Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-15, 18:02
  #325
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Avsnitt 13 - Cimaron - ute nu!

Har dock börjat jobba på att försöka bygga upp mer än ett avsnitt åt gången och sakta men säkert få fram en katalog av färdiga avsnitt. Är inte där ännu, men lyckas jag så ska jag med tiden fixa ett release-schema.




Hmm, det skulle kunna vara intressant att prata med ett par av användarna som snackar flitigt där inne och gärna några som känner att de byggt upp lite av en relation till varandra. Förslag på välkomnas

Hmm finns en hel del fler personer med bättre koll får komma med förslag

några jag tänker på
om man ska göra ett avsnitt om laidback/evighetsdiskussioner
( ingen speciell ordning)
Kuddenchristo
F0cus
St0ckton.T
Iambatman
Lumba
St0ckis
Mjukisbyxgylf
Roaldahl
isterbandet
fromanotherplace
Jp89
penisjuice
cogito.ergusum
brainspace
VonUlla
Detvardåsjälva ( om du får tag på han)
Igirlnotcalledbrian
Jetblack666
notruce
NirvanA
Garo12
Redoxreaktion
Frugondol
Lillithskovde
Cptobvious
Punkliv
D V S
Quarell
aviart
Wzzy
Haschpundaren
Rakii
Teflonpannan69
Pelle_snusk
Frigjord
Apologi
Knotknet
Vanilliababe
Mr demon
Jafan89
Carl_sergun
Demanki
Djonko
Bluebeast72
Ravenbox
Blackmetal
Emmituss
2mas
AIKdaniel
Illusioner
galfisk
Abrahamlincon
cosmo.kramer
morkfromork
epost72
thepuppetmaster
hejanton
Thecrash
Greenmath
alrajt
dr_dollar
clay_allison
felia
iwannakishrihanna
radikalfail
ratad
dekanmi
thestalkerdude
För att nämna några
__________________
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-15 kl. 18:37.
Citera
2015-04-15, 18:44
  #326
Medlem
Och i dagens avsnitt avslöjades det att ett avsnitt om Raffa kommer att komma inom kort!
Citera
2015-04-15, 18:46
  #327
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Och i dagens avsnitt avslöjades det att ett avsnitt om Raffa kommer att komma inom kort!

Hahaha, nä men det var ju för gott. Annars hade väl intervju med Milutin varit skoj.
Citera
2015-04-15, 18:57
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hahaha, nä men det var ju för gott. Annars hade väl intervju med Milutin varit skoj.
Salgoud, lyssna på farfar. Milutin är nya Raffa, fast mycket tuffare, plus att hans historia händer Nu. Där har du något att gräva i!
Citera
2015-04-15, 19:26
  #329
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Salgoud, lyssna på farfar. Milutin är nya Raffa, fast mycket tuffare, plus att hans historia händer Nu. Där har du något att gräva i!

Bra avsnitt ni gjorde var intressant att lyssna på
__________________
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-15 kl. 20:03.
Citera
2015-04-15, 19:27
  #330
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som en liten krönika eller ett kåseri menar du? Jag ska se om jag kommer på något. Just nu har jag laryngit och kan inte prata alls.

Precis så tänkte jag. Hehe ingen stress, krya på dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har lyssnat på nästan alla avsnitt, tycker att det är en intressant och bra podcast överlag. Dock tyckte jag avsnittet med Lemassive eller vad han nu kallar sig för var allt för långt och ostrukturerat. Med personer som älskar att höra sin egen röst och älskar att babbla måste man vara hårdare med struktur och redigering, annars är risken stt han får för stort utrymme och det blir snabbt väldigt tröttsamt att lyssna på. Motsatta gäller personer som är tystlåtna och inte vill babbla i onödan.

Med en osympatisk besserwisser som älskar att höra sin egen röst som Lemassive, skulle man ha tagit styrt intervjun väldigt tight och inte låtit honom babbla så förbannat mycket om ointelligenta saker som "stora kukar". Och han anser sig vara smartare än genomsnittet men kan inte sluta prata om hur dumma folk är... och han är den mest korkade av de du intervjuat.

