Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 15:03
Medlem
ViktorSteks avatar
Ett par föregående inlägg diskuterar hur knappar med en blandning av amfetamin (tjack) och mdma (ecstasy) skadar hjärnan eftersom den förra utlöser dopamin och den senare serotonin. Jag vet inte riktigt skillnaden mellan de olika effekterna, men körde en halv knapp (såg ut som en gubbe med utåtvända fötter, gulvitaktig färg) på valborg och fick först en väldigt upprymd känsla och fylldes av energi. Jag kunde inte gå i vanlig takt, jag sprang.

Förutom det så pratade jag väldigt snabbt men artikulerat och hela min kropp spändes upp. Sen var det ju såklart alla övriga symptom, tex uttorkning, lite humörsvängningar, snabb hjärtans, stora pupiller osv. Men sen, helt plötsligt, känner jag mig otroligt lugn och mitt välbefinnande ökar något otroligt. Jag känner mig nöjd med allt. Jag börjar prata väldigt tyst och säger till folk på gathörn att jag älskar dem (mycket märkligt). Istället för snabba spurter så går jag kanske i 2km/h. Verkligen snigelfart.

Dagarna efter har jag känt mig mycket bra, all musik låter himmelsk. Men mitt humör är helt instabilt. Jag känner även, kanske inbillat, att jag inte orkar engagera mig. Detta börjar dock avta.

Var min knapp en blandning av tjack och Eva? Är detta isf farligt för min hälsa? jag har tagit Eva en gång innan, men fick verkligen inte samma effekt då.
Senast redigerad av ViktorStek 2015-05-04 kl. 15:10.
Citera
2015-05-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorStek
.
Jag brukar bli speedad av små doser MDMA och slow av större. Svårt att säga om det var tjack i då MDMA-ruset är mycket likt amfetamin i mindre doser.
Citera
2015-05-05, 02:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag brukar bli speedad av små doser MDMA och slow av större. Svårt att säga om det var tjack i då MDMA-ruset är mycket likt amfetamin i mindre doser.
Hm, min erfarenhet är att det oftast är ett snabbare rus i början. När man har passerat den största toppen så blir man liksom långsammare och långsammare.

Så här om man sätter det i en enkel tidslinje:
- ett satans drag och man flyger upp mot himlen så fort något stimulerar en. Allt går fort
- ett satans drag och man är kvar i himlen oavsett vad. Allt går så fort att man inte ens kan uppfatta allt runt omkring en
- himmel och rosa hjärtan överallt
- börja om från toppen ett varierande antal gånger beroende på dos
- saker händer långsamt. Musiken är inte lika stimulerande
- mindre peakar även om livet är mer eller mindre utopiskt bra fortfarande
- repetera de två senaste raderna fem gånger
- nu blir man trött, vanligen för mig ca 5-8 timmar efter första intaget. Mycket mys och bara stirra i taket
- somnar

När jag tog speed-knappen så kände jag mer att allt var jävligt förvirrande, kunde verkligen inte fokusera på någonting. Men som sagt vill jag prova igen pga omständigheterna.
Citera
2015-05-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorStek
Ett par föregående inlägg diskuterar hur knappar med en blandning av amfetamin (tjack) och mdma (ecstasy) skadar hjärnan eftersom den förra utlöser dopamin och den senare serotonin. Jag vet inte riktigt skillnaden mellan de olika effekterna, men körde en halv knapp (såg ut som en gubbe med utåtvända fötter, gulvitaktig färg) på valborg och fick först en väldigt upprymd känsla och fylldes av energi. Jag kunde inte gå i vanlig takt, jag sprang.

Förutom det så pratade jag väldigt snabbt men artikulerat och hela min kropp spändes upp. Sen var det ju såklart alla övriga symptom, tex uttorkning, lite humörsvängningar, snabb hjärtans, stora pupiller osv. Men sen, helt plötsligt, känner jag mig otroligt lugn och mitt välbefinnande ökar något otroligt. Jag känner mig nöjd med allt. Jag börjar prata väldigt tyst och säger till folk på gathörn att jag älskar dem (mycket märkligt). Istället för snabba spurter så går jag kanske i 2km/h. Verkligen snigelfart.

Dagarna efter har jag känt mig mycket bra, all musik låter himmelsk. Men mitt humör är helt instabilt. Jag känner även, kanske inbillat, att jag inte orkar engagera mig. Detta börjar dock avta.

Var min knapp en blandning av tjack och Eva? Är detta isf farligt för min hälsa? jag har tagit Eva en gång innan, men fick verkligen inte samma effekt då.

Första gången jag tog E så blev jag också väldigt upprymd i början. Började springa, hoppa, prata snabbt som fan osv. Precis allt gjorde mig exhalterad. Men så helt plötsligt blev jag otroligt lugn inombords. Har andra gånger blivit ännu mer lugn men då har det vart mdma (kristaller) jag intagit. Har aldrig upplevt att jag blivit så lugn av amfetamin vad jag minns. Sen så kan jag omöjligt avgöra vad din tablett innehöll, men tror inte det är någon större fara. Vad jag vet blir det farligt just vid större doser av amfetamin kombinerat med större doser mdma/ecstasy.

Vid ett tillfälle (efter mdma) så¨blev mitt humör också extremt ostabilt. Ingen ovanligt vad jag vet.

