Citat:
Ursprungligen postat av
Sotashi
Det kommer inte "hända" något om du blir antagen på 2 kurser och skiter i den ena. Vad ska de göra liksom? Att folk skiter i sommarkurser de har kommit in på är nog regel än undantag. Är ju schysst att maila och meddela dom iaf, men knappast krav. Sedan är det inte något problem att läsa flera sommarkurser samtidigt heller, om du inte syftade på din egna tidsbrist.
Men jag mena att man registrerar sig till två kurser (dvs registrerar sig på högskolan och databasen för de kurserna man blivit antagen till) och sedan "hoppar av" en av dem.
Jag vill alltså läsa endast en kurs i sommar. Jag har blivit antagen till en kurs och jag är reserv på en kurs. Mellan 1 juni och 12 (?) juni måste man registrera sig på högskolan (olika datum för olika högskolor kanske?) där kursen finns och acceptera kursen för att bekräfta/behålla sin plats. Jag undrar om jag kan registrera mig på kursen jag blivit antagen till, och sedan avregistrera mig ifall jag får reda på att jag som reserv blir antagen till den andra kursen som jag hellre vill läsa?
Som reserv får man sin plats senare, dvs efter registreringsperioden.
Detta pga att reserver kommer in efter det att alla som blivit antagna och vill behålla sin plats har registrerat sig på högskolan och kursen, och dem som inte vill gå kursen ger platser åt reserverna.
Alltså handlar det inte om att bara vara antagen per se,
utan om att vara antagen och registrera sig på den högskolan och lärarplattformen som håller kursen för att behålla sin plats, vilket man skall göra, och sedan tacka nej.
Hoppas att jag förtydligade mig lite.