2015-04-18, 20:27
  #8377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Europarådet kritiserar skarpt den så kallade utredningen av skotten på Maidan. Det finns länkar till Europarådet och BBC:s reportage i artikeln.

"Dessutom finns det anledning att misstänka att regeringen medvetet har lagt hinder i vägen för en oberoende utredning, enligt en skarpt formulerad rapport från Europarådet.

Brittiska BBC News gjorde förra månaden ett reportage om skjutningarna, där det framkom att åtminstone vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida och att vissa av prickskyttarna sköt mot både poliser och demonstranter i förmodat provokationssyfte."

http://www.friatider.se/europar-det-utredning-om-majdan-motarbetas-av-kiev

The New York Times verkar inte tro att presidenten beordrade skotten på Maidan.

http://russia-insider.com/en/2015/01/11/2325
Vil du sätta kraft bakom orden får du allt länka till annat än extremsidor med dunkla motiv. Att länka till fria tider är ju dessutom att erkänna Ukraina som demokratiskt och Putins styre som fascistisk, och är faktiskt bästa propagandan mot just Putins Ryssland. Omvärlden tackar och bugar.
2015-04-18, 20:27
  #8378
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Brittiska BBC News gjorde förra månaden ett reportage om skjutningarna, där det framkom att åtminstone vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida

Nej, det "framkom" inte alls av BBC´s reportage att "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida".

Jag tänker inte recensera dokumentären (den har du själv länkat till) men att påstå att den faktiskt avser leda någonting i bevis är ren lögn.
2015-04-18, 20:31
  #8379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Europarådet:

https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802f078f



från slutsatsen...

Citat:
The Panel is further encouraged by the more active position adopted by the current
Verkhovna Rada to improve the quality of the Maidan investigations and to achieve more
positive results, after a long period of virtual inactivity on the part of the former legislature.

Citat:
The challenges facing the investigation remain formidable. But it is fervently to be
hoped that, guided by the conclusions reached by the Panel in its Report, effective progress
will be made in the investigations, thereby instilling public confidence in the legal system and
helping to bring closure to this tragic chapter in the history of Ukraine.

... som på intent vis avspeglar den fumliga, selektiva och skandalsökande tolkning som nollorna på fria tider gör.
2015-04-18, 20:56
  #8380
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Förstår jag dig rätt nu så verkar du inte på något sätt förneka att fascisterna fysiskt hade tagit kontroll över parlamentet och styrde vilka som skulle komma levande in och ur detsamma?

Ditt argument verkar vara att det är inget problem för att en icke närvarande räknas som en nejröst.

Med det är problemet med de som kunnat bli dödade på väg in i parlamentet undanröjt.

Hur är det då med de som redan tagit sig till parlamentet. Tror du inte de var mycket väl medvetna om att den enda vägen att säkert komma levande ur parlamentet var att rösta för ett för den fascistiska pöblens tillfredställande sätt?

Varje normal, ej russofobt smittad människa, förstår att parlamentariska beslut i ett parlament ockuperat och kontrollerat av utomparlamentariska grupper som styr vilka som skall komma levande och döda in och ur parlamentet inte kan räknas som annat än ren teater.

Betänk sedan att inte ens som ren teater överensstämmer maktövertagandet med konstitutionen.
Tänk nu efter själv. Det behövdes röster för att rösta ner Yanukovych. Dessa behövde närvara. Resten behövde inte närvara för det gjorde varken till eller från. Alltså närvarade bara de som tagit sig dit för att rösta mot Y. Tror du parlamentsledamoterna bor i parlamentet eller?. Under perioden nov/dec 2013- februari 2014 går fler och fler över och röstar mot Y. Som sagt 21 februari med Berkut och Y kvar i Kyiv röstar 380 för 2004 års konstitutuionsttillägg som beskär presidentmakten. Innan har likamånga röstat ner regeringen . Y lojala röstare har ingen anledning att dyka upp för det är motrösterna bara som räknas. Liksom vad är skillnad om 380 röstar för och ingen emot eller 2 emot? Det är rösterna FÖR som räknas.Så även om folk Hypotetiskt skulle hota nån vid parlamentet så skrämde de snarare bort ledamöter från parlamentet som tänkte rösta ner Y än tvärtom.

Skulle ledamöter under Hypotetiskt dödshot ta sig till parlamentet för att bli de som röstade emot när det inte hade någon som helst betydelse?
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-18 kl. 21:13.
2015-04-18, 20:57
  #8381
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
från slutsatsen...
... som på intent vis avspeglar den fumliga, selektiva och skandalsökande tolkning som nollorna på fria tider gör.
Tack för att du kollade upp användare "vedhuggares" lögner och desperata "quote mining" som alltså inte ens stämde på ett ord. Lögnerna är många, ofta gamla och uttjatade. Man kan undra om vi ärliga människor inte ska börja ljuga friskt som de fascistiska Kreml-stödjarna gör? Bra hitta på något så som vedhuggare. Svenskar är iofs inte så lättlurade som vedhuggare tror och vår sanning segrar säkerligen i slutändan. Ta en artikel, påstå att det är säg New York Times men artikeln kommer från säg fria tider eller ryskt kreml-avlopp och sen även förvräng vad fascistmedia sagt några grader söderut...

