2015-05-07, 20:20
Medlem
Så låt oss granska "sanningsvittnets" putlerthesmall utsaga!

HRMMU = UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine

Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
... där den ukrainska demonstrationen mestadels består av ungdomar, familjer och vanliga människor. Separatisterna är däremot idel beväpnade och maskerade drägg. Dessutom ser du den dåvarande polischefen Fuchedzhi, som direkt efter händelserna flydde till Transnistria, gå sida vid sida med separatisterna. Odessapolisen var initialt mycket vänlig mot separatistsvinen.

"2,000 people, including supporters of the two football teams, Right Sector activists, members of so-called self-defence units, and other “Pro-Unity” supporters. Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU (UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine) wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms. By 3:00 p.m. the HRMMU had observed 15 police officers on Sobornaya square and two buses of riot police officers parked nearby"
Så fascisterna anses numera vara "vanliga människor" i Ukraina av vissa?

Citat:
Sen när det blev klart att fotbollsgrabbar är lite hårdare än gemene student, och separatisterna blev jagade som de rabiata hundar de var (pun intended!), förblev snuten förvirrad och passiv.

"Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU (UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine) wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms"
"The HRMMU observed an insufficient and inadequate police presence to manage and ensure security, and crowd control of the “United Ukraine” march towards the football stadium. The HRMMU noted that additional police officers arrived at the scene, but were unable to stop the violent confrontation."
Så vem var på vem sa du - vem var offret och vem var förövaren?

Citat:
Även brandkåren var sent ute och tveksam i agerandet.
"6. During the evening a fire broke out in the Trade Union Building. At 7.43 p.m., the HRMMU called the fire brigade, which has its base located 650 metres from the Trade Union Building. Reportedly, the fire brigade only arrived 40 minutes after receiving the first phone call about the fire. According to fire brigade officials, this was due to the fact that the police did not create a safe and secure perimeter allowing the fire brigade to easily access the Trade Union Building."
Det tog alltså 40 minuter för brandkåren att komma för det att saknades polisskydd för brandmännen.

Citat:
Men jag gråter inte för ett gäng separatister strök med - de fick precis vad de förtjänade - och odessa räddade stora delar av sydöstra Ukraina. Tidigare tilläts separatisterna slå ihjäl obeväpnade studenter som demonstrerade. Men erövrade städer med våld mot oskyldiga och obeväpnade (vilket inte kan jämställas med maidan som stod upp mot berkut och specialförband). Nu visade Ukraina att man - vilket även opinionsundersökningar visat - inte ville underordnas analfabeter och alkisar.
Nej, nazisterna och de rumänska fascisterna grät inte heller över massakern på judar och romer som inträffadee i Odessa den 22:a till 24:e oktober, 1941 - samma glädje hos vissa nu som då!
"47. As a result of the fire, officially 42 people died: 32 (including 6 females) were trapped and unable to leave the building and 10 (including one female and one minor) died jumping from windows."
År du glad för det?

Citat:
Kolla även övriga videos i den serien så får du en bra bild över förloppet. Den ukrainska sidan har unga tjejer insvepta i ukrainska flaggan som bryter upp gatstenar. Äldre herrar i trenchcoat som slänger sten mot de beväpnade separatisterna. Nästan alla ukrainare är initialt obeväpnade.

Återigen: "Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms"

Citat:
Man ser också ukrainska demonstranter som är skjutna av separatisterna. Det är så fega och äckliga angrepp mot oskyldiga.

Under massakern i Odessa hur många av “Pro-Unity” respektive “Pro-Federalism” aktivister dödas vet du det, källa behövs?

Citat:
Det som räddade Ukraina var dels att maidans självförsvarsgrupper fanns på plats, dels att ultras är vana att slåss och dels att odessa som stad slöt upp för att kasta ut packet.

Återigen: "Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms"
"8. The HRMMU has received information from credible resources that some “Pro-Unity” protesters were beating up “Pro-Federalism” supporters as they were trying to escape the Trade Union Building, while others were trying to help them."
Man misshandlade alltså människor som försöker fly ut ur en byggnad som hade satts i brand. känner du dig stolt för det?

Citat:
Sista gången jag kommenterar detta. För sanning är bortslösad på notoriska lögnare.
Adidas-henen talar om sig själv som vanligt och bör i framtiden undvika Odessa massakern - "det blir så jävla fel"!.

