2015-05-12, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Jag vet att han skriver PKK varje gång men antar att han menar YPG.

Visa för mig vart PKK förklarar att dom flydde från dom hårda striderna?

Du Q-Boy är den sista som ska klaga på hur folk läser och skriver.

Alla vet nog vad jag menar

Innan jag inleder snacket med dig vill jag ge handen, godtar du det? Med vänlighet.

Du säger vart flydde pkk visa mig? Vadå visa? Det var något kurder som gick ut med det själva. Jag kan absolut leta fram den artikeln men kan du inte lägga pusslet själv och komma fram till varför pkk varit frånvarande i den hårdaste hettan? Det är inte samma sak som att leka byfåne komma fram och dra en salva skott mot vaktande soldater som mot IS! Du som vet, pkk tog tag i kampen ett tag tre dagar, varför hörde vi aldrig mer av dom?

Du säger jämt alla vet vad jag talar om, ska vi rösta på en omröstning mellan dig och mig vem somm bidrar med vettigaste inlägget på alla trådar vi skriver i? Du har aldrig haft något att komma med som dina kurder. Ni bara munhugger. Jag skrev ett inlägg om en kurdisk imam som gensvar fick jag flera ovidkommande svar. Ni är inte skärpta, ni är desperata pch rabiata. Ni är i våra händer.
Citera
2015-05-12, 06:02
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Vem lät Peshmerga att hamna i Kobane inte för länge sen? Vilka tog emot flyende kurderna flerahundratusen på några dagar när PKK flydde hals över huvud och förlora 200 byar inom loppet av några veckor? Ni är välkomna att fly till Turkiet nästa gång IS knackar på eran dörr. Vi är barmhärtiga även mot hatfyllda kurder....

Enkla frågor, enkla svar.

Citat:
Vem lät Peshmerga att hamna i Kobane inte för länge sen?
Svar: USA

Citat:
Vilka tog emot flyende kurderna flerahundratusen på några dagar när PKK flydde hals över huvud

Ps, inte en enda var pkk, det var civila.
Svar: Kurder andra sidan gränsen och kurdiska företag.
Citera
2015-05-12, 10:34
Bannlyst
Citat:
Haha, kurderi när den är som bäst. Lite geografilektioner kanske?

So Peshmerga åkte via NewYork till Ayn Al Arab/Kobani. Landade de i Ayn Al Arabs internationella flygplats?

Nej, Turkiet. De sprang in via gränsen där turkiska flaggan vajade.

Det ska du tacka USA, Turkiet, KRG och FSA för. Var tacksam, annars får ni kanske inte hjälp nästa gång. Även turkisk barmhärtighet har sina gränser mot hatfyllda kurder.

Ni är som sagt välkomna att fly till Turkiet nästa gång. Precis som i 1991 när ni flydde undan Saddam eller nu när ni flydde undan ISIS.

Vi var tillräckligt barmhärtiga att ta hand om 300000 av er inom loppet av några veckor. Var tacksam och lägg ner kurderiet.

Citat:
So Peshmerga åkte via NewYork till Ayn Al Arab/Kobani. Landade de i Ayn Al Arabs internationella flygplats?

Nej, det är ganska välkänt att dom åkte via Turkiet efter påtryckningar från USA.

Citat:
Nej, Turkiet. De sprang in via gränsen där turkiska flaggan vajade.

Det spelar ingen roll vad kartan visar. Kurderna flydde till vad dom anser är Norra Kurdistan där miljontals kurder bor. Precis som Assyrierna flyr till Norra Irak, som dom anser är Assyrien, istället för Bagdad och södra Irak.

Citat:
Det ska du tacka USA, Turkiet, KRG och FSA för. Var tacksam, annars får ni kanske inte hjälp nästa gång. Även turkisk barmhärtighet har sina gränser mot hatfyllda kurder.

Turkiet släppte förbi Peshmerga efter påtryckningar från USA. Ni förtjänar därför inget Tack.

Citat:
Ni är som sagt välkomna att fly till Turkiet nästa gång. Precis som i 1991 när ni flydde undan Saddam eller nu när ni flydde undan ISIS.

Vill besvara detta med ett långt inlägg men det kommer bli för mycket OT.
Citera
2015-05-12, 11:22
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad kartan visar. Kurderna flydde till vad dom anser är Norra Kurdistan där miljontals kurder bor. Precis som Assyrierna flyr till Norra Irak, som dom anser är Assyrien, istället för Bagdad och södra Irak.

Vad de "anser" spelar väl ingen roll. Finns en turkisk flagga vid posteringen? Ja. Fanns det turkiska gränsvakter som tog emot de? Ja. Flydde de undan för att beskyddas av den turkiska armen för att PKK slog världsrekordet på att mest antal förlorade byar i en vecka? Ja

Stackars kurder i Sverige med sina hallucinationer

Citat:
Turkiet släppte förbi Peshmerga efter påtryckningar från USA. Ni förtjänar därför inget Tack.