Citat:
Ursprungligen postat av DAezz
Nej, det "framkom" inte alls av BBC´s reportage att "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida".
Nej, jag förstår inte putintrollens logik bakom att demonstranterna skulle skjuta på sig själva. Det är väl ingen som förstår det tramset. Det är så desperat i putinoidernas läger att konspirationsteorierna grasserar fritt!
Frågan är var dessa Janukovitj underhuggare och mördare från Berkut nu befinner sig, hur många av dom är gripna?
2015-04-18, 21:11
  #8382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej, det "framkom" inte alls av BBC´s reportage att "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida".

Jag tänker inte recensera dokumentären (den har du själv länkat till) men att påstå att den faktiskt avser leda någonting i bevis är ren lögn.
Enligt den här artikel från BBC så var av skyttarna som avlossade skotten under Maidan en pro-Ukraina aktivist. Hans förvar är att han inte sköt för döda utan för att skada. Idag verkar han ha problem att försona sig med sina illdåd och mår psykiskt dåligt.

#Sergei says he had been a regular protester on the Maidan for more than a month, and that his shots at police on the square and on the roof of an underground shopping mall, caused them to retreat.#

"I didn't want to shoot anyone or kill anyone. But that was the situation. I don't feel like some kind of hero. The opposite: I have trouble sleeping, bad premonitions. I'm trying to control myself. But I just get nervous all the time. I have nothing to be proud of. It's easy to shoot. Living afterwards, that's the hard thing. But you have to defend your country."

The untold story of the Maidan massacre
http://www.bbc.com/news/magazine-31359021
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-18 kl. 21:16.
2015-04-18, 21:27
  #8383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
från slutsatsen...

... som på intent vis avspeglar den fumliga, selektiva och skandalsökande tolkning som nollorna på fria tider gör.

Du förvränger texten. Du lyfter bara fram den artighet Europarådet av diplomatisk nödvändighet måste visa Ukraina. Jag låter var och en forma sin egen bild av Europarådets fullständiga uttalande. Vad gäller Fria Tider, så finns där kritik av Kiev och det är det du och några andra inte tycker om. Då skjuts på budbäraren, mig eller media ni inte tycker om.
2015-04-18, 21:29
  #8384
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du förvränger texten. Du lyfter bara fram den artighet Europarådet av diplomatisk nödvändighet måste visa Ukraina. Jag låter var och en forma sin egen bild av Europarådets fullständiga uttalande. Vad gäller Fria Tider, så finns där kritik av Kiev och det är det du och några andra inte tycker om. Då skjuts på budbäraren, mig eller media ni inte tycker om.
Summa summarum så säger inte Europarådet varken det du påstår eller det "Fria Tider" påstår. Föga förvånande, vi vet vem som beordrade skott mot demonstranterna och det var Janukovitj såklart. Allt annat är konspirationsteorier.
2015-04-18, 21:33
  #8385
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Enligt den här artikel från BBC så var av skyttarna som avlossade skotten under Maidan en pro-Ukraina aktivist. Hans förvar är att han inte sköt för döda utan för att skada. Idag verkar han ha problem att försona sig med sina illdåd och mår psykiskt dåligt.

Jag såg dokumentären på BBC när den hade premiär. Det framkommer fortfarande ingenting i dokumentären som på något sätt kan tas för intäkt för det som hävdades och som jag citerade, dvs att det skulle vara styrkt att: "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida".
2015-04-18, 21:49
  #8386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag såg dokumentären på BBC när den hade premiär. Det framkommer fortfarande ingenting i dokumentären som på något sätt kan tas för intäkt för det som hävdades och som jag citerade, dvs att det skulle vara styrkt att: "vissa av prickskyttarna kom från proteströrelsens sida".
Läs artikelen, sedan om du inte litar på västmedia som BBC, är det upp till dig. Men så här skriver BBC, återigen
"#Sergei says he had been a regular protester on the Maidan for more than a month, and that his shots at police on the square and on the roof of an underground shopping mall, caused them to retreat."
http://www.bbc.com/news/magazine-31359021
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-18 kl. 21:55.
2015-04-18, 21:56
  #8387
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Läs texten, sedan om du inte litar på västmedia som BBC, är det upp till dig. Men så här skriver BBC, återigen

Jag tror inte du förstår. Läs gärna på om skillnaden i definition mellan spekulera och framkomma så kanske det klarnar.
2015-04-18, 22:31
  #8388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tror inte du förstår. Läs gärna på om skillnaden i definition mellan spekulera och framkomma så kanske det klarnar.
Det är citat från en av skyttarna, Vi tar det igen och ser om det går in:
"Sergei says he had been a regular protester on the Maidan for more than a month, and that his shots at police on the square and on the roof of an underground shopping mall, caused them to retreat."
Det är alltså ingen spekulation. Det är vad en vad en av skyttarna berättar!

Slutkommentar
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-18 kl. 22:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in