2015-05-11, 12:29
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Skönt att mitt IFK fick med sig en pinne från Friends igår. Med tre tongivande startspelare borta så befarade man på förhand en ny kollaps, men icke!
Tycker vårt spelschema fram till sommaruppehållet ser ganska behagligt ut - och efter det gör Bärkroth re-entré. Då jävlar!

Anti-jinx: Bajen hemma i nästa omgång. Kennedy avgör på en feldömd straff i 89:e.
Vem petar bärkroth egentligen -
Nyman eller Kujo (som levererar) ?
Citera
2015-05-11, 12:42
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Vem petar bärkroth egentligen -
Nyman eller Kujo (som levererar) ?

Bärkis är ytter, så gissar att det är Lawan och Tkalcic som får lämna plats när Bärkis och Traustason är tillbaka. Får man sen tillbaka Kamara efter uthyrningen har Peking faktiskt ett riktigt bra lag.

Som MFFare hade jag nästan hellre sett Bärkis än Sana som värvning under vinterfönstret.
Citera
2015-05-11, 13:47
Medlem
Det var riktigt synd att Bärken åkte på skadan som han gjorde, hade förhoppningar på att det verkligen skulle klicka för honom nu när han kom till en mer kapabel klubb än BP.
Citera
2015-05-11, 13:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Bärkis är ytter, så gissar att det är Lawan och Tkalcic som får lämna plats när Bärkis och Traustason är tillbaka. Får man sen tillbaka Kamara efter uthyrningen har Peking faktiskt ett riktigt bra lag.

Som MFFare hade jag nästan hellre sett Bärkis än Sana som värvning under vinterfönstret.

Nästan?
Citera
2015-05-11, 14:49
Medlem
Salorms avatar
Blir vi 1a i Sthlm om vi vinner ikväll? Det kan väl ändå inte stämma? Helt galet! Den här matchen kommer vi inte vinna bara för jag skrev det här
Citera
2015-05-11, 15:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nästan?
Jag håller med om att Sana inte varit speciellt bra ännu men är vi inte lite tidiga att såga honom redan efter 7 omgångar?
Killen hade väl inte någon A-lags match på flera månader så ge honom någon månad till innan han kapas längs fotknölarna.
Citera
2015-05-11, 15:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller med om att Sana inte varit speciellt bra ännu men är vi inte lite tidiga att såga honom redan efter 7 omgångar?
Killen hade väl inte någon A-lags match på flera månader så ge honom någon månad till innan han kapas längs fotknölarna.

Problemet är väl snarare att han inte var så fantastiskt bra innan han drog faktiskt. Jag ser inte riktigt hur högt han kan nå, byggt på det jag såg när han spelade för oss.

Omständig och jobbig spelare snarare, som en Sam Larsson men betydligt sämre. Men visst, han kan säkert hitta tillbaka/eller bli bättre än han varit innan.

Men jag är inte så såld på Sana och har egentligen aldrig riktigt varit det.

Hattrick nere på Swedbank mot oss är väl uppenbart nu då.
Citera
2015-05-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Etuhu har väl typ inte spelat en match på ett år före han kom till AIK? Verkar ju inte stoppa dig och vissa andra att såga han i diverse trådar
Citera
2015-05-11, 16:32
Moderator
easy_dans avatar
Jag tror dagens match blir rätt talande för vilken säsong Hammarby får, vill man vara med och kriga bakom yttersta toppskiktet behöver man vinna idag eller iaf ta poäng och spela bra fotboll, annars blir det nog ingenmansland för med risk för jinx vågar jag nog säga att laget är för starkt för att dras ner i bottenstrid.
Citera
2015-05-11, 16:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag tror dagens match blir rätt talande för vilken säsong Hammarby får, vill man vara med och kriga bakom yttersta toppskiktet behöver man vinna idag eller iaf ta poäng och spela bra fotboll, annars blir det nog ingenmansland för med risk för jinx vågar jag nog säga att laget är för starkt för att dras ner i bottenstrid.
Laget är för starkt för en bottenstrid (det är iofs Örebros också) men i mina ögon är inte det Hammarbys största stöttepelare. Det är Nanne Bergstrand.
Citera
2015-05-11, 18:08
Medlem
Bajenjeppes avatar
Vad i helvete, låt Isac Lidberg sitta på bänken! Vi möter Sundsvall hemma och har en anfallare(Hallenius) tillgänglig, varför inte låta en spelare som gjort 4 mål på 2 U21-matcher sitta på bänken åtminstone?? Visserligen är han född 1998, men han är i bra form och har en jävligt stark vilja. Fan då.

Samtliga 6 utespelare på bänken är mittfältare i grund och botten...
Senast redigerad av Bajenjeppe 2015-05-11 kl. 18:11.
Citera
2015-05-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur länge vågar Örebro hålla fast vid Axén?

13 GIF Sundsvall 7 7
14 Åtvidaberg 7 4
15 Halmstads BK 8 4
16 Örebro 8 2

Börjar man inte ta trepoängare inom en väldigt snar framtid så kan det gå jävligt fort och så är man hopplöst efter.

Hoppas inte länge till, för då kan man byta ut almen mot Axen, hade firat då tror jag om det hade blivit verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in