Citat:
Ursprungligen postat av
Mangod
Oj håller inte alls med och tror också det finns en anledning till varför sambo (i över två år) har lika starka bevis som gifta. Jag och min partner hade kunnat gifta oss men vill göra det i Sverige. Alla kan gifta sig - och många gör det just för det blir enklare med visa. I
Jag hoppas jag och min partner får PUT direkt! Har ni fått ert svar om beslut än?
Ja !! Men de kanske inte ser det som så även om vi tycker så. Jag är överens med dig om sambo = gifta. Men det är inte säkert de ser det så.
Men varför gifter ni er inte då ? Det går gifta sig i en svensk kyrka utomlands, det finns ju "sjömanskyrkor" där man kan viga sig.
Jag ville inte gifta mig med kort varsel, men då ville inte min dam flytta till mig. Sambo finns inte i deras värld!. Så vi gifta oss utomlands, både kulturellt och kyrkligt.
Jadå vi fick beslut på ja!! Så nu väntar vi på kortet ska anlända till ambassaden tar 3 veckor enligt utsago från ambassaden. För det är brådis, så jag o min fru åker den 14th june from jakarta. Men tidigarelägga biljetten vid behov, hoppas kortet kommer tidigare.