Klart att vi förtjänar tack för vår barmhärtighet. Barzani verkar inte hålla med dig...

http://en.trend.az/world/turkey/2357396.html

Citat:
According to a statement released on the presidency’s website, Barzani thanked Turkey for allowing Kurdish peshmerga forces from northern Iraq to enter Kobani through the country’s borders.

“I want to thank Turkey on behalf of the Kurdistan Regional Government and myself,” the statement said. “I also want to thank the coalition forces for airstrike operations.”

http://www.kurdpress.com/En/NSite/FullStory/News/?Id=8727#Title=Nechirvan Barzani thanks Turkey for Kobani support

Citat:
The Iraqi Kurdish Regional Government’s prime minister has thanked Turkey for allowing Peshmerga forces to enter Syria to combat IS militants in Kobani.
Citera
2015-05-12, 11:34
Bannlyst
Citat:
Vad de "anser" spelar väl ingen roll. Finns en turkisk flagga vid posteringen? Ja. Fanns det turkiska gränsvakter som tog emot de? Ja. Flydde de undan för att beskyddas av den turkiska armen för att PKK slog världsrekordet på att mest antal förlorade byar i en vecka? Ja

Stackars kurder i Sverige med sina hallucinationer

Klart att vi förtjänar tack för vår barmhärtighet. Barzani verkar inte hålla med dig...

http://en.trend.az/world/turkey/2357396.html

http://www.kurdpress.com/En/NSite/FullStory/News/?Id=8727#Title=Nechirvan Barzani thanks Turkey for Kobani support

Jag bryr mig inte så mycket om vad Barzani säger. Han är långt ifrån en talare för alla kurder. Vidare så får du tänka på att allt kan vara ett PR-trick. Han måste behålla goda relationer med turkarna, därav hans tackande.
Citera
2015-05-12, 12:58
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Det är SAA som sitter avskurna i sjukhuset och vägrar ge sig. De som attackerar är en stor terroristkompott av alla möjliga terrorgrupper.

tack för svaret... det är svårt att få riktig koll på vilka som är terroristerna och vilka som är de goda. alla slåss ju för sin sak, och när man lyssnar på regimen så verkar det klockrent att det är de andra som tex fsa, ypg och nusra som är the bad guys... men när man lyssnar på deras argument så känns det som att det är de som strider för den goda sakens skull, och att det är regimen som är odjuret. det enda jag tycker är bra är att de flesta verkar avsky råttorna i Daesh, eller is, isis eller vad de nu kallar sig.
Citera
2015-05-12, 13:18
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
tack för svaret... det är svårt att få riktig koll på vilka som är terroristerna och vilka som är de goda. alla slåss ju för sin sak, och när man lyssnar på regimen så verkar det klockrent att det är de andra som tex fsa, ypg och nusra som är the bad guys... men när man lyssnar på deras argument så känns det som att det är de som strider för den goda sakens skull, och att det är regimen som är odjuret. det enda jag tycker är bra är att de flesta verkar avsky råttorna i Daesh, eller is, isis eller vad de nu kallar sig.

Regimen anser inte YPG som "bad guy".
Du kan stryka det.
Får jag fråga vart du hade fått den informationen?

Regimen har till och med velat ge understöd med flyg nära Kobane åt YPG men Turkiet har hotat med att skjuta ner Syriska plan nära Turkiska gränsen, Turkiet har skjutit ner Syrisk flyg.

Det här var det senaste jag stötte på.
Citat:
Bashar Assad regime will continue to provide the Kurdish rebels belonging to the Kurdish Democratic Union Party (PYD) in Syria with military and financial support.
Ali Haidar, the Syrian Reconciliation Minister, speaking to Rudaw said, "We have been providing all possible military assistance for the Kurdish forces in order to empower them against terror."

Citat:
the Syrian minister of the Assad regime in his statements said, "We [the Syrian regime] are still providing them with our support in order to defeat the terrorist organizations." The PYD and its armed forces – the People's Protection Units (YPG)

http://www.dailysabah.com/diplomacy/2015/04/20/assad-regime-says-it-will-continue-to-provide-weaponry-money-to-kurds
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-12 kl. 13:39.
Citera
2015-05-12, 15:27
Bannlyst
Citat:
Har han tackat? Jo det har han. Har han större inblick i regionen än flashbackkurder? Ja, det har han.

Här är en annan uttalanda från Barzani, här förklarar han hur Turkiet hjälpte honom mot ISIS men bad honom att hålla det diskret pga gisslansituationen. Detta medan ni Flashback och PKKurder löpte amok att det var Turkiet som var bakom ISIS.

http://www.avim.org.tr/bulten/en/103518

Men vad vet Barzani eller hur? Vi har ju flashbackkurdernas kurderi här som är mer pålitlig...

Jag har vid det här laget förstått att du är trögfattad men jag ska försöka förklara för dig igen. Barzani och KRG har ekonomiska förbindelser med turkarna och måste behålla goda relationer med landet. Det är därför inte konstigt att Barzani tackar Turkiet när KRG är beroende av dom.

