2015-05-10, 23:23
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Skulle inte Nusra avrätta ett antal soldater av den libanesiska armén eller om det var Hizbollah ifall någon skulle anfalla vid bergen Qalamon?
Läste det igår att dom hade fångar.

Jo, Nusra lyckades ta ett par libanesiska soldater som gisslan för ett tag sen. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med stackarna, troligtvis är de nog redan döda.

Hizbollah fortsätter sin grisslakt:https://www.youtube.com/watch?t=14&v=6agATncT7w0
Jag vågar mig inte på en siffra, men terroristernas försök att leka modiga emot självaste Hizbollah har kostat dom dyrt.
Hizbollah tillsammans med SAA avancerar:http://en.alalam.ir/news/1701723
Citera
2015-05-11, 02:00
Medlem
Chris1991s avatar
Lite bilder på hjältarna som sitter avskurna i Jisr al-Shughour sjukhus och vägrar ge sig:http://www.liveleak.com/view?i=905_1431291027

Hoppas de överlever och att vi får bevittna ett nytt Aleppo fängelse.

Edit: Här kan vi se skräpet i sina försök att ta över sjukhuset. Notera den enorma självmordsbomben i slutet. Att soldaterna i sjukhuset inte ger upp kan inte vara något annat en rent hjältemod.

https://www.youtube.com/watch?t=33&v=Ywp8NrRCKMY
Senast redigerad av Chris1991 2015-05-11 kl. 02:33.
Citera
2015-05-11, 16:40
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Lite bilder på hjältarna som sitter avskurna i Jisr al-Shughour sjukhus och vägrar ge sig:http://www.liveleak.com/view?i=905_1431291027

Hoppas de överlever och att vi får bevittna ett nytt Aleppo fängelse.

Edit: Här kan vi se skräpet i sina försök att ta över sjukhuset. Notera den enorma självmordsbomben i slutet. Att soldaterna i sjukhuset inte ger upp kan inte vara något annat en rent hjältemod.

https://www.youtube.com/watch?t=33&v=Ywp8NrRCKMY

min arabiska suger.... vilka är det som försvarar sig i byggnaderna och vilka är det som skjuter med artilleripjäser och använder sig av bilbomber? jag vet att det säkert står i tråden men är lite förvirrad i hjärnan just nu, tack för svaret.
Citera
2015-05-11, 17:13
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
min arabiska suger.... vilka är det som försvarar sig i byggnaderna och vilka är det som skjuter med artilleripjäser och använder sig av bilbomber? jag vet att det säkert står i tråden men är lite förvirrad i hjärnan just nu, tack för svaret.

Det är SAA som sitter avskurna i sjukhuset och vägrar ge sig. De som attackerar är en stor terroristkompott av alla möjliga terrorgrupper.
Senast redigerad av Chris1991 2015-05-11 kl. 17:31.
Citera
2015-05-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Ravmundsen
Med tanke på Turkiet/Saudi-Arabiens samarbete för att störta Assad, USA:s ansträngningar att träna och beväpna så kallat moderata rebeller samt Israels flygattacker inne i Syrien, är det troligt att Iran, för att möta detta, kommer att öka sin hjälp till Assad?

Iran bidrar väl redan ekonomiskt och med vapen, men är det ett möjligt scenario att de kan komma att bidra mer direkt med militär hjälp? Det talades ju tidigare om att ett befäl inom revolutionsgardet skulle ha dödats i en bombattack inne i Syrien, så visst manskap har de ju redan på plats. Tror ni att det kan komma att utökas?

Citat:
Jag ser Iran sanktionerna som Assads enda hopp.
När och ifall sanktionerna släpps så tror jag att det är det enda som skulle kunna hålla Assad vid "liv" men man undrar om den hinner ta effekt, om det inte blir försent när hjälpen väl kommer.

Så du anser alltså att det främst är ökad ekonomisk hjälp från Iran som är att vänta, givet att sanktionerna hävs, och inte direkt militärt stöd?
Citera
2015-05-11, 19:29
Medlem
U.S.-led forces targeted Islamic State militants in Syria with nine air strikes from Sunday morning through Monday morning and conducted another nine strikes against the group in Iraq, the U.S. military said on Wednesday.

