2016-07-12, 14:56
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noidberg
Jag trodde att jag kunde acceptera eller avböja samtliga platser jag valde. Idiotiskt fel, men men. Nu står det att jag är struken på den utbildning jag vill komma till. Finns det inget sätt att åtgärda detta? Fick ett kontrakt med där...

Som jag förstått så kan du återanmäla dig till ditt val, men då räknas det som sen ansökan - och på så vis kommer man nog sällan in.
Citera
2016-07-12, 15:10
Medlem
Finns det något sätt man kan lista ut hur många reserver som blev antagna till utbildningen året/åren innan? Om det till exempel var 21 antagna urval 1 och 26 antagna efter urval 2, innebär det då att minst 5 reserver blev antagna?
Citera
2016-07-12, 15:13
Medlem
Nu när jag kollar på UHRs hemsida HT2016 står det att Ekonomprogrammet i urval 1 var lägsta 0.85 på HP. Jag har 0.9 HP hur i helvete blev jag då reserv 5!!?!?!
Citera
2016-07-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Nu när jag kollar på UHRs hemsida HT2016 står det att Ekonomprogrammet i urval 1 var lägsta 0.85 på HP. Jag har 0.9 HP hur i helvete blev jag då reserv 5!!?!?!

Är du säker på att du kollar rätt? I så fall meddela antagning så fort så möjligt.
Citera
2016-07-12, 15:20
Medlem
Lillarapunzels avatar
Det här gick ju fullkomligen åt helvete

Som jag skrev tidigare i tråden också sökte jag följande:
- Jurist, SU
- Marknadskommunikation/IT, SU
- Politiceskandidat, SU
- Digitala medier, SU
- Ekonomikandidat, SU.

Har 18,3 i betyg och 1,0 på HP.

Kom inte in på någonting!
På digitala medier, där jag ligger bäst till, är jag "bara" 22a reserv. På övriga är jag 100e reserv eller sämre. På jurist är jag 2 028e reserv
Är verkligen i chock och känner mig helt misslyckad. Men aja, jag var väl inte menad att gå på universitetet med mina skitbetyg helt enkelt.
Citera
2016-07-12, 15:27
Medlem
Hur fungerar det här med reservplacering? Ju högre poäng i kvoten, desto bättre reservplats?
Citera
2016-07-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

- Jurist, SU
- Politiceskandidat, SU
- Digitala medier, SU
- Ekonomikandidat, SU.

På digitala medier, där jag ligger bäst till, är jag "bara" 22a reserv. På övriga är jag 100e reserv eller sämre. På jurist är jag 2 028e reserv
Är verkligen i chock och känner mig helt misslyckad. Men aja, jag var väl inte menad att gå på universitetet med mina skitbetyg helt enkelt.
Finns ju andra universitet också... Som man bäddar får man ligga
Citera
2016-07-12, 15:31
Medlem
Citat:

- Jurist, SU
- Politiceskandidat, SU
- Digitala medier, SU
- Ekonomikandidat, SU.

Skriv hp i höst och i vår och sök in nästa år bara, suger men så äre, vill du verkligen söka in så får du kavla upp ärmarna och plugga hp.
Citera
2016-07-12, 15:31
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Finns ju andra universitet också... Som man bäddar får man ligga

Bor i Sthlm, och har ingen möjlighet att flytta.
Citera
2016-07-12, 15:39
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:

- Jurist, SU
- Politiceskandidat, SU
- Digitala medier, SU
- Ekonomikandidat, SU.

Vad var ens meningen att söka juridik på SU med 1,0? Inte ens om hela norra eller södra sidan av stan atombombas lär det sjunka så lågt.

Med det sagt är det inte omöjligt att höja sig. Jag har skrivit tre gånger och höjde mig 0,4 från första till tredje gången. Lycka till!
Citera
2016-07-12, 15:44
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever
Finns det något sätt man kan lista ut hur många reserver som blev antagna till utbildningen året/åren innan? Om det till exempel var 21 antagna urval 1 och 26 antagna efter urval 2, innebär det då att minst 5 reserver blev antagna?

Så är det, minst 5 reserver har blivit antagna. Möjligen fler.
Citera
2016-07-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK
Så är det, minst 5 reserver har blivit antagna. Möjligen fler.

Tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in