2015-05-09, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Han var ju sugen på Europa redan för något år sedan, och vad det verkar så utnyttjade han en klausul för just spel utomlands.
Jo, men det var ju innan skadan. Kan det verkligen finnas intresse ute i de välavlönade delarna av Europa för honom nu? Jag menar ju det att i konkurrensen till att platsa i de klubbarna så står han nog sig ganska så platt idag. För all del han är inte helkass men ingen större stjärna heller.
Citera
2015-05-09, 19:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srednal
Klara för vilka? Luleå?
Ja. Fast bloggaren citerar Norrbottens-kuriren som har haft fel förut (Pesonen) men även rätt (Sweatt). Personligen tror jag på ryktet, speciellt Rajala är som klipp och skuren för att spela i Luleå, hoppas han kan erbjudas ett 5-års kontrakt utan klausuler.
Citera
2015-05-09, 19:28
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jo, men det var ju innan skadan. Kan det verkligen finnas intresse ute i de välavlönade delarna av Europa för honom nu? Jag menar ju det att i konkurrensen till att platsa i de klubbarna så står han nog sig ganska så platt idag. För all del han är inte helkass men ingen större stjärna heller.

Större klubb i Österrike eller Tyskland alternativt lite mindre klubb i Schweiz känns ju inte allt för orealistiskt imo.

Han är ju i sina bästa stunder en riktigt bra back, över hela banan dessutom.
Citera
2015-05-09, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Större klubb i Österrike eller Tyskland alternativt lite mindre klubb i Schweiz känns ju inte allt för orealistiskt imo.

Han är ju i sina bästa stunder en riktigt bra back över hela banan, dessutom.
Jo, så kan det förstås vara. Tycker bara det är så tråkigt när de byter ned sig till skitligor när de ändå håller för elitserien.

Schweiz och Ryssland kan jag förstå. Fast Tyskland och Österrike vill de inte utvecklas och spela på högsta möjliga nivå? Näe, bara gott om såna spelare lämnar faktiskt, ty de saknar en sorts glöd.
Citera
2015-05-09, 19:53
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Är jag ensam tyckare om att Naga ska sparkas? Svindålig enligt mig. Hänger inte med så fort en spelskicklig line får fast pucken i own zone. Tappar markering direkt

Sparken är väl lite väl drastiskt. Kanske lägga om spelsättet lite. Behöver ju inte vara Sagge som är den som ska ut och pressa i hörnen. För boxa ut är han trots allt rätt bra på.
Citera
2015-05-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja. Fast bloggaren citerar Norrbottens-kuriren som har haft fel förut (Pesonen) men även rätt (Sweatt). Personligen tror jag på ryktet, speciellt Rajala är som klipp och skuren för att spela i Luleå, hoppas han kan erbjudas ett 5-års kontrakt utan klausuler.

Var det inte du som sågade Rajala och tyckte att han var en floppvärvning förra säsongen?
Citera
2015-05-09, 20:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Var det inte du som sågade Rajala och tyckte att han var en floppvärvning förra säsongen?
Säkert, men det var nog bara avundsjuka i så fall. Alla kan ju se att han är en grym spelare framåt, kanske lite sämre i egen zon.
Citera
2015-05-09, 20:04
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Finns det några seriösa rykten om vart han ska ta vägen?
Schweiz är vad jag har hört.
Citera
2015-05-09, 20:16
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Säkert, men det var nog bara avundsjuka i så fall. Alla kan ju se att han är en grym spelare framåt, kanske lite sämre i egen zon.

Vill man missa slutspel är han en drömspelare.
Citera
2015-05-09, 20:20
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vill man missa slutspel är han en drömspelare.

Rajala är i mina ögon en typisk medgångsspelare. Han är skitbra i lag med flyt men kan inte på egen hand vända matcher i motgång då han hänger med huvudet och väger för lätt.

Han ryktas eventuellt till HV men där är jag kluven till om jag vill ha honom.
Citera
2015-05-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Rajala är i mina ögon en typisk medgångsspelare. Han är skitbra i lag med flyt men kan inte på egen hand vända matcher i motgång då han hänger med huvudet och väger för lätt.

Han ryktas eventuellt till HV men där är jag kluven till om jag vill ha honom.
Bajala eller Salmonella i HV71 och jag river mitt medlemskap
Citera
2015-05-09, 20:42
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Bajala eller Salmonella i HV71 och jag river mitt medlemskap

Salmela är nog inte aktuell men jag hade inte tackat nej faktiskt. En riktigt bra back som kämpar och sliter och är bra offensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in