Hursomhelst är det bara min åsikt, blev mäkta irriterad och trött på att lyssna på Lemassive, men annars tycker jag du har gjort ett bra jobb.

Ser fram emot nya avsnitt. Bra jobbat!


Haha, ja du har kanske rätt. Jag funderade mycket kring hur jag skulle göra med den intervjun, men kom till slut fram till att jag ville köra den i stort sett i sin helhet. Tanken bakom det var att det ger en inblick i hur han är som person, hur han pratar (snabbt, bestämt, sidospår) och hans tankegångar. Men kanske borde jag tänkt på lyssnaren i första hand och kortat ner den, hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Hmm finns en hel del fler personer med bättre koll får komma med förslag

några jag tänker på
om man ska göra ett avsnitt om laidback/evighetsdiskussioner
( ingen speciell ordning)
För att nämna några

Herre min tid, tog du dem på rak arm? Tack för tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Och i dagens avsnitt avslöjades det att ett avsnitt om Raffa kommer att komma inom kort!

Haha ja nu har jag satt lite press på mig själv..

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hahaha, nä men det var ju för gott. Annars hade väl intervju med Milutin varit skoj.

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Salgoud, lyssna på farfar. Milutin är nya Raffa, fast mycket tuffare, plus att hans historia händer Nu. Där har du något att gräva i!

En ny raffa? Ska kika..
Citera
2015-04-15, 20:03
  #331
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Precis så tänkte jag. Hehe ingen stress, krya på dig!




Haha, ja du har kanske rätt. Jag funderade mycket kring hur jag skulle göra med den intervjun, men kom till slut fram till att jag ville köra den i stort sett i sin helhet. Tanken bakom det var att det ger en inblick i hur han är som person, hur han pratar (snabbt, bestämt, sidospår) och hans tankegångar. Men kanske borde jag tänkt på lyssnaren i första hand och kortat ner den, hehe.



Herre min tid, tog du dem på rak arm? Tack för tipsen!



Haha ja nu har jag satt lite press på mig själv..





En ny raffa? Ska kika..


Här kommer lite intressanta trådar från laidback/evighetsdiskussioner finns nog användare som varit med längre eller kommer på fler roliga trådar. Svårt att komma ihåg alla guldkorn

Intressanta roliga och konstiga trådar från laidback och evighetsdiskussioner

Glömde gammalhårdrockare och ladytiara( 2 före min tid) vette fan hur mkt de var i laidback men 2 giganter.

Även moderatorer sosweet tzj humbug och mondobizarro big fat cone intermittenexplositvtet newdeer ruskigbuss hänger ju där

bedöm mej rate mig
bildtråden
idag är jag glad för /idag är jag sur ledsen ångest
besvara fem frågor ställ fem frågor
det visste ni inte om mig
sant eller falskt
gibson vs rekordet
bildnrbattle
jaha då var det fredag igen
Vilken fb användare skulle du vilja leva med på en ödeö?

den stora tråden vi anklagar varandra för att vara bögar
vad för substanser går du på nu
den stora tråden om saker du undrat över
den stora förolämpningstråden
fråga modsen
Jag är ledsen men måste ställa frågan, finns det mer om denna tjej( fanny en legend tråd)
... avd oj jag tryckte på fel knapp moderator kom och hjälp
stora rövarslickartråden
fbträffstrådar

laidback spel ( bara kolla igenom trådhistoriken kommer du lista ut vad jag menar)
bedömsignaturen
ge komplimangtråden
nostalogitråden medlemar vi saknar
knarkiga Bilder ni har tagit
kiss och bajs tråden
tillägna låtar till andra medlemmar
orginala och udda typer
tråden vi anklagar varandra att vara homosexuella
lilla rövslickartråden vilken fb vill du ha sex/barn/tänder på


avlidna medlemar på flashback
porrfilmstitel skulle du kolla?
När såg du en naken kvinna senast?
fyllestölder
Är du en flashback rasist gör mitt test på 20 frågor
Dagens garv samlingstråden
tråden vi har cybersex med varandra
massmordet på 10000 apor
fira nyår på flashback
flashbacksskägg/mustasch klubb& flashback movember
pudrigs jul
vilket användarnamn är bäst/sämst
När var det senast du?