Mina citat är hämtade från "Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights
Report on the human rights situation in Ukraine 15 June 2014" - klicka på 18 June 2014 text länk
http://www.un.org.ua/en/information-centre/news/1870
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-07 kl. 21:05.
2015-05-07, 20:58
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Mina citat är hämtade från "Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights
Report on the human rights situation in Ukraine 15 June 2014"

Finns inget dokument specifikt för detta datum... menar du 18 juni...?

"In March 2014, the Office of the United Nations High Commissioner for Human Right deployed to Ukraine a Human Rights Monitoring Mission to evaluate and report on the human rights situation and to provide support to the Government of Ukraine in the promotion and protection of human rights. "

Därmed finns det alltså inga motsvarande rapporter kring Yanukovych styre...det var ju väldigt balanserat.. speciellt som ukrainska staten fram tills maktövertagandet varit utsatt för strukturerat sabotage och varit nära sammanbrott... Det enda rättvisa sättet att tolka rapporter under ny regim är att det bör förbättra sig över tiden, då fler mafioso försvinner ut. Proportionella val, immunitet i parlamentet avskaffas tex. är typiska exempel på nya regimens godhet gentemot förra.
Senast redigerad av birgerkungen 2015-05-07 kl. 21:16.
2015-05-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Om du klickar på 18 June 2014 text länk så finner du dokument: "Report on the human rights situation in Ukraine 15 June 2014"
Tack för påpekandet!
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-07 kl. 21:07.
2015-05-07, 21:07
Moderator
vfs avatar
Länkposter raderade/Mod
2015-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Så låt oss granska "sanningsvittnets" putlerthesmall utsaga!

HRMMU = UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine

"2,000 people, including supporters of the two football teams, Right Sector activists, members of so-called self-defence units, and other “Pro-Unity” supporters. Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU (UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine) wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms. By 3:00 p.m. the HRMMU had observed 15 police officers on Sobornaya square and two buses of riot police officers parked nearby"
Så fascisterna anses numera vara "vanliga människor" i Ukraina av vissa?

"Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU (UN Human Rights Monitoring Mission in Ukraine) wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms"
"The HRMMU observed an insufficient and inadequate police presence to manage and ensure security, and crowd control of the “United Ukraine” march towards the football stadium. The HRMMU noted that additional police officers arrived at the scene, but were unable to stop the violent confrontation."
Så vem var på vem sa du - vem var offret och vem var förövaren?

"6. During the evening a fire broke out in the Trade Union Building. At 7.43 p.m., the HRMMU called the fire brigade, which has its base located 650 metres from the Trade Union Building. Reportedly, the fire brigade only arrived 40 minutes after receiving the first phone call about the fire. According to fire brigade officials, this was due to the fact that the police did not create a safe and secure perimeter allowing the fire brigade to easily access the Trade Union Building."
Det tog alltså 40 minuter för brandkåren att komma för det att saknades polisskydd för brandmännen.

Nej, nazisterna och de rumänska fascisterna grät inte heller över massakern på judar och romer som inträffadee i Odessa den 22:a till 24:e oktober, 1941 - samma glädje hos vissa nu som då!
"47. As a result of the fire, officially 42 people died: 32 (including 6 females) were trapped and unable to leave the building and 10 (including one female and one minor) died jumping from windows."
År du glad för det?

Under massakern i Odessa hur många av “Pro-Unity” respektive “Pro-Federalism” aktivister dödas vet du det, källa behövs?

"8. The HRMMU has received information from credible resources that some “Pro-Unity” protesters were beating up “Pro-Federalism” supporters as they were trying to escape the Trade Union Building, while others were trying to help them."
Man misshandlade alltså människor som försöker fly ut ur en byggnad som hade satts i brand. känner du dig stolt för det?

Adidas-henen talar om sig själv som vanligt och bör i framtiden undvika Odessa massakern - "det blir så jävla fel"!.

Report on the human rights situation in Ukraine 15 June 2014"

Din lilla horunge, du ljuger lika friskt som en rysk propagandafabrik. Att du lyckas ta ett par citat ur sitt sammanhang betyder noll. Så låt oss då vara ärliga - om du ens klarar det för ett ögonblick - med rapporten du citerar.

