2015-05-06, 23:11
Medlem
massepojkens avatar
Sånt här är jag rädd det kan bli mycket av framöver.

http://www.coindesk.com/melotic-shuts-down-digital-asset-exchange/

Trenden känns vikande överlag. Känslan är att bitcoin kan vara lite "översåld"

Börjar se intressant ut detta,, för typ 511e gången..
Citera
2015-05-07, 07:58
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Mugg
Tack, men det verkar kräva antingen Swish (vilket jag avskyr) eller att jag gör upp affärerna IRL. Vill ha helt vanlig kontoöverföring utan massa jävla appar och skit.
Då har du inte tittat tillräckligt noga, det finns gott om säljare som accepterar banköverföring, Här kan du se ett axplock av dessa.
Senast redigerad av Lajtel 2015-05-07 kl. 08:01.
Citera
2015-05-07, 10:33
Medlem
Bara så jag är 100% med:

Hur "anonym" är man, relativt talat, på Localbitcoins? Om man t.ex. köper Bitcoins genom SEPA-överföring till EU:s billigaste säljare (tycks ju vara denne bronco)?
Citera
2015-05-07, 11:02
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detrenasamvetet
Bara så jag är 100% med:

Hur "anonym" är man, relativt talat, på Localbitcoins? Om man t.ex. köper Bitcoins genom SEPA-överföring till EU:s billigaste säljare (tycks ju vara denne bronco)?
Bronco verkar inte använda vanliga SEPA-överföringar, utan använder Advcash (som iofs är rätt anonymt).

Men för att svara på din fråga gällande anonymitet när det kommer till en SEPA-överföring till en säljare på Localbitcoins - Hur anonymt är ditt bankkonto?
Många som kör SEPA-överföringar har även krav på att du ska skicka en kopia på ditt ID, dock inte alla.
Citera
2015-05-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Bronco verkar inte använda vanliga SEPA-överföringar, utan använder Advcash (som iofs är rätt anonymt).

Men för att svara på din fråga gällande anonymitet när det kommer till en SEPA-överföring till en säljare på Localbitcoins - Hur anonymt är ditt bankkonto?
Många som kör SEPA-överföringar har även krav på att du ska skicka en kopia på ditt ID, dock inte alla.

Tusen tack för ditt svar!

Får kolla upp detta med Advcash, samt se vilka ID-krav denne Bronco kör med (om några).

Bonus-fråga: Där jag bor ligger priset för cash-köp av Bitcoins via just Localbitcoins ca. 5-15% över marknadspris. Anses det vara ockrarpriser, eller kanonpriser, eller någostans mittemellan?
Citera
2015-05-07, 11:48
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detrenasamvetet
Tusen tack för ditt svar!

Får kolla upp detta med Advcash, samt se vilka ID-krav denne Bronco kör med (om några).

Bonus-fråga: Där jag bor ligger priset för cash-köp av Bitcoins via just Localbitcoins ca. 5-15% över marknadspris. Anses det vara ockrarpriser, eller kanonpriser, eller någostans mittemellan?

Jag bor i Dublin, priserna vid kontantbetalning ligger här runt 3-6 procent över marknadspris vilket jag tycker är helt OK.
Ha i åtanke att när du köper kontant, så innebär det också att du kommer få dina Bitcoins betydligt snabbare än när du köper via andra medel.
Citera
2015-05-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Jag bor i Dublin, priserna vid kontantbetalning ligger här runt 3-6 procent över marknadspris vilket jag tycker är helt OK.
Ha i åtanke att när du köper kontant, så innebär det också att du kommer få dina Bitcoins betydligt snabbare än när du köper via andra medel.

Snubblade nyss över en lokal säljare som kör på dagens "spot price of BitFinex," som väl är detsamma som marknadspriset, plus 1% - ja, en enda ynka liten procent. Låter väl ta mig tusan nästan för bra för att vara sant!?

Alternativet är en annan lokal säljare som säljer för 5% över marknadspriset.

Ju mer jag tänker över saken... Tror nog båda är att föredra över SEPA... Bara för det extra lagret anonymitet...
Citera
2015-05-07, 12:26
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
eftersom man kan spåra bitcoins efter ev köp, hur gör man dem ospårbara? tips?

Mvh
Citera
2015-05-07, 12:39
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
eftersom man kan spåra bitcoins efter ev köp, hur gör man dem ospårbara? tips?

Mvh

Du kan använda t.ex. Sharedcoin - men för den som vill och har resurser så kommer det alltid gå att spåra.
Citera
2015-05-07, 21:42
Medlem
massepojkens avatar
fp
Senast redigerad av massepojken 2015-05-07 kl. 21:49.
Citera
2015-05-08, 10:45
Medlem
massepojkens avatar
Är det i denna del av världen tillväxten för Bitcoin finns?

http://www.coindesk.com/dubais-bitoasis-opens-bitcoin-buying-service-at-techcrunch-disrupt/

#/
For now, Doudin indicated that BitOasis is acting as a bitcoin brokerage, purchasing bitcoin on other, more liquid markets, with the goal of one day opening up cash-in, cash-out services that can appeal to the 75% of consumers in the region locked out of traditional bank accounts.
Citera
2015-05-14, 12:11
Medlem
Klappars avatar
Hur köper jag Bitcoins lättast idag? Det var busenkelt för något halvår sen, men nu verkar det vara så att jag måste skicka in bild på mitt id eller massa andra krångel.

Läste lite att man kan köpa av andra privatpersoner, hur säkert är det egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in