Citat:
Ursprungligen postat av
SauceSauce
Jag skickade in ansökan till några program till HT15 men har nu efter anmälan blivit mer intresserad av ett program som jag satte längre ner i prioriteringslistan. Kan jag tacka nej om jag kommer in till program högre upp och komma in på urval 2 eller blir jag direkt struken från alla andra program när jag kommit in på ett som ligger högre upp i listan (även från urval 2)?
Nu har jag sjukt dålig koll men det du borde kunna göra är väl att stryka alla andra val så att det valet du vill komma in på hamnar först?
Och stryka kunde man väl göra fram tills första urvalet kommer?
Citat från ett tidigare inlägg:
Citat:
Svar: Du kan ändra, lägga till och stryka alternativ till och med sista anmälningsdag.
Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Du kan stryka utbildningar ända fram tills det är dags för det första urvalet, som sker några dagar innan antagningsbeskedet kommer. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid.
Lägger du till en utbildning efter sista anmälningsdag blir det en Sen anmälan.
Detta ska du däremot inte göra om du är osäker på om du kommer in på det programmet, att ha livlinor kan vara rätt viktigt i slutändan.