Sitter på iPad så du kan väl göra mig en tjänst och citera hela Stycke 63? Kom igen, låt oss belysa din bristfällighet offentligt. Kortfattat så står det att:

- det var fanns rapporter om några deltagare från pravy sektor och maidans självförsvarsgrupper. Men specifikt nämns fotbollsfans och vanliga odessabor.

- separatisterna beskrivs som välorganiserade och beväpnade (som grupp).

- fem ukrainska demonstranter dog av skottskador.

- separatisterna var de som provocerade (läs: attackerade)

... och allt det stämmer precis med vad jag skrivit? Och så klart med de videos jag länkat till, eller?

Så, kom igen nu, citera stycket i sin helhet, så alla kan se hur mycket din maniska "källa, tack" är värd i verkligheten. Du vet, den verklighet där du varken kan processa information eller artikulera egna tankar från de källor du så desperat försöker klamra dig fast vid... som vore de surrogat för egen intelligens!

PS. I samma rapport beskrivs också hur ukrainska demonstranter dödas, misshandlas och kidnappas under föregående händelser i Donbass.
2015-05-07, 21:08
Medlem
Ny intervju med Margarita Seidler som var journalist och även sjuksköterska i Slavyansk förra året :

http://rt.com/op-edge/254649-margarita-seidler-volunteer-strelkov-battalion/

Citat:
DB: What did you do in Strelkov's group in Slavyansk?

MS: I did not shoot or hurt anyone. What I did was something that the Western media would later describe as “information war.” I was filming the damage to the city and to its people from the Ukrainian artillery and aviation. I put this information on the internet; I distributed it to the Western media. Would I use arms if the worst came? I think the answer is yes. Before going to Donetsk, I had some training in handling weapons.And there was a moment when the Ukrainian forces seemed to close in on Strelkov’s headquarters, where I found myself. If they stormed the building, I was ready to shoot. You know, the whole city was encircled; we spent every evening in underground shelters, fearing the bombs. But this was not the hardest moment for me. If I had to shoot, this would have been the worst.

En intervju från förra året, tyska med engelsk text :

http://slavyangrad.org/2014/07/14/interview-with-margarita-seidler/

Hon är även med i den här dokumentären (med start 30:00 till 35:00, i två omgångar) :

https://www.youtube.com/watch?v=p3cP0EWHDcY
2015-05-07, 21:24
Medlem
Citat:
Att du lyckas ta ett par citat ur sitt sammanhang betyder noll. Så låt oss då vara ärliga - om du ens klarar det för ett ögonblick - med rapporten du citerar.
Jag vet inte vad du svamlar om rapporten jag citerar är skriven på engelska och du klarar inte ens av att ange källa för dina citat. det lär man sig på grundskolan numera. Jag bad explicit om källa, du fixar inte det!

Slutkommentar
2015-05-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen

"In March 2014, the Office of the United Nations High Commissioner for Human Right deployed to Ukraine a Human Rights Monitoring Mission to evaluate and report on the human rights situation and to provide support to the Government of Ukraine in the promotion and protection of human rights. "

Därmed finns det alltså inga motsvarande rapporter kring Yanukovych styre...det var ju väldigt balanserat.. speciellt som ukrainska staten fram tills maktövertagandet varit utsatt för strukturerat sabotage och varit nära sammanbrott... Det enda rättvisa sättet att tolka rapporter under ny regim är att det bör förbättra sig över tiden, då fler mafioso försvinner ut. Proportionella val, immunitet i parlamentet avskaffas tex. är typiska exempel på nya regimens godhet gentemot förra.

Här har du dokumentet:

http://www.un.org.ua/images/stories/Report_15_June_2014_en.pdf
2015-05-07, 21:39
Medlem
Detta måste ju vara bland de rörigaste konflikter jag följt helt ärligt. Har en fråga till trådens skribenter. Vem har något att vinna vid det här laget? Det känns som alla förlorar oavsett vad som händer?
2015-05-07, 21:44
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Det spelar en jävla roll att du och andra proryssar ljuger konstant. Alternativt är gravt okunniga och bara spammar med substanslösa nonsensinlägg. Precis som du gör nu.

