2015-05-12, 21:53
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Jag tycker inte om att du projicerar vad andra har sagt på mig. Visa mig gärna vart jag har skrivit att Turkiet stödjer ISIS. 99,9% av hela tråden skrivit att turkarna indirekt stödjer ISIS. Varför du endast anklagar kurder för detta är inte så svårt att lista ut. För övrigt så måste jag säga att du diskuterar som en skitunge med dina ständigt återkommande smilisar och påhittade ord som "kurderi" samt annat trams.

Speciellt PKKurder både här och andra plattform spridit det där, de är "källorna".

Citat:
Källa?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2842767.stm

Citat:
merican ships are waiting at Iskenderun to unload equipment - believed to include tanks - for use in a possible war against Iraq.

The United States is still waiting for permission from the Turkish parliament to deploy more than 60,000 troops in the country.

http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/03/01/sprj.irq.main/index.html?_s=PM:WORLD

Citat:
U.S. troop ships are waiting offshore and out of sight of the Turkish port of Iskenderun. U.S. officials have said they were confident Turkey would be the point of origin for a northern front in a war with Iraq. (Full story)
http://www.hurriyetdailynews.com/default.aspx?pageid=438&n=us-troops-silently-leaving-iskenderun-2003-03-25

Citat:
In contrast to the protest rallies that greeted them on their arrival, US troops, military vehicles and logistical material are silently loaded onto cargo vessels bound for the Persian Gulf
After Turkish cabinet terminates 'Operation Northern Watch' some 1,400 British and American soldiers, whose stay on Turkish territory is no longer authorized, are now expected to leave Incirlik base

Citat:
Du får gärna tro det om det gör dig lycklig.

Klart att det gör mig lyckligt. Det hade ju varit tragisk om de hade blivit slavar åt ISIS utan turkisk hjälp.
Senast redigerad av Yasko 2015-05-12 kl. 21:58.
Citera
2015-05-13, 09:08
Medlem
glimmandes avatar
Raderat inlägg om kurder och Turkiet.

Det finns en kurdisk del av Syrien. Samtidigt är det inte menat att kurderier ska totaldominera tråden då det då överskuggar den övriga konflikten.

//Mod
Citera
2015-05-13, 11:13
Bannlyst
Kurdiska ungdomar har börjat tänka om, speciellt det begåvade kurderna från Syriens Aleppo. Dem har ändrat uppfattningen och ansluter sig till PKK numera istället för IS. 31 kurdiska ungdomar som anslutit sig har 42 kommit tillbaka. Vilka siffror
Antar att de inte gillar PKKs ideologi och väljer IS
Läs och njut om kurderi!

http://rudaw.net/mobile/turkish/kurdistan/130520151
Senast redigerad av Q-BOY 2015-05-13 kl. 11:14. Anledning: .
Citera
2015-05-13, 11:20
Bannlyst
Enligt texten erkänner Assad att han har förlorat men kan någon översätta vad han säger?

http://rudaw.net/mobile/turkish/middleeast/syria/06052015
Citera
2015-05-13, 13:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
tack för svaret... det är svårt att få riktig koll på vilka som är terroristerna och vilka som är de goda. alla slåss ju för sin sak, och när man lyssnar på regimen så verkar det klockrent att det är de andra som tex fsa, och nusra som är the bad guys... men när man lyssnar på deras argument så känns det som att det är de som strider för den goda sakens skull, och att det är regimen som är odjuret. det enda jag tycker är bra är att de flesta verkar avsky råttorna i Daesh, eller is, isis eller vad de nu kallar sig.

edit: strök hjältarna i ypg från de jag räknade upp som the bad guys.... kan man redigera eller ta bort ett inlägg som man gjort, eller måste man citera det på det här viset?
Citera
2015-05-13, 13:59
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
edit: strök hjältarna i ypg från de jag räknade upp som the bad guys.... kan man redigera eller ta bort ett inlägg som man gjort, eller måste man citera det på det här viset?

Det krävs kontakt med admin.
Men du har rätt info nu iaf.

YPG är good guys i hela världens ögon samt Syriska regimen.

Turkiet är exkluderat i det jag skrev.
Dom är en annorlunda stat.

