Citat:
Ursprungligen postat av
Pirlosbrorsa
Hej! Vad anser ni absolut viktigast för en nybörjare som tänkt att ta E eller MDMA? Vad ska jag tänka på när det gäller förberedelser, ruset och comedownen? Ciao
Stäng av telefonen och bestäm innan ruset att du inte ska sms-bomba folk med kärleksförklaringar.
Drick mycket vatten under ruset, men inte för mycket. Se även till att få i dig vitaminer och mineraler innan och efter.
Befinn dig i en trygg hemmiljö.
Köp magnesium och tuggummi för att lindra käkspänningarna (som annars kan göra så att du tuggar sönder käften och orsakar smärta i över en vecka)
Gör iordning mat innan så att du har det redo sen när ruset börjar dala. Jag brukar köpa något gott, typ en god macka eller två.
Musik är bäst, se till att ladda med musik och hörlurar. Äger du inga ordentliga hörlurar så köp ett par eller låna av någon. Jag lovar, du kommer inte bli besviken.
Om man är själv, eller med en tjej, så kan man vara naken. Det är väldigt skönt att klä av sig. Du fattar vad jag menar sen.
Cannabis är ett måste för mig om jag ska ta MDMA. Men ta det lugnt om du ska röka.