Most of the Syrian strikes, six, hit targets near Al Hasakah, where they destroyed Islamic State fighting positions, vehicles, mortar positions, heavy machine guns and a supply point. There were also air strikes near Ar Raqqah and Kobani, according to a military state.

http://www.reuters.com/article/2015/05/11/us-mideast-crisis-airstrikes-idUSKBN0NW1P720150511

DAMSCUS - At least 72 fighters were killed in a single day as the Syrian army battled to relieve some 250 besieged regime loyalists under rebel assault, a monitoring group said Monday.

http://www.middle-east-online.com/english/?id=71253
Citera
2015-05-11, 19:52
Bannlyst
Enligt en yezidi politiker håller IS förbereder yezidiungar till strider. Hur en yezidipolitiker kommit över den informationen är intressant för jag har inte hört något sånt och läst att IS skulle medget det, det kanske dem har gjort?
Hur som helst ska kurdungarna tränas på ett läger i Rakkas. Kurdtezidiern uppskattar antalet till flera tusen inder fångenskap men gissar på att ca sex till sjuhundra ynglingar får träning.

http://rudaw.net/mobile/turkish/kurdistan/110520155

Bonusmaterial,

Kurdisk imam väljer att strida på IS sida när två farbröder är med i pesmerga. Snacka om att bekämpa varandra som kurd. Tragiskt men rätt
Citera
2015-05-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Enligt en yezidi politiker håller IS förbereder yezidiungar till strider. Hur en yezidipolitiker kommit över den informationen är intressant för jag har inte hört något sånt och läst att IS skulle medget det, det kanske dem har gjort?
Hur som helst ska kurdungarna tränas på ett läger i Rakkas. Kurdtezidiern uppskattar antalet till flera tusen inder fångenskap men gissar på att ca sex till sjuhundra ynglingar får träning.

http://rudaw.net/mobile/turkish/kurdistan/110520155

Bonusmaterial,

Kurdisk imam väljer att strida på IS sida när två farbröder är med i pesmerga. Snacka om att bekämpa varandra som kurd. Tragiskt men rätt

Ok mongol-BOY. Jag ser på din text att du är mongolturk.

Dumma människor finns överallt. Men dummast är nog att neka 22 miljoner människor deras mänskliga rättigheter. Tragiskt är att folkmörda 1,5-2 miljoner människor och sedan förneka att något sådant har någonsin inträffat. Tragiskt är att stödja en terrorgrupp som våldtar och mördar människor bara för att ta bort Assad. Detta kallar jag för dumhet och tragedi. Listan är lång men jag orkar inte argumentera med en turk, för man kommer ingen vart.

Att några enstaka kurdiska imamer går med isis är inte helt överraskande då kurder utgörs till 90 % av sunniter. Extremister finns inom alla folkgrupper. I isis finns tusentals turkar (näst största gruppen efter sunni-araber). Allt från kinesturkar (ugurer) till turkar i öst Grekland (det som ni kallar mongolturkiet). Hur kommer det sig att turkarna lyckades få tillbaka sina så kallade "gisslan" men Jordanien som är ett arabland och sunniter inte lyckades få tillbaka sin pilot? Det säger väl allt.

Jag skyller allt det tragiska som idag händer i Syrien på mongol-terroristerna.
Citera
2015-05-11, 22:55
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zummar
Ok mongol-BOY. Jag ser på din text att du är mongolturk.

Dumma människor finns överallt. Men dummast är nog att neka 22 miljoner människor deras mänskliga rättigheter. Tragiskt är att folkmörda 1,5-2 miljoner människor och sedan förneka att något sådant har någonsin inträffat. Tragiskt är att stödja en terrorgrupp som våldtar och mördar människor bara för att ta bort Assad. Detta kallar jag för dumhet och tragedi. Listan är lång men jag orkar inte argumentera med en turk, för man kommer ingen vart.

