Citat:
Ursprungligen postat av
putlerthesmall
Du kan ju börja med att läsa stycket om odessa i FN-rapporten som fuckuto (sic!) så behjälpligt sköt sig i foten med.
Sekundärt finns ingen verklig konflikt mellan rysktalande och ukrainsktalande. De flesta i Kiev pratar ryska dagligen. De flesta rysktalande i södra och östra Ukraina vill tillhöra en enad nation. Du visar bara att du saknar koll på regionen.
Avslutningsvis var maidan - och närmandet till EU - ett tydligt ställningstagande mot oligarkväldet. Det borde väl framgått om du ens följt konflikten det minsta lilla. Dessutom var Donbass den region där oligarkerna hade i särklass starkast grepp och sög ut Ukraina som nation.
Nope, detta känns meningslöst. Nu ska jag äta lite flamboyerade ryska bäbisar och tillbe avgudabilder av Bandera!
Ja verkligen. Vill du dra bort det hela från Odessa? Hur era fulla nationalister attackerade poliser eller tände eld på byggnaden medan pensionärer klättrade ut ur byggnaden? Oavsett så har en hel del människor dött och du anser att de förtjänar det. Men jag antar att fulla nationalister som har en förmåga att döda oskyldiga kanske inte ska dra linjer om vem som ska dödas och inte.
Haha jaja. Jag vet vad som händer, du behöver inte oroa dig. Jag bodde i Chisinau ett tag och ditt försök att smutskasta Transnistrien är extremt patetiskt. Men ni har det nog bra med Poroshenko, han kommer nog att fixa allt det där braiga som EU kan erbjuda, om ni ens kommer med i EU
Vilket är roligt då rebellerna kastade ut oligarkerna. Det har till och med din favoritkälla VICE gjort ett reportage om
Ja gör du det, såpass seriös som du är, så förstår jag dig. Men jag antar att alla ryssar borde brännas likt de gjorde i Odessa enligt din moralkompass.
Edit: Jag gillar hur du drar in Berkut. Hur många, enligt UAs medier dödade berkut jämfört med din nya regering? Nog för att det är en stor debatt om vilka som sköt under maidan, så om vi antar att det är berkut. Då antar jag att väldigt många civila i Donbass kanske inte håller med dig.
Edit: Din syn på det hela är såpass förvrängt att jag undrar vad fan du tror egentligen.
Du vill inte länka några källor?