2015-05-13, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast KSE var nog inte så fokuserad på att kolla om Rosenberg var offside...

Man kan ju tycka att om Rosenberg spontant känner för att hoppa eftersom det finns risk för att skottet går nära/under honom, så kan man nog tycka att han även är i riskzonen för att inverka på spelet.
Absolut, men skribenten i tråden är nog den första som tar upp det. Jag hörde ingenting under matchen och inte heller några klagomål från Elfsborg i efterhand. På FK eller liknande hemsidor har jag inte heller läst något om att målet borde dömts bort.

Citat:
Tycker nog att det är närmre frilägesutvisning på Taco-Anders än det är straff, men visst hade det mycket väl kunnat bli straff. Berget faller väl antagligen lite för enkelt för sitt eget bästa. Sånt som påverkar domarna när det kanske inte borde göra det.

/feldgrau
Jo, det tycker jag med faktiskt - närmre frilägesutvisning än straff - men även det går emot påståendet att andra regler gäller för MFF, vilket var det jag motsatte mig.
Citera
2015-05-13, 21:52
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jens Fjellström tyckte att det var straff, Jon Persson tyckte att det var en svår situation men att det var rätt att fria. Att säga att det verkligen inte var straff är att ta i. Svensson är uppe på Berget hela vägen, när han sedan blir grundlurad i straffområdet fäller han upp bommen. Visst är Berget med där uppe och håller i armarna, men det hade varit väldigt svårt att beskylla Lerjeus om han hade blåst - vilket också i princip alla journalister som skrev om matchen påpekade.

Efter den lilla tid du skrivit här, så har vi dock lärt oss att du är väldigt partisk. Ditt hat mot MFF verkar dessutom väldigt starkt. Vilket iofs är lite kul.

FYI har jag skrivit här sedan året Blåvitt sist vann SM-guld.
För det andra hyser jag inget starkare hat mot MFF än mot övriga lag med någon form av känsloladdning omkring sig. Att Fjellström tyckte det var straff säger ingenting, han fick ju råfjong så fort det vankades målmöjligheter för Malmö så att du nämner honom och att jag skulle vara partisk i samma inlägg är ju mer än lustigt.
Citera
2015-05-13, 22:03
Moderator
vfs avatar
Citat:
Jens Fjellström tyckte att det var straff, Jon Persson tyckte att det var en svår situation men att det var rätt att fria. Att säga att det verkligen inte var straff är att ta i. Svensson är uppe på Berget hela vägen, när han sedan blir grundlurad i straffområdet fäller han upp bommen. Visst är Berget med där uppe och håller i armarna, men det hade varit väldigt svårt att beskylla Lerjeus om han hade blåst - vilket också i princip alla journalister som skrev om matchen påpekade.

Efter den lilla tid du skrivit här, så har vi dock lärt oss att du är väldigt partisk. Ditt hat mot MFF verkar dessutom väldigt starkt. Vilket iofs är lite kul.

Kanske straff, kanske inte. Vibe blev kapad mot MFF utan åtgärd. Alltså, han blev nedsparkad bakifrån
i straffområdet.

Hur många matcher gjorde Fjellström för MFF? Finns det kanske lite jäv där?
Citera
2015-05-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kanske straff, kanske inte. Vibe blev kapad mot MFF utan åtgärd. Alltså, han blev nedsparkad bakifrån
i straffområdet.

Han har väl en gång också sagt att han skulle vilja träna MFF. Även om det var många år sedan så är säkert inte helt opartisk. Nu håller jag på MFF själv och har kanske svårt stt se det. Men jag vet många som håller på andra allsvenska klubbar som tycker han är väääääääääldigt partisk när det häller Malmö.
Citera
2015-05-13, 23:02
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
i straffområdet.

Vad har Vibe med saken att göra? Båda situationerna skulle kunna vara straff. Men om man vill, så kan man - precis som Rockefeller gör här ovan - argumentera för att det aldrig är straff, eftersom Helander tar bollen.

Hur som helst handlade diskussion om att MFF lever efter andra regler. Hade det varit så hade Lerjeus blåst straff i Borås och friat i Sundsvall, inte sant? Han hade dessutom inte trollat fram sex extra minuter.

Fjellström var knappast ensam om att bedöma situationen som straff. En titt i matchtråden och de allra flesta, även göteborgare, ansåg det vara straff.

Säger man, precis som Rockefeller gör, att det verkligen inte är straff, så gör man sig dum. Många allsvenska domare hade blåst i det läget.
Citera
2015-05-13, 23:09
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Vad har Vibe med saken att göra? Båda situationerna skulle kunna vara straff. Men om man vill, så kan man - precis som Rockefeller gör här ovan - argumentera för att det aldrig är straff, eftersom Helander tar bollen.

Hur som helst handlade diskussion om att MFF lever efter andra regler. Hade det varit så hade Lerjeus blåst straff i Borås och friat i Sundsvall, inte sant? Han hade dessutom inte trollat fram sex extra minuter.

Fjellström var knappast ensam om att bedöma situationen som straff. En titt i matchtråden och de allra flesta, även göteborgare, ansåg det vara straff.

Säger man, precis som Rockefeller gör, att det verkligen inte är straff, så gör man sig dum. Många allsvenska domare hade blåst i det läget.

Då gör man sig alltså, enligt din retorik, lika dum om man säger att ni blev berövade på en straff?
Citera
2015-05-13, 23:19
Moderator
vfs avatar
Citat:

Mjo, MFF är förbundets favoritlag, intet nytt under solen.
Citera
2015-05-14, 00:50
Medlem
Neverwass avatar
Citat:

Avd. Vi hade tur med lotten.
Citera
2015-05-14, 01:19
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Då gör man sig alltså, enligt din retorik, lika dum om man säger att ni blev berövade på en straff?

Ja. Om man hävdar att den är solklar så gör man sig precis lika dum som dig, som hävdade att det verkligen inte var straff.

Försöker du insinuera att jag påstått att den är solklar? I sådana fall får du läsa om mina inlägg.

Citat:

Om vi bara hade kunnat vinna över Lerjeus på rätt sida också.
Citera
2015-05-14, 17:27
Medlem
BirkaBagarens avatar
Hade varit kul att höra hur det gått för Jacob Ericsson om det är någon som följer Gefle lite närmare. Har sett att han fått spela mycket men har han varit bra?
Citera
2015-05-14, 17:45
Medlem
Bornets avatar
Kom ihåg i början av säsongen när vissa DIF:are sa att Pelle Olsson troligtvis inte var rätt man att leda DIF.

Nog för att det är retoriskt oärligt utav mig, men; hade man inte släppt in 2 mot Bajen hade man idag legat topp i tabellen.

Rätt sjukt.

Att blåvitt bara släppt in 4 mål är helt galet med varav bara 1(!) borta.

Helvete.
Citera
2015-05-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
.....
Att blåvitt bara släppt in 4 mål är helt galet med varav bara 1(!) borta.

Helvete.
Äh, Blåvitt har ju bara mött lag som ligger efter dem i tabellen.
😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in