.

Nog för att det är retoriskt oärligt utav mig, men; hade man inte släppt in 2 mot Bajen hade man idag legat topp i tabellen.

Rätt sjukt.

Att blåvitt bara släppt in 4 mål är helt galet med varav bara 1(!) borta.

Helvete.

DIFs prestation ser inte lika vass ut när man kollar på vilket tabelläge deras senaste 5 motståndare har.

10, 11, 12, 13, 14

Men kul att som djurgårdare kunna glädja sig åt något för en gång skull, inte blivit mycket av den varan under senaste åren.

IFK Göteborg har ett svårt spelschema nu, AIK, Ellos, Hammarby samt HBK borta. Så snart är ordningen återställd igen.
Senast redigerad av asslikethat 2015-05-15 kl. 11:37.
Citera
2015-05-15, 12:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Kom ihåg i början av säsongen när vissa DIF:are sa att Pelle Olsson troligtvis inte var rätt man att leda DIF.

Nog för att det är retoriskt oärligt utav mig, men; hade man inte släppt in 2 mot Bajen hade man idag legat topp i tabellen.

Rätt sjukt.

Jag tror fortfarande inte han är rätt man att leda oss till ett SM-guld. Vi har i ärlighetens namn mött ganska mediokert motstånd på senare tid och jag ser inte att det skulle vara Pelles taktiska förmågor som gjort att vi vunnit dessa matcher. Jag önskar att jag har fel, men han känns inte riktigt rätt, varesig på plan eller i intervjuer.
Citera
2015-05-15, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

IFK Göteborg har ett svårt spelschema nu, AIK, Ellos, Hammarby samt HBK borta. Så snart är ordningen återställd igen.
Matcher som IFK bör och ska vinna i mina ögon även om jag inte vill låta allt för kaxig. HBK borta känns som en "given" seger. Hammarby tenderar förvisso ha domaren på sin sida vilket kan vara lite lurigt men borde vara vinst. AIK bör vi slå på hemmaplan men det tyckte jag även förra året, och då åkte vi på däng så 100% säker kan man inte vara förstås. 3 av de 4 senaste matcherna mellan Elfsborg och IFK har slutat 0-0 så det är väl inget resultat man skulle bli förvånad över om det blev.

Sen så glömde du att vi möter DIF hemma den 1:a juni också, innan matchen mot Elfsborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in