Alla vet att det var efter påtryckningar från USA som turkarna lät Peshmerga passera. Ni gjorde det inte av hjärtat eller för att ni är "barmhärtiga" - ni var tvungna att acceptera och lyda eran herre på täppan USA. Därför förtjänar ni, enligt mig, inget tack som du så desperat är ute efter.
Citera
2015-05-12, 16:01
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Jag har vid det här laget förstått att du är trögfattad men jag ska försöka förklara för dig igen. Barzani och KRG har ekonomiska förbindelser med turkarna och måste behålla goda relationer med landet. Det är därför inte konstigt att Barzani tackar Turkiet när KRG är beroende av dom.

Men han säger ju att han fått en massa vapen etc av Turkiet. Vem ljuger nu han eller ni flashbackskurder som påstod att Turkiet hjälpte ISIS för att göra slut på kurder? Blir inte ni flashbackskurder förvirrade av ert eget kurderi grabben?

Citat:
Ni gjorde det inte av hjärtat eller för att ni är "barmhärtiga" - ni var tvungna att acceptera och lyda eran herre på täppan USA.

Hur kunde vi vägra 2003 att låta amerikanska trupper använda Turkiet då? Jänkarna fick ju vända bokstavligt med skepp fulla av soldater från Iskenderun din flashbackskurd...

Ni existerar i Ayn-Al Arab/Kobani tack vare vår barmhärtighet, era kvinnor och barn kunde fly till Turkiet och vistas i flyktingsläger istället för att bli slavar under ISIS tack vara vår barmhärtighet, så enkelt är det.

Tacka såna som Barzani, för det är tack vara kurder som han vi åter kommer att öppna våra gränser och kommer att visa vår barmhärtighet nästa gång ni måste fly över gränsen till Turkiet.
Citera
2015-05-12, 16:09
Bannlyst
Citat:
Men han säger ju att han fått en massa vapen etc av Turkiet. Vem ljuger nu han eller ni flashbackskurder som påstod att Turkiet hjälpte ISIS för att göra slut på kurder? Blir inte ni flashbackskurder förvirrade av ert eget kurderi grabben?

Hur kunde vi vägra 2003 att låta amerikanska trupper använda Turkiet då? Jänkarna fick ju vända bokstavligt med skepp fulla av soldater från Iskenderun din flashbackskurd...

Ni existerar i Ayn-Al Arab/Kobani tack vare vår barmhärtighet, era kvinnor och barn kunde fly till Turkiet och vistas i flyktingsläger istället för att bli slavar under ISIS tack vara vår barmhärtighet, så enkelt är det.

Tacka såna som Barzani, för det är tack vara kurder som han vi åter kommer att öppna våra gränser och kommer att visa vår barmhärtighet nästa gång ni måste fly över gränsen till Turkiet.

Yasko,

Läs här hur irakiska generalen visar sin tacksamhet till Turkiet. Kan du se skillnaden på människor och människor?

http://www.trthaber.com/m/index.php?news=irakli-generalden-turkiyeye-tesekkur&news_id=184154&category_id=4
Citera
2015-05-12, 16:18
Bannlyst
Citat:

Citat:

Jag tycker inte om att du projicerar vad andra har sagt på mig. Visa mig gärna vart jag har skrivit att Turkiet stödjer ISIS. 99,9% av hela tråden skrivit att turkarna indirekt stödjer ISIS. Varför du endast anklagar kurder för detta är inte så svårt att lista ut. För övrigt så måste jag säga att du diskuterar som en skitunge med dina ständigt återkommande smilisar och påhittade ord som "kurderi" samt annat trams.

Citat:

Källa?

Citat:

Du får gärna tro det om det gör dig lycklig.
Citera
2015-05-12, 18:28
Medlem
The Syrian army along with its allied Hezbollah took over additional territory on Tuesday in continuing clashes in the Qalamoun border region along the Lebanese-Syrian border as al-Qaida’s Nusra Front promised to “eradicate” Islamic State on Tuesday.

Al-Qaida’s Nusra Front and other allied groups in the Qalamoun region had been clashing with the fellow jihadi group, the Lebanese Daily Star reported.

The Twitter accounts of Nusra Front and the Army of Conquest, a coalition of Sunni jihadi groups led by the al-Qaida affiliate, declared to destroy Islamic State, which they have been fighting with in the border region.

http://www.jpost.com/Middle-East/Syrian-army-Hezbollah-advancing-in-border-area-against-jihadists-402857?

Forces aligned with the Syrian regime made major gains on Monday as the battle against al Qaeda’s Syrian branch continues on the border between Lebanon and Syria. The battle is likely to make major changes to the landscape of control in Syria and has now threatened to irreversibly drag Lebanon into the conflict.

http://www.ibtimes.com/hezbollah-syrian-army-make-strategic-gains-against-al-qaeda-led-rebels-battle-1917734?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in