Här kan du se upprinnelsen och förberedelserna...

https://m.youtube.com/watch?v=ixWRe49o7XY

... där den ukrainska demonstrationen mestadels består av ungdomar, familjer och vanliga människor. Separatisterna är däremot idel beväpnade och maskerade drägg. Dessutom ser du den dåvarande polischefen Fuchedzhi, som direkt efter händelserna flydde till Transnistria, gå sida vid sida med separatisterna. Odessapolisen var initialt mycket vänlig mot separatistsvinen.

Sen när det blev klart att fotbollsgrabbar är lite hårdare än gemene student, och separatisterna blev jagade som de rabiata hundar de var (pun intended!), förblev snuten förvirrad och passiv.

Även brandkåren var sent ute och tveksam i agerandet. Men jag gråter inte för ett gäng separatister strök med - de fick precis vad de förtjänade - och odessa räddade stora delar av sydöstra Ukraina. Tidigare tilläts separatisterna slå ihjäl obeväpnade studenter som demonstrerade. Men erövrade städer med våld mot oskyldiga och obeväpnade (vilket inte kan jämställas med maidan som stod upp mot berkut och specialförband). Nu visade Ukraina att man - vilket även opinionsundersökningar visat - inte ville underordnas analfabeter och alkisar.

Kolla även övriga videos i den serien så får du en bra bild över förloppet. Den ukrainska sidan har unga tjejer insvepta i ukrainska flaggan som bryter upp gatstenar. Äldre herrar i trenchcoat som slänger sten mot de beväpnade separatisterna. Nästan alla ukrainare är initialt obeväpnade.

Man ser också ukrainska demonstranter som är skjutna av separatisterna. Det är så fega och äckliga angrepp mot oskyldiga.

Det som räddade Ukraina var dels att maidans självförsvarsgrupper fanns på plats, dels att ultras är vana att slåss och dels att odessa som stad slöt upp för att kasta ut packet.

Sista gången jag kommenterar detta. För sanning är bortslösad på notoriska lögnare.

Ja såklart var det så. För jag antar att du har noll koll på ultrassituationen i Ukraina? Där klubbar vars firmor och ultras är extremnationalister. Där de stod och skrek att alla rebeller borde dödas här och nu ( vilket de gjorde ). Att de är "lite hårdare" är bara en stor lögn från dig. Du borde mycket väl veta att tex Donetsk Ultras senare gick med i Donbass bataljonen. Men som vanligt är det inga högermänniskor utan bara vänliga människor, precis som samma människor som slog ihjäl de som föll ur byggnaden.

Vilken härlig människosyn du har. Det märks att UAs regerings snack om undermänniskor har nått dig. Vad skönt att du kan ge mig källor som styrker ditt påstående, hardmode: oberoende källor.

Ja bland annat hon tjejen som tog livet av sig. Men det är väl helt rätt enligt dig, eftersom hon fick vad hon förtjänade? Du vet själv säkerligen hur scenen såg ut, även fast du försöker måla upp den som barnfamiljer vs spetsnaz. Så vet du mycket väl att skott avlossades. Men med tanke på att den rysktalande befolkningen inte vill styras av ärthjärnor och oligarker från kiev, så förstår jag dem.
2015-05-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Detta måste ju vara bland de rörigaste konflikter jag följt helt ärligt. Har en fråga till trådens skribenter. Vem har något att vinna vid det här laget? Det känns som alla förlorar oavsett vad som händer?
Alla har allt att vinna på om Ryssland backar, tom Ryssland själv! Den enda som förlorar något är Putin vars prestige sjunker som ett ankare.
2015-05-07, 21:55
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du svamlar om rapporten jag citerar är skriven på engelska och du klarar inte ens av att ange källa för dina citat. det lär man sig på grundskolan numera. Jag bad explicit om källa, du fixar inte det!

Slutkommentar

Varför slutkommentar? Efter alla stora ord kanske vi kan se vad din källa - som du citerar lögnaktigt och fragmenterat - verkligen säger?

http://www.un.org.ua/images/stories/Report_15_May_2014__en.pdf

Sektion 63, "Odessa violence"

Citera den i sin helhet. Jag kan tyvärr inte då pdf:en buggar och bara låter mig kopiera ord för ord. Det är bara en 10-20 rader, från vilka du förvanskar ett citat, men publicera det i sin helhet och det bekräftar det jag skrev imorse och ovan (ja, det är på engelska men jag tog mig friheten att översätta).

Herregud, har ni proryssar inte ens ett dugg respekt för sanning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in