Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-07, 03:31
Medlem
ThroneWatchers avatar
Du har inte funderat på att fixa någon enkel donationsknapp Salgoud? Känns som att du borde få ett par öl i alla fall för allt arbete och slit du lägger ned på denna podd. Helt klart blivit en av favoritpoddarna att lyssna på, inte minst är avsnitten med trådfokus, ex. Raffapodden, riktigt underhållande!
Citera
2015-05-07, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Du har inte funderat på att fixa någon enkel donationsknapp Salgoud? Känns som att du borde få ett par öl i alla fall för allt arbete och slit du lägger ned på denna podd. Helt klart blivit en av favoritpoddarna att lyssna på, inte minst är avsnitten med trådfokus, ex. Raffapodden, riktigt underhållande!

Bra förslag. Jag hade absolut donerat om det fanns möjlighet.
Citera
2015-05-07, 12:58
Medlem
Salgouds avatar
Avsnittsförslag och medverkan
Jag har samlat ihop alla avsnittsförslag jag kunde hitta i tråden och via PM och lagt upp en lista på hemsidan. Ett par av er har föreslagit att andra användare kanske är intresserade av att hjälpa till med podden, och det får ni gärna! Är ni sugna kan ni ta en titt på sidan och se om ni vore pepp på att vara med och göra ett avsnitt om något som föreslagits, eller komma med egna idéer.

Jag ser inte FlashBang som "mitt," utan är helt öppen för att folk hjälper till med manus, produktion, inläsningar, efterforskningar, kåserier (likt BigFatCones) osv. Det är bara att hojta till! Hoppas nu att detta inte bryter mot några regler bara..

Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Ne, inte mitt heller. Men det ordnar sig, Salgoud hade det lite stressigt bara. Nästa vecka blir säkert i samma nivå som tidigare.

Svarar för alla med samma tankar och ber om ursäkt för besvikelsen. Jag har en tendens att vara defensiv vilket jag försöker undvika, hehe, men er kritik tas ombord och hålls i åtanke! Tack ska ni ha.

Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher

Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Bra förslag. Jag hade absolut donerat om det fanns möjlighet.

Oj, något sådant hade jag inte trott skulle flyga förrän långt senare. Jag vill inte att folk ska känna att jag försöker tjäna pengar på podden, så har inte ens vågat tänka i de banorna. Däremot finns det grejer som skulle kunna göra podden bättre (t.ex. http://www.amazon.co.uk/Essentials-Recording-Portable-Project-Studios/dp/B0045CXIUI/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1430995827&sr=8-2&keywords=microphone+screen) vilket skulle vara fint om donationer så småningom kunde hjälpa till med eftersom jag är student och frilanspenna, vilket göra sådana utgifter svårt..

Ska fundera på det, och kanske kommer en knapp upp. Hur som helst roligt som katten att ni vill hjälpa podden!
Citera
2015-05-08, 09:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
För din hälsas och engagemangs skull tycker jag inte du ska vara alltför hård mot dig själv om du inte får ut avsnitten enligt tidsplan. Herregud, du lägger ju ner massvis med jobb! Mig gör det inget om det dröjer mellan avsnitten...
Citera
2015-05-08, 17:34
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
För din hälsas och engagemangs skull tycker jag inte du ska vara alltför hård mot dig själv om du inte får ut avsnitten enligt tidsplan. Herregud, du lägger ju ner massvis med jobb! Mig gör det inget om det dröjer mellan avsnitten...

Haha ja det kanske vore en god idé.. Men jobbar som sagt hårt nu på att få fram ett litet lager med avsnitt jag kan släppa de veckor jag har för mycket på schemat, och försöker få klart några stycken innan jag ska iväg på kort semester. Förhoppningsvis kommer det göra att jag kan hålla samma kvalitet även veckor då jag inte hinner göra något nytt avsnitt.

Om jag inte minns fel så var det captengrogg som ville veta vilka avsnitt som kommer de närmaste veckorna? Eller var det någon annan? Hur som helst så kommer nästa tre avsnitt vara följande (ordningen är dock osäker på 2/3):

undvik om ni hellre överraskas varje vecka)

Andra avsnitt som jag jobbar på just nu:

undvik om ni hellre överraskas varje vecka)

Så brist på material finns absolut inte, problemet denna veckan var att jag inte fick tid att fixa färdigt något pga jobb. Har ledigt från studierna och jobbar just nu frilans, fick en stor beställning förra veckan och en till som ska in på onsdag. Det fick prioriteras framför avsnitt denna veckan, men till onsdag ligger första avsnittet i spoiler 1 redo för inspelning, vilket kommer ske ikväll så fort jag tagit mig ut och köpt lite vin.
Senast redigerad av Salgoud 2015-05-08 kl. 18:13.
Citera
2015-05-08, 21:48
Medlem
Det var många trevliga avsnitt i pipelinen!