Så, då var dom helt rensade längst Libanon vid bergen.
Citat:
HEZBOLLAH, ASSAD REGIME DRIVE OUT AL QAEDA-LED FORCES FROM STRATEGIC HILL ALONG SYRIA-LEBANON BORDER
http://www.breitbart.com/national-security/2015/05/12/hezbollah-assad-regime-drive-out-al-qaeda-led-forces-from-strategic-hill-along-syria-lebanon-border/

USA angående sina "moderata" rebeller.
Citat:
American officials said that if the Assad regime troops attack the trained Syrian rebels, the U.S. has a responsibility to help them. The officials did not elaborate on what the help would entail.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-13 kl. 14:37.
Citera
2015-05-13, 16:01
Medlem
Iman2014s avatar
Flashbackare.

Jag vill rapportera om att IS idag tar över Palmyra i Homs provinsen.

Likt Jisr al Shughur så nämner ingen något om detta i forumet, så jag blir den första som igen rapporterar om detta. Man har redan tagit Sukhna och är på väg att ta hela Deir Ezzor. Erövrandet av Palmyra kommer bli en "game changer" på marken och kommer öppna upp i princip hela ökenområdet för IS.

Man kommer kunna avancera från Palmyra hela vägen mot Qalamoun.

Om så blir fallet kommer IS kontrollera över 50 % av Syriens yta.

Samtidigt med detta så är rebellerna i Idlib dagar ifrån att ta över Ariha, nu har man officiellt annonserat början på slaget om Ariha och med detta kommer hela Idlib provinsen falla. Och i Aleppo har man förberett 22 000 rebeller för det slutliga och avgörande slaget om Aleppo som kommer ske i sommar.

Hursomhelst, jag berättar detta så ni inte blir shockade när ni i västerländska nyheter om 2-3 dagar läser hur IS tar över Palmyra
Citera
2015-05-13, 16:06
Medlem
Iman2014s avatar
Vill också tillägga att IS erövring av Palmyra och hela ökenområdet kommer definitivt omöjliggöra en så kallad politisk lösning på detta kriget eller en "fredlig lösning" som vissa i Väst vill ha. Med IS i kontroll av Palmyra och över halva Syrien och med IS vid ingången till Damaskus, så kommer det endast och endast avgöras på slagfältet. Med IS som härskarna över öknen, Palmyra och ökenområdet utanför Damaskus och med rebellerna som tar över området söder om Damaskus är alltså en politisk lösning helt utanför bilden nu.
Citera
2015-05-13, 16:10
Medlem
Clock10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Flashbackare.

Likt Jisr al Shughur så nämner ingen något om detta i forumet, så jag blir den första som igen rapporterar om detta. Man har redan tagit Sukhna och är på väg att ta hela Deir Ezzor. Erövrandet av Palmyra kommer bli en "game changer" på marken och kommer öppna upp i princip hela ökenområdet för IS.

Samtidigt med detta så är rebellerna i Idlib dagar ifrån att ta över Ariha, nu har man officiellt annonserat början på slaget om Ariha och med detta kommer hela Idlib provinsen falla. Och i Aleppo har man förberett 22 000 rebeller för det slutliga och avgörande slaget om Aleppo som kommer ske i sommar.

Hursomhelst, jag berättar detta så ni inte blir shockade när ni i västerländska nyheter om 2-3 dagar läser hur IS tar över Palmyra

Enligt denna karta: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War

så förekommer det strid i Palmyras flygplats mellan SAA och IS? Och samtidigt har SAA förlorat mark till IS i området baserat på den senaste uppdateringen.

Bli inte så glad dock i dina våta drömmar om det eventuella fallet av Assad regimen. Syrien kriget skulle bara fortsätta i form av IS vs Nusra/FSA och kurderna.
Citera
2015-05-13, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Flashbackare.

Kul o se dig igen,

Iman, de städer byar du nämner, är någon av de bebodd av kurder?
Citera
2015-05-13, 16:23
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Enligt denna karta: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War

så förekommer det strid i Palmyras flygplats mellan SAA och IS? Och samtidigt har SAA förlorat mark till IS i området baserat på den senaste uppdateringen.

Bli inte så glad dock i dina våta drömmar om det eventuella fallet av Assad regimen. Syrien kriget skulle bara fortsätta i form av IS vs Nusra/FSA och kurderna.

Litar inte på dem kartorna, dem har väldigt ofta fel. Och kartorna kan kraftigt förändras varje timme beroende på vem som ändrar i kartorna trots att det inte sker strider i området.

När det handlar om Palmyra så är väldigt allvarligt för Assad. Det är så att det finns en general som Assad älskarna dyrkar, som heter Suheil Hassan. Dem tror han är Superman som ensam kan vinna slag, detta trots att han inte haft en enda riktig seger i detta kriget.

Hursomhelst hans soldater stred i området mot IS under vintern, men sen förändrades allt efter rebellernas Idlib offensiv, han skickades till Idlib och alla elitstyrkor i området skickades till Idlib. Där har man haft enorma förluster, bara igår dödes enligt SAA källor 188 soldater i Idlib provinsen. Palmyra området har i princip tömts på sina kompetenta soldater som alla skickats till andra områden, och även i Deir Ezzor verkar man ha skickat soldater till Damaskus.

Även om man vill strida i Palmyra så kan man inte till följd av striderna i andra områden såsom Idlib. Och med Daraa fronten som snart kommer öppnas kommer det bli ytterligare en prioritet. Där vill rebellerna ta över Izra, och gör dem det så kommer man kunna avancera in mot ingången av Damaskus.

IS å andra sidan har haft det lugnt i sina fronter i Raqqa, Deir Ezzor och kan nu skicka allt dem har till området. Man har planerat detta i månader och nu börjar stormen.

Det finns ingen återvändo för regimen nu, det är för många fronter strider förs i nuförtiden. Man kan om man går in all-out med allt man har under en lång period ta vissa områden för att sedan förlora större och viktigare områden.

Man krigar mot IS i Deir Ezzor, Palmyra och ökenområdet. Man krigar existentiellt viktigt slag i Idlib. Man kommer möta 22 000 rebeller i ett avgörande slag i Aleppo. Man krigar i Östra Ghouta, man kommer möta en stor rebell offensiv i Daraa och Quneitra snart. Man krigar i östra Hama mot IS, i norra Hama mot rebellerna. I Hasakah mot IS.

I Lattakia provinsen, i Qalamoun och så vidare.

Det kommer falla sönder totalt denna sommaren. Jag själv förväntade mig att dem riktiga striderna skulle börja i juni, men det verkar ha börjat tidigare. Faller Palmyra närmaste dagarna kommer Assad få ett helvete i området och då har juni månad inte ens börjat.
Citera
2015-05-13, 16:27
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Kul o se dig igen,

Iman, de städer byar du nämner, är någon av de bebodd av kurder?

Nej, det är beduinområden i öknen. Palmyra, Sukhnah ligger i Syriska öknen, och där lever endast araber. Deir Ezzor ligger vid Eufrat floden och är nästan 100 % arabiskt, med några kristna men dem är få. Kurder har inte en tendens att leva i öknen...

Palmyra är extremt rikt på oljekällor och gasfält. Lägger man ihop Palmyra och Deir Ezzor och Raqqa så har man över 90 % av alla oljekällor i Syrien och alla kommer nu kontrolleras av IS. Från Palmyra har du dessutom motorvägen som leder in till allt som är viktigt i Syrien. Österut mot Deir Ezzor, västerut mot Homs, söderut mot Dumeir och Damaskus och norrut mot Raqqa.

Då området är öken så kan man avancera 100 km bara genom att ta en stad. Så tar IS Palmyra så kan man säga att dem avancerat sin frontlinje 100 km västerut jämfört med förut.

Då rebellerna är starka i Damaskus så kommer IS förmodligen inte gå dit, men Homs är möjligt. Efter Palmyra befinner man sig vid ingången av Homs och IS kan starta en offensiv dit efter Palmyra.

Tror även IS har insett att kriget mot kurderna är bara slöseri av tid och resurser, låt kurderna ha sina små områden i norra Syrien som inte utgör något hot mot IS överhuvudtaget, och fokusera på dem riktiga områdena såsom Palmyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in