Citat:
Ursprungligen postat av
QCMAG
Fast det spelar väl ingen roll. Oavsett hur många ni har bränt ihjäl så är väl det ingenting positivt?
För jag antar att du inte stödjer alkisarna som stod vid byggnaden och skrek om att döda rebellerna? Inte heller hon som tog livet av sig efter att ha blandat molotov cocktail.
Att det stod poliser vid ingången till byggnaden, det har ingenting med att göra att "de" är poliser och inte rebeller. Det vi kan se däremot är att de hugger eller misshandlar alla som faller ut ur huset.
Men jag antar att UAmedia anser att det här är legitimt. Eller vad säger er (Icke)Kremlpropaganda? Det börjar bli lite skrattretande..
Det spelar en jävla roll att du och andra proryssar ljuger konstant. Alternativt är gravt okunniga och bara spammar med substanslösa nonsensinlägg. Precis som du gör nu.
Här kan du se upprinnelsen och förberedelserna...
https://m.youtube.com/watch?v=ixWRe49o7XY
... där den ukrainska demonstrationen mestadels består av ungdomar, familjer och vanliga människor. Separatisterna är däremot idel beväpnade och maskerade drägg. Dessutom ser du den dåvarande polischefen Fuchedzhi, som direkt efter händelserna flydde till Transnistria, gå sida vid sida med separatisterna. Odessapolisen var initialt mycket vänlig mot separatistsvinen.
Sen när det blev klart att fotbollsgrabbar är lite hårdare än gemene student, och separatisterna blev jagade som de rabiata hundar de var (pun intended!), förblev snuten förvirrad och passiv.
Även brandkåren var sent ute och tveksam i agerandet. Men jag gråter inte för ett gäng separatister strök med - de fick precis vad de förtjänade - och odessa räddade stora delar av sydöstra Ukraina. Tidigare tilläts separatisterna slå ihjäl obeväpnade studenter som demonstrerade. Men erövrade städer med våld mot oskyldiga och obeväpnade (vilket inte kan jämställas med maidan som stod upp mot berkut och specialförband). Nu visade Ukraina att man - vilket även opinionsundersökningar visat - inte ville underordnas analfabeter och alkisar.
Kolla även övriga videos i den serien så får du en bra bild över förloppet. Den ukrainska sidan har unga tjejer insvepta i ukrainska flaggan som bryter upp gatstenar. Äldre herrar i trenchcoat som slänger sten mot de beväpnade separatisterna. Nästan alla ukrainare är initialt obeväpnade.
Man ser också ukrainska demonstranter som är skjutna av separatisterna. Det är så fega och äckliga angrepp mot oskyldiga.
Det som räddade Ukraina var dels att maidans självförsvarsgrupper fanns på plats, dels att ultras är vana att slåss och dels att odessa som stad slöt upp för att kasta ut packet.
Sista gången jag kommenterar detta. För sanning är bortslösad på notoriska lögnare.