Sen så av egen erfarenhet så kan man ju även få olika effekt av precis samma substans, dvs även om man tar mdma (utan amfetamin) vid olika tillfällen. Sist jag tog blev jag otroligt lugn och ville bara mysa och kramas. Gången innan det kunde jag inte stå/sitta still utan studsade runt överallt och dansade i fflera timmar. Tror inte det är någon fara, om du inte märkt nåt konstigt dvs

(Sen så är det naturligtvis bättre att använda mdma utan amfetamin)
Senast redigerad av HardstyleInMyHeart 2015-05-05 kl. 03:07.
Citera
2015-05-05, 08:53
Medlem
ViktorSteks avatar
Tack för svar!

Känns bra att veta att de inte var smutsiga knappar som man får men för livet av. Som sagt: Jag en orolig nybörjare.
Citera
2015-05-06, 18:11
Medlem
Tja har 1 g mdma från Tyskland vet ej kvaliteten jag och min tjej går på amfetamin dagligen och hon tar 200 mg tramadol om dagen mot smärta och jag tar lite stess då och då mot min tjack paranoia. Kan vi ta mdma och få effekt? Vad händer med tanke på att vi går på amfetamin och kan min tjej ta sin tramadol den dagen?
Citera
2015-05-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
.
Blanda inte Tramadol med MDMA.
Citera
2015-05-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Tja har 1 g mdma från Tyskland vet ej kvaliteten jag och min tjej går på amfetamin dagligen och hon tar 200 mg tramadol om dagen mot smärta och jag tar lite stess då och då mot min tjack paranoia. Kan vi ta mdma och få effekt? Vad händer med tanke på att vi går på amfetamin och kan min tjej ta sin tramadol den dagen?

Amfetamin gör MDMA betydligt skadligare så det rekommenderas inte. Ska du ta det ändå så sänk dosen på amfetaminet rejält, ta absolut inte mer än 0.2g gatutjack på den kvällen du tar mdmat så är det nog lugnt. Benso tar bort mdma-ruset helt eller försvagar det kraftigt beroende på dos så det ska du inte ta alls samma dag. Att ta benso efter mdma-ruset har lagt sig för att somna funkar bra.
Tänk på att du kommer må väldigt dåligt dagarna efter mdma-ruset om du blandar med höga doser tjack eller tar för mycket.

Tramadol gör att mdma-ruset blir mycket sämre och är potentiellt livsfarligt (men knappast på så lite som 200mg) så det ska hon inte ta alls samma dag som mdma och helst inte dagarna före heller.
Citera
2015-05-07, 15:22
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Hej! Vad anser ni absolut viktigast för en nybörjare som tänkt att ta E eller MDMA? Vad ska jag tänka på när det gäller förberedelser, ruset och comedownen? Ciao
Citera
2015-05-07, 16:08
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Hej! Vad anser ni absolut viktigast för en nybörjare som tänkt att ta E eller MDMA? Vad ska jag tänka på när det gäller förberedelser, ruset och comedownen? Ciao
Ta inte för mycket men inte heller för lite, ta hellre MDMA då det är lättare att dosera. Börja med ca 120mg fyll på senare om du vill med max 50 mg då kommer du va duktigt påverkad. Drick vatten! Va inte full, ha gärna gräs om du gillar de under hela ruset. Nice att anda på benso.

Magnesium hjälper mot käkspäningar
Citera
2015-05-07, 18:21
Medlem
Citat:

Det absolut viktigaste förutom säkerheten är att du tar en ordentlig dos. Hellre för mycket än för lite (så länge man inte överdriver allt för mycket)
Tar du för lite på första dosen och försöker fylla på så kommer du aldrig lika högt som du kunde ha gjort med samma dos om du tagit mer direkt istället.

Köper du kristaller så kör på 130mg minst för att vara säker på att komma iväg ordentligt. Sen kan du fylla på med halva dosen efter 2 timmar och en till efter nån timme till om du vill. Vänta inte tills du börjar dala med att fylla på, då är det för sent och du kommer inte upp på samma platå.

Annars är det såklart viktigast att se till att dricka mycket vatten men inte för mycket (0.5 liter i timmen räcker om du inte svettas överdrivet)
Gärna ha något salt snack för att hålla mineralerna uppe och massor av sköna kuddar om du är hemma hos någon. Allt du gör blir bättre på MDMA så vad du gör spelar ingen större roll, du kommer må bättre än någonsin iaf och tiden går skitfort på mdma.
Skön musik blir bättre än någonsin också så det ska man aldrig vara utan, gärna med tung bas för orgasm i hela kroppen.
Citera
2015-05-07, 21:03
Medlem
Citat:

Om ni ska köra på kvällen så ät bra på morgonen och fasta resten av dagen. Varit med om kompisar som ätit precis innan och knappt känt effekt eller att effekten kommer flera timmar senare än för oss andra. Se till att få i er mycket vitaminer under dagen också och en hel del vatten under själva ruset.

Min första gång så körde vi först 130mg sen påfyllning med 80mg och sen en sista på ca 50mg. Den sista gav dock ingenting utan ökade bara den jobbiga känslan vid comedown. Annars var doseringen perfekt för första gången. Skulle rekommendera att köpa rent MDMA så du vet att du inte får någon tab av något helt annat som skulle kunna vara farligt. Gällande förberedelser så hade vi fixat hur mycket som helst med saker att göra men som vanligt så slutade det med i vi satt och pratade konstant i 5 timmar. Man har alltid någonting att göra E:ad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in