Bra med blandning av olika sorters avsnitt. Lite intervjuer, lite reportage, lite FB-kuriosa. Brett och bra.

Sedan kan jag inte riktigt stämma in i klagokören kring senaste avsnittet. Lite ojämn pacing kanske men inte ointressant input i ett ointressant ämne, tvärtom. Jag uppskattade det.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Instämmer helt.
Citera
2015-05-09, 00:16
Medlem
thestalkerdudes avatar
Inte suttit och lyssnat på alla avsnitten än, hittills har de varit intressanta och roligt att höra rösterna bakom nicken. Bra jobbet och kommer fortsätta följa det med stor spänning!

Om man får ge förslag till framtida avsnittet skulle det vara intressant om du lyckades få en intervju med en av alla dessa ''snälla killar'' som huserar i relations avdelningen tex thedarkenemy, mckenzy osv för att nämna några få. Kanske få höra mera utvecklade resonemang än att dom är för fula för att få ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Hmm finns en hel del fler personer med bättre koll får komma med förslag

några jag tänker på
om man ska göra ett avsnitt om laidback/evighetsdiskussioner
( ingen speciell ordning)
thestalkerdude
För att nämna några

jag känner mig väldigt smickrad nu, Fast vete fan om jag är så intressant att få den stora äran att vara med i ett avsnitt. kan vara en möjlighet om jag skulle få förfrågan men tror det finns mångt flera intressanta och starka personligheter på forumet att intervjua.

Men den som lever få se.
Senast redigerad av thestalkerdude 2015-05-09 kl. 01:02.
Citera
2015-05-09, 00:27
Medlem
Redigt-Skevs avatar
Vill bara tacka så mycket för en bra podd
Citera
2015-05-09, 10:08
Medlem
Bemwindos avatar
Hade vart kul med ett avsnitt om träning och även steroider, typ intervju med Bengtzz!
#BengtZz
Denna tråd är intressant;
(FB) Från en injektion till en infektion - BengtZz berättar
och många utav hans andra trådar!
Citera
2015-05-09, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bemwindo
Hade vart kul med ett avsnitt om träning och även steroider, typ intervju med Bengtzz!
#BengtZz
Denna tråd är intressant;
(FB) Från en injektion till en infektion - BengtZz berättar
och många utav hans andra trådar!

I second that. Hade varit riktigt kul.
Citera
2015-05-09, 21:27
Moderator
HelgeBuks avatar
Har lyssnat på de 15 första avsnitten nu (utom del 2 med Lemasive för han var så jobbig att lyssna på) och det med BigPete är helt klart favoriten!

Tycker det är härligt att få höra en sån intressant livshistoria. Eller rättare sagt: nästan alla har ju intressanta historier från sina liv, men nästan ingen är villig att berätta om den så öppenhjärtigt som BigPete. Skulle gärna se fler såna djupdykningar i intressanta personer, med mer från deras bakgrund än från FB-trådar, även om man så klart måste (i den här podcasten) utgå från vad de har skrivit om på FB.
Citera
2015-05-10, 17:05
Medlem
Bladderblads avatar
Har lyssnat på flera stycken nu. Favoriten än så länge är lemasive.

Bra produktion överlag. Behaglig röst har du också. Ljusår ifrån SR - klarar inte av mer än några minuter av det skräpet, men här letar jag aktivt upp dina poddar. Bra jobbat.

Angående din lista med ämnesförslag:

- Aegishjalmr skulle jag gärna höra prata.
- Gammal Hårdrockare har väl avsvurit sig forumet? Annars vore det förträffligt om du fick tag på honom.
- Frigjord vore också intressant.

Vidare, om du kan hitta märkliga personer som t ex gillar pyromani eller är spelberoende eller liknande, och om du skulle få till stånd en givande intervju med sådana, så skulle åtminstone jag uppskatta det eftersom det är så väldigt långt ifrån min egen personlighet och det vore intressant att höra sådant. Har emellertid läst att just dessa grupper ofta är svagbegåvade, så det kanske inte blir så kul...

Hursomhelst, tack så mycket för din tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in