Att några enstaka kurdiska imamer går med isis är inte helt överraskande då kurder utgörs till 90 % av sunniter. Extremister finns inom alla folkgrupper. I isis finns tusentals turkar (näst största gruppen efter sunni-araber). Allt från kinesturkar (ugurer) till turkar i öst Grekland (det som ni kallar mongolturkiet). Hur kommer det sig att turkarna lyckades få tillbaka sina så kallade "gisslan" men Jordanien som är ett arabland och sunniter inte lyckades få tillbaka sin pilot? Det säger väl allt.

Jag skyller allt det tragiska som idag händer i Syrien på mongol-terroristerna.

Vem tror du inte skyller på MongoloidTurkiet?
Alla vet vilka backstabbers dessa är, kolla historien bara! Förrädiska in i benmärgen.

Hela Syriska regimen går ut officiellt och skyller med hela handen på Turken med fesen på huvudet bakom stenen, turken tror inte att han syns, men det gör han.

Turken slutar aldrig ha blod på sina händer.
Ännu ett århundrande med blod på sina händer.
Erkänner inte folkmord på kristna och armenier mfl efter 100år, tror du att dessa ska erkänna något nu? Om detta?
Glöm det.

Vilka hederliga muslimer dom leker på hemmaplan i sina kanaler, men verkligheten är helt annorlunda!
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-11 kl. 23:00.
Citera
2015-05-11, 23:04
Avslutad
Citat:
Alla vet vilka backstabbers dessa är, kolla historien bara! Förrädiska in i benmärgen.

Hela Syriska regimen går ut officiellt och skyller med hela handen på Turken med fesen på huvudet bakom stenen, turken tror inte att han syns, men det gör han.

Erkänner inte folkmord på kristna och armenier mfl efter 100år, tror du att dessa ska erkänna något nu? Om detta?
Glöm det.

Vilka hederliga muslimer dom leker på hemmaplan i sina kanaler, men verkligheten är helt annorlunda!
USA kommer förr eller senare avslöja och anklaga Turkiet att de ligger bakom IS. Som du säger så finns det dock redan massa bevis.
Senast redigerad av AdminHunter 2015-05-11 kl. 23:06.
Citera
2015-05-12, 00:06
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

Glöm det.

Vem lät Peshmerga att hamna i Kobane inte för länge sen? Vilka tog emot flyende kurderna flerahundratusen på några dagar när PKK flydde hals över huvud och förlora 200 byar inom loppet av några veckor? Ni är välkomna att fly till Turkiet nästa gång IS knackar på eran dörr. Vi är barmhärtiga även mot hatfyllda kurder....
Citera
2015-05-12, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Vem lät Peshmerga att hamna i Kobane inte för länge sen? Vilka tog emot flyende kurderna flerahundratusen på några dagar när PKK flydde hals över huvud och förlora 200 byar inom loppet av några veckor? Ni är välkomna att fly till Turkiet nästa gång IS knackar på eran dörr. Vi är barmhärtiga även mot hatfyllda kurder....

Citat:
Vem lät Peshmerga att hamna i Kobane inte för länge sen?

Svar: USA.

Citat:
Vilka tog emot flyende kurderna flerahundratusen på några dagar...

Kurderna i Norra Kurdistan.

Citat:
PKK flydde hals över huvud och förlora 200 byar inom loppet av några veckor?

Ingen har förlorat 200 byar och YPG har inte flytt någonstans. Dom är kvar på samma plats och krigar mot dina terroristbröder i ISIS. Jag har förklarat för dig över 20ggr att YPG gjorde en tactical retreat och tömde alla byar på civila för att sedan köra defensiv krigföring inifrån staden. Vilket vem som helst med en fungerande hjärna hade gjort. Det blir mycket svårare att försvara staden med civila människor i byarna till höger och vänster. Det spelar ingen roll hur många gånger du väljer att driva vidare din patetiska lögn. Jag kommer alltid finnas här för att ge folk den sanna bilden av vad som hände.

Citat:
Ni är välkomna att fly till Turkiet nästa gång IS knackar på eran dörr.

Norra Kurdistan.

Citat:
Vi är barmhärtiga även mot hatfyllda kurder

Barmhärtighet är något turken inte har. Ni har mongolernas barbariska blod flytandes i era åror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in