saker vi lärt oss den hårda vägen
om världen var en skolklass
kattatar
fb robinson
tråden där vi är på samma fest ( kommer ej ihåg namnet)
tråden vi är på en öde ö ( eller ngt)

elimination game trådarna ( t.ex elitserien allsvenskan m.m.)
morden i flashback(speltråd)
tråden vi låtsas vara på ett flygplan
projekt FB märkning av sedlar
hitta hitler på högst 5 klick
posta Bilder på ditt bajs
yes man pakten
utmaning inte röra din penis/kuk på en dag
sjukaste stället du har onanerat på
The big bang theory quiz ( endast pga den tråden kom in på evighetsdiskussioner med typ 200 inlägg)
snacka om byhåla
beskriv ditt könsorgan med en film titel
gamlingar förener eder fb pro tråd jag är så gammal att jag minns

Några få av många som finns. Fyll gärna på med fler förslag. Ville visa uppfinningsrikedomen vad folk startar för trådar, humorn vänskapen och det sjuka folk skriver. Samt gemenskapen i laidback/evighetsdiskussioner

__________________
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-15 kl. 20:39.
Citera
2015-04-15, 20:20
  #332
Medlem
Men jisses vad ängslig du verkar Salgoud! Jag tycker inte att du behöver be om ursäkt för att du ställer relevanta frågor, ofta samma som samtidigt formuleras i mitt eget huvud. Jag upplevde inte Cimaron som speciellt pressad (inte han heller tror jag?) eller att du försökte provocera fram "önskade" svar. Ditt förtydligande om dina egna ståndpunkter i invandringsdebatten som du rev av i slutet tycktes mig både poänglöst och malplacerat.
Jag tror inte att någon tvivlar på din respekt för intervjuobjekten men någon överdriven vördnad ska du inte ha för dem.
Möjligtvis om Ruskigbuss ställer upp, då blir det nästan lite religiöst.
Du gör en skitbra grej, be inte om ursäkt för det.

Nu väntar jag bara på Raffa...
Citera
2015-04-15, 20:40
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Men jisses vad ängslig du verkar Salgoud! Jag tycker inte att du behöver be om ursäkt för att du ställer relevanta frågor, ofta samma som samtidigt formuleras i mitt eget huvud. Jag upplevde inte Cimaron som speciellt pressad (inte han heller tror jag?) eller att du försökte provocera fram "önskade" svar. Ditt förtydligande om dina egna ståndpunkter i invandringsdebatten som du rev av i slutet tycktes mig både poänglöst och malplacerat.
Jag tror inte att någon tvivlar på din respekt för intervjuobjekten men någon överdriven vördnad ska du inte ha för dem.
Möjligtvis om Ruskigbuss ställer upp, då blir det nästan lite religiöst.
Du gör en skitbra grej, be inte om ursäkt för det.

Nu väntar jag bara på Raffa...
Nej jag vill understryka att jag inte för en sekund kände mig illa bemött av Salgoud. Jag var lite tveksam över själva rasblandarfrågan dels för att jag inte är så djupt insatt i den att jag kan lämna de där "googlade" argumenten om man säger så, och dels med tanke på risken att bli outad, men det har ju med mig själv att göra.

Så Salgoud: Kör hårt!
__________________
Senast redigerad av Cimaron 2015-04-15 kl. 20:45.
Citera
2015-04-15, 20:42
  #334
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Hmm finns en hel del fler personer med bättre koll får komma med försla

Vanilliababe

What? Vad har jag nu blivit indragen i?
Citera
2015-04-15, 21:07
  #335
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
What? Vad har jag nu blivit indragen i?

tycker jag ser dig tidsvis på laidback/evighetsdiskussioner


edit till salgoud du kan ju också undersöka alla par och folk som legat med vem finns trådar om det finns även användare som har barn tillsammans
__________________
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-15 kl. 21:41.
Citera
2015-04-15, 21:35
  #336
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
tycker jag ser dig tidsvis på laidback/evighetsdiskussioner

De enda trådarna som jag besöker regelbundet är Rate me-tråden och vad lyssnar du på just nu. Så jag tror inte jag är till så stor hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback